۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۵

واحد مرکزی خبر نوشت:

سازمان القاعده در شبه جزیره عربستان، دولت یمن را به کشتن هفت غیرنظامی متهم و اعلام کرد هیچ یک از نیروهایش در رشته حملات هوایی هفته گذشته ارتش یمن به استان ناآرام ابین آسیب ندیده اند.

این سازمان اعلام کرد انتقام این حملات را خواهد گرفت. به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، سازمان القاعده در شبه جزیره عربستان در بیانیه ای که در شبکه اینترنت قرار داد اعلام کرد ارتش یمن هفته گذشته دو مسجد ، یک بیمارستان و یک بازار را در استان ابین بمباران کرد.

جنگجویانی که با القاعده در ارتباط هستند سیطره ارتش یمن را به چالش طلبیده و چند شهر در استان ابین را که مشرف به یک تنگه کشتیرانی راهبردی است تصرف کرده اند.

ارتش یمن اعلام کرده است در حملات نیروی هوایی این کشور به شورشیان در استان ابین سی تندرو کشته شده اند. در بیانیه القاعده تاکید شده است در حملات هوایی ارتش یمن هفت غیرنظامی مسلمان کشته و شمار دیگری زخمی شدند و چند ساختمان نیز ویران شد.

القاعده مدعی شد نیروهایش در زمان حملات در این مناطق نبودند و آسیبی ندیده اند. این بیانیه می افزاید، این حملات که آمریکایی ها و مزدورانشان انجام می دهند نشان دهنده وحشی گری دشمن است و جنگجویان القاعده تاکید می کنند این جنایات را بدون مجازات نخواهند گذاشت. ارتش یمن دو ماه قبل در تلاش برای سیطره مجدد بر ابین که دهها هزار نفر از ساکنانش به علت خونریزی از منطقه فرار کرده اند عملیاتی را آغاز کرد و هفته گذشته از سیطره بر شهر زنجبار مرکز این استان خبر داد.

سفارت یمن در آمریکا اعلام کرده است ارتش یمن در این عملیات کمکهای تدارکاتی از آمریکا و عربستان دریافت کرد.

برخی ساکنان ابین نیز می گویند در چند ماه اخیر شاهد پرواز هواپیماهای شناسایی آمریکا بر فراز منطقه بوده اند. در دومین بیانیه سازمان القاعده در شبه جزیره عربستان آمده است این سازمان در ماه اوت عملیاتی انتحاری علیه حوثی ها انجام داد.

یک عامل انتحاری خودرویی بمب گذاری شده را در میان حوثی ها در استان الجوف در شمال یمن که صحنه درگیری حوثی ها با یک گروه اسلام گرای سنی است منفجر کرد.

استان الجوف با عربستان هم مرز است و این عملیات نشان می دهد حضور جنگجویان القاعده فقط به جنوب یمن محدود نمی شود.
5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    به نیروهای حافظ صلح القاعده بفرمایید که وحشی گری رو خوب اومده. دیوانه چو دیوانه ببیند زود می شناسدش!!