کارگردان فیلم سینمایی «کافه ترانزیت» تاکید کرد فیلم‌های ایرانی بعد از اینکه از سوی مدیران به اسکار معرفی می‌شوند مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

کامبوزیا پرتوی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، درباره وضعیت معرفی فیلم‌های ایران به بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان اظهار داشت: «مدیران بعد از معرفی فیلم‌ها به آکادمی اسکار هیچ حمایتی از آن‌ها به عمل نمی‌آورند و صرفاً فرستادن یک فیلم برایشان کفایت می‌کند و تبلیغات آنان نیز فقط محدود به داخل کشور می‌شود و با تبلیغات خارجی کاری ندارند.»

او دلیل موفق نبودن فیلم‌ها در رقابت سخت اسکار را چنین بیان کرد: «وقتی به برگزیده‌های اسکار نگاه می‌کنیم با کارهایی روبرو می‌شویم که ارزش دیده شدن داشتند. در مورد فیلم‌های ایرانی با توجه به اینکه تبلیغات گسترده‌ای در مورد آنان صورت نمی‌گیرد، همواره امکان کمتری برای مطرح شدن داشتند. فیلم «بچه‌های آسمان» نیز به واسطه پخش‌کننده خارجی‌اش توانست با اتکا به داشته‌هایش به خوبی نیز دیده شود و در نهایت به پنج فیلم نامزد دریافت جایزه بپیوندد.»

این کارگردان در مورد فیلم‌هایی که تاکنون از سوی ایران به اسکار معرفی شده و «کافه ترانزیت» ساخته او یکی از این آثار است، اظهار داشت: « از آنجا که یک گروه آثار را انتخاب می‌کنند باید به نظر آنان احترام بگذاریم. این انتخاب‌ها نگاه و تفسیر یک هیئت است که ارزش‌های یک اثر را در نظر گرفته‌اند و آن را گزینش کرده‌اند. یک جمع به اتفاق آرا و یا رای اکثریت رسیده‌اند و فیلمی را گزینش کرده‌اند، از آنجا که این جمع را می‌پذیریم نظر آنان هم مورد پذیرش است.»

او با اشاره به انتخاب فیلم‌ برای معرفی به اسکار در سال گذشته گفت: «زمانی که مانند سال گذشته یک گروه انتخاب را انجام نداده باشد می‌توان آن را نقد کرد. شرایط انتخاب فیلم‌ در سال قبل موجب تاسف بود.»

پرتوی که اغلب فیلم‌های تولید‌شده را در سال اخیر دیده در مورد اثری که توان حضور در اسکار دارد، اظهار داشت: «فیلم فرهادی به خوبی دیده شده، پس حقش است به آکادمی اسکار معرفی شود. کنجکاوی‌ها در مورد این فیلم زیاد است و قطعا بیشتر دیده خواهد شد.»

او ادامه داد: «وقتی فیلمی ایرانی پخش‌کننده خارجی ندارد، کسی در خارج از کشور دلش برای فیلم نمی‌تپد تا شرایط دیده شدن آن را فراهم کند. «جدایی نادر از سیمین» پخش‌کننده خارجی دارد و پخش‌کننده آن علاقه‌مند است در رقابتی همانند اسکار اثرش مطرح شود و مورد توجه قرار بگیرد. بنابراین فیلم فرهادی شرایط خوبی دارد.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهلول IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    جانا سخن از زبان ما میگویی.