24 آنلاین نوشت:

تهیه‌کننده فیلم «گزارش یک جشن» مشکل این فیلم را در نهادهایی بالاتر از وزارت ارشاد دانست و از برخی بی‌صداقتی‌ها گله کرد.

محمد پیرهادی در اظهاراتی درباره آخرین وضعیت اکران جدیدترین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا گفت:‌ «متاسفانه بعد از چهار ماه اصلاحاتی اعلام شد که انجام دادیم و اداره نظارت قول داد که پروانه را صادر کند، اما متاسفانه در این زمینه با موانعی روبرو شدیم که صادقانه هم اعلام نمی‌شود.»

وی افزود: «"گزارش یک جشن" مشتاقان زیادی دارد و خوب است، آقایان مشکل را صادقانه مطرح کنند. متاسفانه الان موارد را به صورت مکتوب اعلام نمی‌کنند و حتی دوستانی را هم که پروانه نمایش برای فیلمشان گرفته‌اند با مشکلاتی مواجه هستند و قرارداد اکران با آن‌ها بسته نمی‌شود.»

پیرهادی تصریح کرد: «آقایان با صداقت اعلام کنند که مشکل فراتر از وزارت ارشاد است و این دوستان هم تا اندازه‌ای توان اعلام نظر و رفع مشکل دارند.»

وی در همین زمینه گفت: «آقایان بگویند ما همه تلاش‌هایمان را کردیم و آزاد کردن این فیلم از دست ما خارج است به هر حال ما می‌دانیم دوستان یک حدی قدرت دارند. اگر این اتفاق بیافتد مشکلات کمتر می‌شود.»

وی تصریح کرد: «اصلاحیه‌های فیلم انجام شده و بحث اصلا سر اصلاحیه‌ها نیست، مواردی هست که باید شفاف اعلام کنند. برخی مراکز و نهادهای خارج از معاونت سینمایی مشکلاتی را برای این فیلم مطرح کرده‌اند.»

وی با بیان اینکه اول اسفند 89 فیلم را به اداره ارزشیابی تحویل داده، گفت: «متاسفانه معلوم نیست چرا با فیلمسازی که کارنامه‌ کاری‌اش روشن است و خودش هم یکی از بهترین‌های سینمای بعد از انقلاب است اینگونه رفتار می‌شود. همانطور که سر فیلم قبلی او «به رنگ ارغوان» نیز همین داستان تکرار شد و چند سال فیلم توقیف بود و بعد رفع توقیف شد و جایزه دادند و دسته‌گل گردن حاتمی‌کیا انداختند.»

پیرهادی از برخی تبعیض‌ها در معاونت سینمایی هم گلایه کرد و از رسیدگی بدون نوبت و با عنایت ویژه به آثار برخی از افرادی که آن‌ها را از دوستان معاونت سینمایی می‌دانست، اشاره کرد.

این تهیه‌کننده سینما که در برنامه زنده «هفت» به صورت تلفنی صحبت می‌کرد، همچنین اشاره کرد که «از شخص معاون سینمایی مکتوبی در اختیار دارم که در آن قول مساعد داده شده به زودی مشکل این فیلم حل می‌شود، اما باز هم شاهد برخی اظهار نظرها هستیم که این بی‌صداقتی است.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =