۱۹ مددجوی جرایم غیرعمد واجد شرایط در کرمان به مناسبت نیمه شعبان آزاد می شوند 

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۹ مددجوی جرایم غیرعمد واجد شرایط به مناسبت نیمه شعبان از زندان های استان کرمان آزاد می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به این مطلب که جشن گلریزان محوری در مرکز استان ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در ماه مبارک نیز به مانند سال های گذشته از ظرفیت های صدا و سیما نیز به منظور برگزاری جشن های گلریزان استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به این مطلب که درماه مبارک رمضان جشن های گلریزان در سطح استان برگزار خواهد شد، تاکید کرد: اقداماتی از سوی ستاد دیه استان در این راستا انجام شده است و تلاش می شود که امسال برنامه های جشن گلریزان را با حضور حداکثری مردم، مسئولان و خیران برگزار کنیم.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: امیدواریم در ماه مبارک امسال بتوانیم با مشارکت خیران کمک های خوبی را برای آزادسازی زندانیان نیازمند واجد شرایط فراهم نماییم.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: از فرصت شب های قدر می توان برای اطلاع رسانی و فرهنگسازی درباره کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده کرد.
وی بر دعوت از خیران شهرستان ها به منظور توسعه نگاه خیران به موضوع کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تاکید کرد و ادامه داد: همواره تاکید داریم که جنبه مردمی در ارائه کمک های ستاد دیه برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد حفظ شود و این مهم در برگزاری جشن های گلریزان نیز به صورت ویژه مد نظر قرار دارد.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: بخشنامه و جدول زمانبندی جشن های گلریزان استان به مسئولان شهرستان ها ارسال شده است.
سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به اینکه جشن های گلریزان استان کرمان در ۲۳ شهرستان و ۳۱ بخش برگزار خواهد شد، افزود: جشن های گلریزان از ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ از ارزوئیه آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهند داشت.
وی ادامه داد: ۱۹ مددجوی جرایم غیرعمد واجد شرایط به مناسبت نیمه شعبان با مجموع بدهی ۷۷ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان از زندان آزاد می شوند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان خاطرنشان کرد: به منظور آزادی مددجویان جرایم غیرعمد واجد شرایط به مناسبت نیمه شعبان، ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اخذ رضایت شاکیان حاصل شده است.
موسوی قوام عنوان کرد: در مجموع برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد به مناسبت نیمه شعبان،۱۰ میلیارد و ۹۴۳ میلیون تومان توان پرداخت مددجویان بوده و یک میلیارد و ۶۸۲ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: ۳۳۴ میلیون تومان نیز از سوی ستاد دیه کشور و ۷۴۶ میلیون تومان نیز از سوی ستاد دیه استان از محل کمک های مردمی و خیران برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد به مناسبت نیمه شعبان اختصاص یافته است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴۴ مددجوی جرایم غیرعمد واجد شرایط در زندان های استان کرمان حضور دارند، ادامه داد: در سال جاری زمینه آزادی ۲۲۹ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان فراهم شده است.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1736741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =