فارس نوشت:

وزیر امور اقتصاد و دارایی به ضعف سیستم نظارتی در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: معضل پولشویی به دلیل عدم تقویت نظارت در این صنعت قابل تکرار است.

صبح امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بیمه مرکزی با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران عامل شرکت‌های بیمه در سالن اجتماعات بیمه مرکزی برگزار شد.
سیدشمس‌الدین حسینی به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم در خصوص اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی سیستم بانکی کشور، اظهار داشت: عدم ثبت گشایش اعتبار lc در بانک جامع اطلاعات مشتریان امکان اختلاس از شبکه بانکی را فراهم نموده است.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به تسهیلات در بانک اطلاعات مشتریان وارد ولی اطلاعات lc در بانک‌ها وجود ندارد، گفت: از سال جاری اطلاعات ارزی وارد بانک جامع اطلاعات مشتریان می‌شود اما اطلاعات ریالی نیز باید وارد این بانک شود که صورت نمی‌گیرد.
حسینی افزود: اگر بخواهیم در صنعت بیمه نیز معضل پولشویی را مانند سایر بخش‌های دیگر از بین ببریم باید آمار تولیدی به مصرف برسد.
به گفته وی، اختلاس شبکه بانکی به دلیل ضعف در بخش نظارت صورت گرفته است که این امر نشان می‌دهد سازوکارهای نظارتی به طور کامل در این بخش انجام نمی‌شود.
وی ضمن بیان اینکه مقررات در بخش بانک‌ها شفاف‌تر از بیمه است، گفت: در خصوص صنعت بیمه دغدغه بنده مانند سیستم بانکی است چرا که هنوز بخش نظارتی به حد نصاب تقویت نشده است.
وی با اعلام ارائه توصیه‌هایی به صنعت بیمه کشور گفت: صنعت بیمه صنعتی مالی، تخصصی و حساس است باید از هر گونه غیر تخصص‌گرایی در آن پرهیز شود.
وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: صنعت بیمه نیازمند به تدوین برنامه نیست چرا که اسناد بالادستی در این صنعت وجود داشته و باید در آن همت بیشتری در توسعه فضای رقابتی انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه نیازمند حمایت‌های لازم است، گفت: باید به این نکته اشاره کرد که این حمایت‌ها مانند سایر حمایت‌های بخش دولتی و یا بخش‌های دیگر از صنایع مختلف نیست بلکه باید حمایت‌های موثری برای اطلاع‌رسانی از خدمات این صنعت و توسعه در نزد مردم انجام گیرد.
حسینی در ادامه این مراسم با تقدیر از زحمات بی‌شائبه رئیس کل سابق بیمه مرکزی اظهار داشت: باید در این صنعت از نهادهای تخصصی، غافل نشد چرا که این نهادها می‌توانند با ارائه پینشهادات موثر و بیان سیاست‌های کارآمدی نقش موثری را در توسعه صنعت بیمه ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه و مقررات آن باید در بخش نظارتی تقویت بیشتری شوند، افزود: باید در شورای عالی بیمه به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داده شده و تصمیمات موثری اتخاذ شود تا در ادامه آن بازدهی این صنعت بیش از گذشته شود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    نظارت بدون نيروهاي كارآمد و بيمه اي ودلسوز و برخاسته از دل كاركنان قديمي و با تجربه ميسر نخواهد بود زيرا اعطاي پست هاي سازماني به افراد صرفابخاطرًداشتن نسبت فاميلي و قوميتي نه تنها دغدغه وزير محترم بر طرف نمي شود بلكه نگراني ايشان نيز به واقعيت تبديل خواهدشد
  • سعيد DE ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    حالا مثلا اين "مهندس" كريمي كه شده رئيس كل تخصص داره تو بيمه؟
  • گرگان IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    پس كار شما چيست؟فقط حفظ ميز رياست و وزارت؟زيردستانت چه مي كنند خبر داريد؟