قدس آنلاین نوشت:

شاید این نام برای اولین بار در روزنامه 'جوان' و یک سال پیش رسانه‌ای شد. زمانی که روزنامه 'جوان' با جست‌وجو در سایت لوشان (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این گروه) پرده از فعالیت‌های چند گانه وی برداشت. این اطلاعات همچنین در ویژه‌نامه نوروز جوان به گستره فعالیت‌های وی در ۳۸ شرکت و کارخانه پرداخت.

به گزارش  قدس انلاین وی به همراه (الف - خ) مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری خود، هلدینگی را ایجاد کردند که در حوزه‌های مختلفی چون معدن، گاوداری، صنایع غذایی، شیشه، سلول‌های خورشیدی، سیمان، ورزش، لامپ کم مصرف، ساخت و ساز، آب معدنی، راه آهن، خرید وفروش کارخانه و ملک‌های بزرگ در داخل و خارج، صنعت حمل و نقل، منیزیم، پروفیل و ... فعالیت داشتند. اما بیشتر از هر چیز عاشق آهن و گاوداری و تفریحگاه‌های طبیعی بوده‌اند.
دلیل علاقه وی به گاوداری که چند پروژه هزار رأسی را در دستور کار داشته، خاطرات کودکی وی در روستای "ده تاش" از توابع شهر رشت بود که با توسعه کار پدری‌اش به کمک وام 16 میلیون تومانی بانک رفاه گسترش داده شد و در گام بعدی در روستای همجوار و پروژه صد رأس در روستای داماش او وارد عرصه‌های دیگر فعالیت‌های اقتصادی چون آب معدنی شد که هم اکنون علاوه بر داماش در آب معدنی گل گهر نیز در استان لرستان سرمایه‌گذاری کرده است.
اما علاقه وی به آهن پس از خرید شرکت‌های اصل 44 چون شرکت خدمات مهندسی ابنیه فنی و راه‌آهن ایجاد شد و باعث جذب شرکت فولاد اهواز (گروه ملی فولاد ایران)، لوله و پروفیل آریا منصور و فولاد اکسین خوزستان شد. گروه او هم اکنون یکی از مؤثران بازار آهن کشور است و گفته می‌شود یکی از دلایل افزایش قیمت آهن طی روزهای گذشته دستگیری سران این گروه است.
وی همچنین به دلیل سفرهایی که به خارج از کشور داشته علاقه شدیدی به پروژه‌‌ای مانند گینتینگ مالزی داشته و لذا پروژه گردشگری درفک را که شامل هتل و مجموعه گردشگری در شمال ایران است با ظرفیت سالانه یک میلیون و 400 هزار نفر کلید زده و گفته می‌شود فقط 600 کیلومتر کابل برای احداث تله کابین این مجتمع از آلمان وارد کرده است.
وی همچنین میلیون‌ها تن شمش آهن توسط «ح.ر» از کارخانه وستال آلمان وارد کرده است که خوراک کارخانه‌های فولاد وی بوده و در برخی معاملات قیمت فولاد و پروفیل‌های تولیدی‌اش را ارزان‌تر به برخی افراد عرضه کرده است. آنچنان که ملک‌های مورد نیاز برای شعب بانک آریا را نیز به قیمت‌های بالاتر از برخی افراد خاص خریده است.
جوان نوشت:از ویژگی‌های دیگر این گروه، گستره فعالیت در تمام ایران و خارج از کشور است. به نحوی ‌که وی در شمال کشور پروژه‌های تفریحی و گاوداری، در بروجرد با 100 هکتار زمین پروژه سلول‌های خورشیدی، در قم کارخانه لامپ‌های کم‌مصرف و در اهواز و خوزستان فعالیت‌‌های آهنی را دنبال می‌کرده است. ضمن آنکه توسط شرکت‌های عمرانی و ساخت و سازی‌اش در پروژه‌های بزرگ زیادی مشارکت دارد. همچنین وی قصد داشته تا ساختمان یکی از بانک‌های کشور در پاریس را که جزو ساختمان‌های نادر بوده، خریداری کند.
گفتنی است هم اکنون گروه وی 19 پروژه بزرگ به ارزش تقریبی 269 میلیارد تومان در دست دارد که سیمان نفت بروجرد و ماه‌‌نشان، فرآوری خرما با ظرفیت 3 هزار و 400 تن، سیلیکون متال بروجرد و نهاوند، انبار بندر انزلی، شهرک‌های خصوصی صنعتی و... از این جمله است.

 

*نقش آقای«پم» در ماجرای اختلاس بزرگ

ورود راحت یا رانت‌گونه همراه با دغل بازی گروه "آریا" در سیستم بانکی تنها در حد بانک‌ها نبوده و این گروه تصمیم می‌گیرد تا همزمان با گسترش تسهیلات معوق خود تأسیس بانک را در دستور کار قرار دهد.
به گزارش "جوان آنلاین" ،مجوز بانکی که به طور معمول حداقل 5/1 سال طول می‌کشد 6 ماهه صادر می‌شود اما هنوز وجود کار راه‌انداز یا کاتالیزور این پروژه گروه اختلاسگر در رسانه‌ها انعکاس نیافته با این حال از وی با نام مستعار «پم» نام برده می‌شود. همچنین برخی شواهد حاکی است که دستورات رئیس کل بانک مرکزی در جریان پرونده این گروه متخلف در سیستم بانکی چندان اجرا نمی‌شده یا دستورات با تأخیر و برخی نظارت‌ها و بازدید‌ها از بانک‌ها لغو می‌شده است.
همچنین استدلال دیگری که قابل استناد در محاکم قضائی درباره نفوذ جریان خاص و قوی در روند این پرونده و تغییر مسیر برخورد با آن است. تأکید بر دانستن بیشتر مسئولان از این روند از رئیس جمهور تا مدیر عامل بانک‌هاست که به رغم دستورات داده شده اصرار بر تکرار تخلف آن هم در چنین سطحی صورت گرفته است.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    5 1
    ریشه این مشکل در بدنه دولتی بطور غیر مستقیم در گزارش آورده شده که علیرغم دستور رئیس کل بانک مرکزی در نظارت و کنترل عملیات ایشان سهل انگاری شده بنابراین به راحتی می توان عوامل این مشکل را در درون سیستم خشکاند
  • .... IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    4 1
    وای از این میلیاردها که این روزها میشنویم وفقط سرگیجه اش برایمان مانده.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    4 2
    سلام این خبر رو که خوندم قبل اینکه به این فکر کنم این آقا کار بدی انجام داده است داشتم به این فکر می کردم چقدر برای کشور کار انجام داده است! چقدر کارخانه ! چقدر کارآفرینی و نیروی کار!چقدر فعالیت اقتصادی! خوب دیگه آدم بعضی جاها طمع می کنه و پاش کج میره و یه سری خلاف ها می کنه! نمی دونم الان که کارخونه های اینو ببندن چقدر آدم بیکار میشن!!!
  • رضا3 IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    5 2
    بابا این آدم خیلی موخش کارمیکرده بهتره ازش در کارهای اقتصای کمک بگیرن شخص وگروهی که همرش هستند به نظر میاد خیلی فعالند.آدم های که بتونند سر این همه آدمهای مهم مملکت رو شیره بمالند ودر عرض چند سال این همه پول دربیارن واین همه اشتغال زایی کنن.خوبه شاید هم آقایان به خاطر فعالیت همین آقای محترم همشهری خودمن بو که قول دونیم میلیون شغل به مردم داده بودند خواهش عاجزانه دارم نظرم رو بزارین.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    7 1
    من یه بچه روستایی هستم واقعا به نبوغ این اقا احسنت میگم چرا این نابغه را اینجوری خرابش میکنن به خاطر مسایل سیاسی حتما یه عده ای بهش وام دادن الکی که نمیتونس
  • امیر علی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    3 2
    هه هه هه بخورید و به ریش ملت بخندید
  • بچه محل IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    3 1
    اون روستا ده تاش نیست،اسمش"ناش" از توابع خورگام شهرستان رودبار می باشد
  • علی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    1 2
    ماشالا!!!!!!چه کم اشتها
  • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    4 3
    ايشون حداقل دلش براي ايران ميسوخته و كلي كار ايجاد كرده و جاهاي تفريحي واسه مردم ميساخته ! دولت كه اينهمه پول دستشه چكا ركرده تا حالا ؟ يك چيز برام عجيبه كه چرا ايشون تمام پولهاش رو در ايران سرمايه گذاري كرده ؟ اگه فاسد هست چرا نفرستاده خارج ؟
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 2
    خدائیش مرد به این میگن.راستی تعریف مرد رو با همکارانمون عوض کردیم،از این به بعد مرد اونه که بتونه اختلاس کنه
  • گنجشك روزي IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 1
    سر جمع تومار بالا اينكه تمام كشور مال ايشان است.خلاص
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    2 1
    شايدم بعضيها چشم ديدن كارهاي اين آقا رو نداشتن و اونو رقيب جدي براي خودشون و كاراشون ميدونستن و نمي خواستن رقيبي داشته باشن براي همين براش پاپوش درست كردن!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    1 0
    کاراززمان سازندگی خراب شدکه آقاتزاده ها رانت خوارشدند واختلاس گر،واین دیوارتاثریا می رودکج...
  • نیما IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    4 2
    اگه خبر آنلاین این کامنت رو تایید کنه!!! به نظرم این آقا باید ازاد بشه و حسابی هم ازش تقدیر بشه ودر عوض مدیران دولتی ما به خاطر غفلت و دزدی محاکمه بشن!!! آدمی که آدمی که در عرض چند سال میتونه این همه فعالیت اقتصادی بکنه حتما آدم کارکشته و کاربلدی بوده اما چرا میاد اختلاس میکنه این واسه خاطر حفره های بانکداری ماست!!!از ماست که بر ماست
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    3 1
    سلام ميگم به همه ملت ايران احسنت امير منصور اريا اين اقا با اين كارش چند هزار شغل ايجاد كرده در ضمن ضعف سيستم بانكي باعث چنين اتفاقي شده مغز متفكر اقتصادي بايد وزير اقتصاد بشه با اين فكر اقتصادي همش خرج ايران كرده اين پولها را مرسي وطن پرست
  • مهدی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    2 1
    دمش گرم خداییش با کارها و کارخونه هایی که راه اندازی کرده بیشتر از دولتیا اشتغال زایی کرده و به درد مردم خورده کاش دستگیر نمیشد
  • نیما آرین CA ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    4 1
    حداقل یکی پیدا شده که تو گیلان دو تا کارخونه راه بندازه تا جوون های استان ما سرخورده نشن ، اتفاقا دمش گرم ، الانم گروه داماش داره توی لنگرود یه مجتمع تفریحی میسازه که اگه این کار رو انجام بدن میدونین چه قدر از امار مهاجرت اون روستا به شهر کم میشه و شاید حتی معکوس بشه برای خیلی ها کار به وجود بیاد؟ حداقل اینقدر مرد هست که به داد جوون های استان خودش برسه ، دمش گرم (خواهشا چاپ کن خبرآنلاین به کسی توهین نکردم)
  • lost IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 2
    قانون=سهل انگاری تیم امید=سه صفر باخت سپاهان=سه صفربازنده می شود آریا=سه هزار میلیار اختلاس می کند ...=.............................
  • امیر IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    3 2
    آقای کلا همگی خسته نباشین . یه داستانی هست که طرف میگه اگه اینکارو نکنی یه کاری می کنم که ابروت بره . حالا این داستانم همینه. مگه میشه یک همچین چیزی رو کسی نمیدونسته تا حالا ؟؟!! . اینجا مکس بپره همه می دونن ، حالا یکی اینمه پول می دزده کسی هم خبر نداره . بالاخره انتخابات نزدیکه دیگه .
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    3 1
    متاسفم از اینکه مفهوم کار آفرین در کشور ما بدین شکل(اظهار نظر های بالا)جا افتاده.کارآفرین کسی نیست که وام های 9 درصدی تولیدی بگیرد ،سپس با بهره بالای 20 درصد به مردم از طرف خودش وام بدهد(به جای تولید!!!!)...قصدم این نیست که این افراد رادر شرایط کنونی مقصر جلوه دهم.تنها خواستارم کارآفرینی بانام افرادی چون بیل گیتس ،وارن بافت وخیامی ها در ذهنمان تداعی شود و دیگر هیچ...
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    3 2
    مي خواستم از اين آقا تشكر كنم كه نتنها پولهارو ازكشور خارج نكرد بلكه صرف كاروتوليد وبيكاري كردحيف كه نمي تونيم از نبوغ اين افراد در راس وزارتخانه هامون استفاده كنيم
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    2 2
    به نظر ادم مثبتی است که این همه کارواشتغال ایجاد کرده و هزاران نفر از کنار ایشان زندگی میگذرانند البته هرکس نقاط منفی هم دارد که بایستی درمجموع قضاوت کردویکطرفه به قاضی نرویم
  • كامران IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    3 2
    اين چيزهايي كه گذاشتيد كجاش بد بود؟
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    2 2
    بصیرت بصیرت
  • بیطرف IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    3 1
    5 تا از این آدم ها میتونن ایران رو مثل بهشت کنن ، حداقل صد هزار نفر از کنار این آقا مشغول به کار بودند و نون می خوردن . واقعا حیف ..........
  • جواهریان IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    2 1
    می دونم دیگه برنمیگرده،ولی خدا حفظش کنه،هم خورد هم خوروند.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    1 1
    انچه که تا کنون نوشته وگفته شده همه حسن بوده لطفامقامات زودتر عیبش رابگویند
  • پارس مرد DE ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    1 1
    اميدوارم اين سرو صداهاي مثلا اختلاس تسويه حساب سياسي نباشد با اين حساب اگر وام در جهت پيشرفت و ترقي باشد اختلاس محسوب ميگردداگر ورشكست يا ناكارامد شد فكر اقتصادي نداشت
  • بدون نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    5 2
    من واقعا متاسفم که میبینم در اکثر کامنتهای بالا از این آقا به عنوان کسی که ایجاد اشتغال کرده اینهمه تقدیر و تشکر میشه. کاش دوستان این نکته رو هم در نظر می گرفتند که مشکل عمده مملکت ما امروزه رانت خواری، رشوه، پولشویی، تقلب و ریاکاری است و اگر این مسائل ریشه کن بشه نیازی به امثال امیر منصور آریا نیست که ایجاد اشتغال بکنند. اگر اقتصاد فاسد نباشه هر فرد عادی میتونه کسب و کاری راه بندازه و مشکل بیکاری از راه درست حل میشه نه با دور زدن قوانین.
  • بدون نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    1 1
    آخه حداقل این آقا اگر خوردسازندگی کرد بهتراز اونهاییه که میخورنو میرن دنبال زندگبه خودشون من شک دارم الان چرا باید این اتهام زده بشه بعد از4سال موافقم تسویه حساب سیاسی ونزدیکی به زمان انتخابات علت روکردنه این مثلا"اختلاسه.
  • امیر US ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    1 2
    تو ایران هرکی گنده بشه باید با کله بخوره زمین. مثل روسیه که خودروکفسکی رو زدن زمین. وگرنه از بالا تا پایین این بازار ایران نمیشه کسی رو پیدا کرد که کار خلافی نداشته باشه تا نشه مچش رو گرفت. میذارن یارو بره بالا وقتی دیدن بزرگ شده یهو میکشنش پایین.
  • علی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    2 0
    احتمالا حکایت یا ما هم بازی یا بازی خراب بوده
  • soda IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    3 2
    در کشورهای پیشرفته به همچین کسانی پاداش میدهند.اگر اقساط بدهیشو پرداخت کرده چه عیبی دارد .بانک هم سودشو گرفته
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    1 2
    نوش جونش،بايد اوردش شخص اول بشه(بچه محلش)(ناش)
  • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    3 2
    من کارمندشم.خدا کنه آزاد بشه. زنده باد امیر منصور اریا
  • نعیمه IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    5 1
    «گردان پشت ميدون مين رسيده و زمين گير شده بود. چند نفر رفتند معبر باز كنند. او هم رفت، 15 ساله بود. چند قدم كه رفت، برگشت. يعني ترسيده؟! خب! ترس هم داشت! او اما، پوتين هايش را به يكي از بچه ها داد و گفت؛ تازه از گردان گرفتم، حيفه! بيت الماله!... پابرهنه رفت!... راستي 3هزار ميليارد تومن چندتا پوتين ميشه؟!»
  • نعیمه IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    3 1
    «گردان پشت ميدون مين رسيده و زمين گير شده بود. چند نفر رفتند معبر باز كنند. او هم رفت، 15 ساله بود. چند قدم كه رفت، برگشت. يعني ترسيده؟! خب! ترس هم داشت! او اما، پوتين هايش را به يكي از بچه ها داد و گفت؛ تازه از گردان گرفتم، حيفه! بيت الماله!... پابرهنه رفت!... راستي 3هزار ميليارد تومن چندتا پوتين ميشه؟!»
  • عطا IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    4 0
    همینه با این همه ذخایر نفتی و معادن و .... روز به روز این مملکت داره داغون تر میشه. معلوم نیست کجا باید رشوه میداده که نداده بعد گرفتنش. از این آدما زیاد داریم.