۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۸

فارس نوشت:

وزرای خارجه اتحادیه عرب نیز مانند شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست خود علیه ایران موضعی خصمانه اتخاذ کردند.
در سیاستی مشابه و واحد، اتحادیه عرب دو روز پس از موضع شورای همکاری خلیج فارس در قبال ایران، در پایان نشست خود، موضع خصمانه‌ای علیه ایران اتخاذ کرد.
 
در بیانیه اتحادیه عرب که در سطح ورزای خارجه برگزار شد، ایران به بیان سخنان تحریک‌آمیز متهم و از رسانه‌های ایرانی نیز انتقاد شد.
 
این موضع در حالی اتخاذ شد که چندی پیش ایران اعلام کرد که امنیت کشورهای منطقه از جمله عربستان را امنیت خود می‌داند اما وزیر کشور عربستان سعودی ادعا کرده بود که کشورش از طرف ایران هدف گرفته شده است.
 
در این بیانیه آمده است که این سخنان «اخلال در اصول حسن هم‌جواری و منشور سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس [همکاری] اسلامی است».
 
شورای همکاری نیز دو روز گذشته همین موضع را علیه ایران گرفت. خبرگزاری فرانسه نوشت: در خصوص ایران کشورهای عضو شورای همکاری [خلیج فارس]، نگرانی خود را از ادامه سخنان تحریکآمیز مسئولان ایران و رسانه‌های این کشور اعلام کردند.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    تا بوده همین بوده
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    راستش زمان شاه هم به اصطلاح ابر قدرت ها ایران و عربستان رو برای مطامع سیاسی خود روبروی هم قرار داده بودند. ما با مردم عربستان مشکلی نداریم و آنها را برادران خود می دانیم ولی عربستان هیچگاه با ما برادری نکرد.
  • بدون نام US ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    كجا مردم عربستان برادر ما هستند آنها به خون ايرانيها تشنه اند
  • بدون نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    ز شیر شتر خوردن و سوسمار- عرب را به جائی رسیدست کار- که تاج کیانی کند آرزو- تفو باد بر چرخ گردون تفو
  • علي US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    خدمت دوست دومي عرض ميكنم كه اين چه برادري است كه هيچ وقت برادري نميكند كه هيچ،هرجا پاي دشمني با ايران و ايراني در ميان است نام عربستان سعودي ميدرخشد!بد نيست در نظر بگيريد برادري دوسويه است.وقتي طرف نابودي شما را موجب سند 6 دنگ يك خانه در بهشت ميداند،ديگر چرا و با چه منطقي آنان را برادر خود ميدانيد؟!