سه کشور دیگر نمایندگان خود را برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کردند.

به گزارش خبرآنلاین، «یگان ویژه 2» به کارگردانی ژوزه پاجیلیا که دنباله فیلم موفق «یگان ویژه» است، نماینده برزیل در بخش فیلم خارجی‌زبان خواهد بود.

یک کمیسیون متشکل از نمایندگان صنعت سینما و دولت برزیل روز سه‌شنبه در ریو دو ژانیرو به اتفاق آراء این فیلم را به عنوان نماینده برزیل به آکادمی معرفی کرد. «یگان ویژه 2» از میان 15 فیلم انتخاب شد.

«یگان ویژه» سال 2008 برنده خرس طلای جشنواره فیلم برلین شد. داستان «یگان ویژه 2» هم در دنیای خلاف‌کارها در ریو روی می‌دهد. این بار سروان ناسیمنتو (واگنر مورا) در تعقیب پلیس‌های فاسد است که برای سوء‌استفاده از فقرا یک گروه تشکیل داده‌اند.

«یگان ویژه 2» بیش از آن‌که یک تریلر خوش‌ساخت و مملو از صحنه‌های اکشن تماشایی باشد، فساد پلیس ریو و ارتباط آن به دولت و مجلس برزیل را افشا می‌کند و از این جهت در این کشور بحث‌های زیادی را به همراه داشته است.

این فیلم در برزیل 61.6 میلیون دلار فروخت و پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای این کشور لقب گرفت.  

پاجیلیا سال 2002 با مستند «اتوبوس 174» درباره ماجرای واقعی گروگانگیری سرنشینان یک اتوبوس در ریو دو ژانیرو به شهرت رسید.

انسداد

«انسداد» نماینده بلغارستان در اسکار 84 است

در همین حال، مرکز ملی فیلم بلغارستان فیلم عاشقانه «انسداد» به کارگردانی ویکتور چوچکوف جونیر را به عنوان نماینده این کشور در اسکار انتخاب کرد.

داستان این فیلم در پسزمینه تغییرات سیاسی و اجتماعی در اروپا در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 روی می‌دهد و در ماجراهای چند دوست جوان است.

این فیلم در بلغارستان بیش از 200 هزار تماشاگر و حدود 1.2 میلیون دلار فروش داشت و این در حالی است که فیلم‌های خارجی کنترل گیشه‌های فروش این کشور را در اختیار دارند.

«انسداد»‌ در جشنواره‌های سیاتل، سانتا باربارا، لندن، گوتنبورگ، مونترال و سنگاپور روی پرده رفته است.

آکادمی فیلم فیلیپین هم «زن در یک گند انبار» به کارگردانی مارلون ریورا را به عنوان نماینده این کشور در اسکار 84 معرفی کرد.

«زن در یک گند انبار» با بازی یوجین دومینگو یک فیلم در فیلم است و داستان آن درباره سه فیلمساز است که امیدوارند فیلم جدیدشان موفق از کار درآید.

این فیلم ژوئیه پیش در جشنواره فیلم مستقل فیلیپین برنده جوایز بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن، فیلمنامه و فیلم منتخب تماشاگران شد. «زن در گند انبار» اولین تجربه کارگردانی ریورا است.

آخرین مهلت ارسال فیلم‌ها به بخش فیلم خارجی‌زبان اسکار 2012 اول اکتبر (9 مهر) است.

اسامی نامزدهای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 24 ژانویه 2012 (چهارم بهمن) اعلام می‌شود. این دوره جوایز اسکار 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.

ورایتی / 20 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =