حوادث صبح پنجشنبه ایران مورخه 17 شهریور 1390

شغال سیاه در یک قدمی مرگ

پرونده یک تبهکار بی‌رحم که 2 سال پیش پس از آزار و اذیت یک دختربچه 8 ساله و قتل وی و مادربزرگش در ورامین، به 2 بار قصاص و یک بار اعدام محکوم شده است، روز گذشته به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. شاهین که به «شغال سیاه» معروف بود، پس از دستگیری به قتل زن سالخورده و دختر 8 ساله اعتراف کرد، اما هنگام محاکمه جنایت‌ها را انکار کرد که با تحقیقات بعدی مشخص شد برخلاف اظهاراتش وی به تنهایی مرتکب جنایت‌ها شده است.پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران، سرانجام این تبهکار بی‌رحم به 2 بار قصاص و به دلیل تجاوز به دختر 8 ساله از سوی قضات دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد که حکم صادره، روز گذشته پس از تایید در دیوانعالی کشور به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

به گزارش «جام‌جم» عصر 12 مرداد سال 88 و به دنبال وقوع جنایت دلخراش در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های ورامین، بازپرس جنایی و ماموران پلیس آگاهی عازم محل شدند.زن میانسالی که پس از ورود به خانه‌اش با جسد دختر 8ساله و مادرش روبه‌رو شده بود به ماموران گفت: صبح همراه شوهرم از خانه خارج شدم و هنگام عصر پس از بازگشت به خانه با اجساد مادر و دخترم روبه‌رو شدم که سرشان بریده و مقداری از طلاهای مادرم و یک گوشی تلفن همراه نیز سرقت شده بود.با تحقیق مقدماتی و دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی، پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. سرانجام پس از گذشت چند ماه از وقوع حادثه، ماموران به پسر جوانی به نام شاهین که در همسایگی مقتولان سکونت داشت ظنین شده و او را که قصد فروش تلفن همراه سرقتی داشت، دستگیر کردند.

شاهین در تحقیقات مقدماتی اعتراف کرد: از مدتی پیش درصدد سرقت از خانه همسایه بودم و روز حادثه با اطمینان از این که زوج صاحبخانه محل سکونتشان را ترک کرده‌اند، به بهانه قفل بودن در خانه‌مان از مادربزرگ نگین، دختر 8 ساله خواستم تا اجازه دهد از طریق خانه آنها وارد خانه‌ام شوم.

وی اضافه کرد: وقتی مادربزرگ نگین جلوتر از من به سمت حیاط می‌رفت از پشت سر با چاقو به او حمله کردم و او را کشتم.

متهم گفت: پس از جنایت متوجه شدم، نگین از خواب بیدار شده و مرا دیده است. او شوکه شده بود و قدرت فریاد زدن نداشت، لذا سراغش رفتم و پس از بستن دست و پای دختر 8 ساله و آزار و اذیت او را نیز به قتل رسانده و با بریدن سرشان از خانه متواری شدم.

پس از اعترافات تکاندهنده متهم و بازسازی صحنه جنایت‌ها، پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه 77 دادگاه کیفری تهران ارسال و متهم 20 آذر سال گذشته محاکمه شد. با شروع محاکمه، متهم که پیش از این 8 بار به قتل با نقشه قبلی اعتراف کرده بود، مدعی شد که با 2 نفر از دوستانش مرتکب جنایت شده است.در پی این اظهارات مشخص شد، متهم برای فرار از مجازات دروغ می‌‌گوید.پس از محاکمه و درخواست قصاص برای متهم، قضات شعبه 77 دادگاه کیفری، شاهین را به اتهام قتل عمد به 2 بار قصاص و به اتهام تجاوز به دختر 8 ساله به اعدام و به اتهام سرقت همراه با آزار به 10 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.پس از صدور حکم و ارسال آن به دیوانعالی کشور، حکم صادره به تایید قضات دیوان رسید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.با قطعی شدن حکم شغال سیاه ،اکنون وی در یک قدمی مرگ قرار گرفته است.

دزد حرفه‌ای بنزین آمبولانس‌ها را می‌دزدید

 دزد سابقه‌دار که بنزین آمبولانس‌های بیمارستان‌های مشهد را سرقت می‌کرد، دستگیر شد.به گزارش «جام‌جم»، چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مشهد تماس گرفت و خبر داد به کمک دوستش یک سارق میانسال را در محوطه بیمارستان دستگیر کرده‌اند.دقایقی بعد ماموران انتظامی با حضور در بیمارستانی که در مرکز شهر بود، مرد سارق را تحویل گرفته و او را به همراه 2 مرد شاکی به پلیس آگاهی انتقال دادند. شاکیان در تحقیقات گفتند، برای ملاقات دوست بیمارشان به بیمارستان آمده بودند، در بازگشت از این محل مشاهده کردند که مرد میانسالی در حال سرقت بنزین از یکی از آمبولانس‌های بیمارستان است. بنابراین وی را تعقیب کرده و متوجه شدند او بنزین سرقتی را به یک راننده فروخت و بعد به سراغ آمبولانس دیگر، در محوطه بیمارستان رفت که پس از درگیری او را دستگیر کردند.

مرد متهم به سرقت به پلیس گفت: چندماه پیش از زندان آزاد شدم، اما این بار بنزین سرقت می‌کردم.وی اضافه کرد: با مراجعه به بیمارستان‌های شهر، خودروهای مراجعه‌کنندگان که در مقابل یا محوطه آنجا متوقف شده بود را شناسایی کرده و در یک فرصت مناسب، بنزین‌ها را سرقت کرده و می‌فروختم.متهم با اشاره به سرقت بنزین آمبولانس بیمارستان‌ها نیز گفت: در جریان سرقت‌ها، بنزین آمبولانس‌ها را نیز سرقت می‌کردم.بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

 

شرط عجیب مرد قاچاقچی برای پس دادن خودروی سرقتی

قاچاقچی سارق که پس از سرقت خودرو و تهدید به گروگان‌گیری اعضای خانواده مالباخته از او می‌خواست یک بسته مواد مخدر را برایش به یکی از شهرهای شمالی کشور انتقال دهد، در مشهد دستگیر شد.

به گزارش «جام‌جم»، اوایل هفته مردی با حضور در پلیس آگاهی مشهد از سارقی به اتهام سرقت خودرو و تهدید به گروگان‌گیری خانواده‌اش شکایت کرد. شاکی به پلیس گفت: ساکن یکی از شهرهای شمالی کشور هستم.

اوایل مرداد امسال خودروی من به سرقت رفت. وی اضافه کرد: ماجرا را به پلیس خبر دادم و ماموران جستجو برای یافتن سارق مرموز را آغاز کردند تا این‌که یک هفته پس از سرقت مرد غریبه‌ای با تلفن همراهم تماس گرفت و مدعی شد، سارق خودرو است و اگر 200 هزار تومان به وی بدهم، خودرو را پس خواهد داد. شاکی افزود: چند روز بعد دزد غریبه دوباره با من تماس گرفت و مدعی شد که دفترچه‌های اقساط بانکی مرا درون خودرو پیدا کرده و می‌خواهد بی‌آن‌که پولی از من دریافت کند، خودروی مرا پس دهد. بنابراین برای ملاقات سارق به شهر مشهد آمدم.

شاکی با اشاره به تهدیدهای سارق گفت: وقتی خبری از سارق نشد، به گمان این‌که مردی قصد شوخی با من را داشته است، تصمیم به بازگشت گرفتم. در همین موقع سارق با من تماس گرفت و گفت یک بسته را درون خودرویم جاسازی کرده و 500 هزار تومان نیز به من می‌دهد و در قبال آن باید به یکی از شهرهای شمالی کشور سفر کنم و آن بسته را به یک مرد میانسال تحویل دهم.

وی اضافه کرد: وحشت‌کردم و به مرد سارق گفتم خودرویم مال خودت، دیگر آن را نمی‌خواهم. یک ساعت بعد دوباره با من تماس گرفت و مدعی شد همدستانش با شناسایی خانه‌ام به آنجا رفته و اعضای خانواده‌ام را به گروگان گرفته‌اند و اگر با او همکاری نکنم، آنها را یکی پس از دیگری به قتل می‌رسانند. شاکی افزود: حرف‌هایش را باور نکردم تا این‌که سارق مرموزی صدای التماس یک زن و چند کودک را تلفنی برایم پخش کرد که ملتمسانه تقاضای کمک می‌کردند. دقایقی بعد با خانه‌مان تماس گرفتم؛ اما کسی پاسخگو نبود و اقوام نیز از آنها بی‌خبر بودند. گمان می‌برم اعضای خانواده‌ام گروگان مرد قاچاقچی و همدستانش باشند. ماموران درپی اظهارات شاکی، از وی خواستند در تماس بعدی سارق، خواسته او را قبول کند و در محل قرار حاضر شود.به این ترتیب در تماس بعدی دزد فراری،‌شاکی روز گذشته به محل قرار در یکی از محله‌های جنوبی مشهد رفت و ماموران با حضور در آن محل، آنجا را محاصره و متهم را که یک قاچاقچی سابقه‌دار است به همراه خودروی مسروقه دستگیر کردند.

دستگیری سارق قاتل

ماموران انتظامی شهرستان چالوس با دستگیری سارقی که از نام مستعار استفاده می‌کرد، در تحقیقات پلیسی متوجه شدند، متهم یک قاتل فراری است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، در پی دستگیری یک سارق خودرو در شهرستان چالوس، ماموران در تحقیقات و بررسی‌های اطلاعاتی متوجه شدند متهم از نامی مستعار و جعلی به نام «محمود» استفاده می‌کند و نام اصلی وی محمدرضا است.

در تحقیقات و بررسی‌های بعدی معلوم شد متهم دارای یک فقره سابقه کیفری ضرب و جرح عمدی در یکی از استان‌ها بوده که در بازجویی‌های فنی و پلیسی به قتل فردی با همکاری 2 نفر دیگر اعتراف کرد. ماموران با دریافت این گزارش و در بررسی صحت و سقم موضوع پس از استعلام از استان مورد نظر دریافتند متهم قاتل فراری است که پس از قتل از آن استان متواری شده و در شهرستان چالوس به اتهام سرقت دستگیر شده است.با دستور قضایی، تحقیق از متهم ادامه دارد.

 

باند زورگیری در آزادشهر متلاشی شد

فرمانده انتظامی آزادشهر در استان گلستان از شناسایی و دستگیری 4سارق در این شهرستان خبرداد. به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد اکبریان، در این باره گفت: به دنبال سرقت و زورگیری از یک کامیون در جاده کمربندی این شهر، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.وی افزود : مالباخته در مراجعه به مأموران گفت: هنگام حرکت در این مسیر، 5 سارق که یک زن آنان را همراهی می‌کرد، پس از متوقف کردن خودرو، وی را بشدت مورد ضرب و جرح قرار داده و اموالش را سرقت کرده‌اند.اکبریان تصریح‌کرد: با استفاده از اظهارات مالباخته و کنترل سارقان سابقه‌دار، زن مورد نظر دستگیر شد و به سرقت از رانندگان با همدستی 5 سارق دیگر اعتراف کرد.فرمانده انتظامی آزادشهر گفت: با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این زن، 3 سارق دیگر شناسایی و در چند مرحله عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. به گفته وی، تلاش برای شناسایی و دستگیری 2 سارق دیگر ادامه دارد.

 

دزدهای اجاره‌ای قصد سرقت 200 رأس گوسفند را داشتند

2 کارگر دامداری که در پی اختلاف با کارفرمایشان، 2 دزد حرفه‌ای را برای سرقت 200 راس گوسفند اجیر کرده بودند، همراه دزدهای اجاره‌ای در زرندیه ساوه از توابع استان مرکزی دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، چند روز پیش ماموران انتظامی زرندیه ساوه از توابع استان مرکزی هنگام گشتزنی در شهر مشاهده کردند 4 مرد مقابل یک دامداری در حال انتقال گوسفندان به یک کامیون هستند.

ماموران با ظنین شدن به آنها، کامیون را توقیف و 4 مرد را در این رابطه دستگیر کردند. در حالی که تحقیقات از این افراد ادامه داشت، مردی با حضور در پلیس آگاهی زرندیه از سرقت 200 راس گوسفند از دامداری‌اش خبر داد.با تحقیق از شاکی معلوم شد محل سرقت دام‌های وی همان مکانی است که 4 مرد جوان در آنجا دستگیر شده‌اند.به این ترتیب شاکی در مواجهه حضوری با 4 مرد، بازداشت شده قرار گرفت و 2 نفر از آنها را که کارگرانش بودند، شناسایی کرد. 2 کارگر متهم اعتراف کردند با شاکی اختلاف داشته و در صدد انتقام‌گیری از وی با اجیر کردن 2سارق حرفه‌ای قصد سرقت از دامداری را داشتند.

سارقان خانه‌های ویلایی در کمین مسافران فرودگاه بودند

2 دزد حرفه‌ای که با سرقت اموال منازل ویلایی شهروندان اسلامشهری، برای ادامه سرقت‌ها این بار به فرودگاه مهرآباد تهران آمده بودند تا اموال مسافران را سرقت کنند، دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، چند روز پیش ماموران انتظامی مستقر در فرودگاه مهرآباد هنگام کنترل مسافران پروازهای داخلی به 2 مرد جوان که از چند ساعت قبل در سالن انتظار نشسته بودند، ظنین شده و آنها را برای تحقیقات به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران منتقل کردند.2 مرد بازداشت شده مدعی بودند، پلیس به اشتباه آنها را دستگیر کرده و آنها برای انتقال یکی از اقوامشان به فرودگاه آمده‌اند. به این ترتیب ماموران به بازرسی از کیف‌های 2 متهم پرداختند و تعدادی انگشتر طلای مردانه و زنانه، 3 عدد ساعت مردانه و 4 هزار دلار، یکصد هزار و 200ین، یکصدهزار و 200 یورو و یک عدد لپ‌تاپ از آنها کشف و ضبط کردند. در تحقیق از 2 مرد مظنون آنها اعتراف کردند که اموال دزدی است. یکی از متهمان به پلیس گفت: من و دیگر متهم بازداشت شده هر دو در زندان با هم آشنا شدیم و چندی پیش با آزادی از زندان، بار دیگر سرقت‌هایمان شروع شد. متهم اضافه کرد: با تردد در محله‌های شمالی اسلامشهر منازل ویلایی را شناسایی می‌کردیم و با اطمینان از این که صاحبخانه‌ها در منازل حضور ندارند، وارد آنجا شده و طلا، پول، اموال قیمتی، ساعت‌های مردانه و زنانه و ‌ارزهای خارجی را سرقت می‌کردیم و به خریداران اموال مسروقه که با ما آشنایی داشتند، می‌فروختیم. وی افزود: پس از آخرین سرقت، به فرودگاه مهرآباد تهران آمدیم تا با استفاده از غفلت مسافران، چمدان‌های آنها را سرقت کنیم که دستگیر شدیم.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =