۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

عضو کمیته اجرایی سازمان ازادی بخش فلسطین تاکید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین برای مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد کاملاً مصمم است. صائب عریقات در گفتگو اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت: در حال حاضر از پانزده کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد نه کشور امادگی دارند دولت مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند، از کشورهای افریقایی عضو شورای امنیت، گابن،نیجریه و جنوب افریقا از کشورهای اسیایی چین هند و لبنان از کشورهای اروپایی بوسنی و هرزگوین و روسیه و از کشورهای امریکای لاتین برزیل فلسطین را به رسمیت می شناسند شش عضو دیگر شورای امنیت که حاضر نشده اند کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسند عبارت اند از پرتغال ، المان و کلمبیا که اعضای غیر دائم هستند و کشورهای امریکا، انگلیس و فرانسه که اعضای دائم هستند.

وی افزود: هم اکنون صدو بیست و پنج کشور دنیا فلسطین را به رسمیت می شناسند و ما در مجمع عمومی شورای امنیت نیازمند دو سوم اراء اعضای مجمع عمومی هستیم و از بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هفت کشور اروپایی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته اند. عریقات تاکید کرد: این مطلب که کشور اردن از ما خواسته برای تشکیل کشوری مستقل به شورای امنیت مراجعه نکنیم صحت ندارد و پادشاه اردن در اخرین دیداری که با محمود عباس داشته است خاطرنشان کرد که اردن از هر تصمیمی که فلسطین اتخاذ کند حمایت خواهد کرد و گفتنی است که همه کشورهای عربی با این اقدام فلسطین موافق هستند و ما از این مساله خرسندیم. وی خاطرنشان کرد: ما نمی دانیم چرا امریکا ما را تهدید می کند که از حق وتو در قبال خواسته فلسطین استفاده می کند و هیچ دلیل عاقلانه در پس این تهدیدات امریکا به چشم نمی خورد و دلیلی ندارد که امریکا با تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی مخالفت کند ما از امریکا می خواهیم که در موضعش تجدید نظر کند. عضو کمیته اجرایی سازمان ازادی بخش فلسطین تصریح کرد: هرچند که فشارهایی زیادی بر ما وارد می شود تا ما را از مراجعه به سازمان ملل منصرف کند اما ما منصرف نخواهیم شد و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به صراحت به همه اطراف اعلام کرده است که برای تشکیل کشور فلسطین به سازمان ملل متحد و شورای امنیت مراجعه خواهد کرد و هیچ چیز نمی تواند ما را از رفتن به سازمان ملل متحد بازدارد.

 وی گفت: امریکا با رفتن ما به سازمان ملل متحد مخالفت کرده و اعلام کرده است که فلسطینیان باید به مذاکرات شان با اسرائیل ادامه دهند ما به ان ها پاسخ می دهیم که در چه شرایطی به مذاکرات بازگردیم در شرایطی که شما نتوانسته اید نتانیاهو را قانع کنید شهرک سازی را متوقف سازد در شرایطی که نتانیاهو حاضر به پذیرش تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 نیست و در شرایطی که هیچ چیز به نفع فلسطینی ها نیست مذاکره کردن هیچ معنایی ندارد. عریقات ادامه داد: هرچند امریکا به صورت رسمی ما را تهدید به قطع کمک های مالی نکرده است اما به نظر می رسد اگر ما به شورای امنیت مراجعه کنیم امریکا علاوه بر استفاده از وتو کنگره امریکا را نیز تحریک خواهدکرد که کمک های مالی این کشور به تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع کند. وی گفت: تا زمانی که کشور مستقل فلسطین به رسمیت شناخته نشده است چنانچه اسرائیل دست به هرگونه جنایتی بزند پاسخگو نخواهد بود اما پس از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین اسرائیل باید در فلسطین و سازمان های بین المللی پاسخگو باشد، پس از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین دیگر اسرائیل نمی تواند سرزمین ما را اشغال کند، اسیران فلسطینی که در زندان های اسرائیل به سر می برند اسیران جنگی محسوب خواهند شد و در نتیجه معادله کاملا فرق خواهد کرد.

عباس به عنوان رئیس کشور مستقل فلسطین درخواست به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین را به دبیرکل سازمان ملل متحد تقدیم خواهد کرد. وی درباره انتقاد محمود الزهار یکی از سران جنبش حماس از اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در مراجعه به سازمان ملل گفت: محمود الزهار نباید خود را تصمیم گیرنده نهایی برای فلسطینیان بداند و اگر وی با حقوق بین الملل اشنایی داشت و یا اینکه معنای عضویت فلسطین به عنوان یک کشور مشتقل در سازمان ملل متحد را می دانست چنین سخنانی بیان نمی کرد.

 عضو کمیته اجرایی سازمان ازادی بخش فلسطین درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل تهدید کرده اگر فلسطینیان به سازمان ملل متحد مراجعه کنند توافقنامه اسلو را ملغی اعلام می کند؛ این تهدید یک تهدید بی معناست چرا که رژیم صهیونیستی به طور عملی این توافقنامه را زیر پا گذاشته و نه تنها این توافقنامه بلکه این رژیم تمام توافقنامه های منعقد شده میان فلسطین و اسرائیل را زیر پا گذاشته است.

اسرائیل باید به جنایت هایش پایان دهد این رژیم باید محاصره غزه، اشتغال مستمر سرزمین های فلسطینی، شهرک سازی، کشتارهای بی دلیل و تروریسم دولتی را متوقف کند در غیر این صورت چنانچه کشور مستقل فلسطین تشکیل شود امکان مراجعه ما به دادگاه بین الملل کیفری وجود دارد. وی در پایان اظهار داشت: اگر مراجعه ما به شورای امنیت به جایی نرسد ونتیجه ای در بر نداشته باشد مسوولان فلسطینی به بررسی گزینه های زیادی که در پیش روی خود دارند خواهند پرداخت.
5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پروفسور حاج سید حسین متفاوت IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    بزودی قبطیان کار را یکسره می کنند!!!
  • مهدی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    پروفسور . قبطی ها که مخالف هستن . منظورم حماسی هاست که از سیاست بویی نبرده اند و فقط شلیک کردن با کلاشینکف رو بلدند . به نظرم بهترین کارو میکنه تشکیلات خودگردان و اگه فلسطین به رسمیت شناخته بشه گام بزرگی در جهت ثبات و استحکام صلح خواهد بود در منطقه . انشالله که تصویب بشه