جهش قیمت نفت با گزارش خوشبینانه تورم ایالات متحده

قیمت نفت در روز پنجشنبه پس از انتشار داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده در ماه دسامبر افزایش یافت، گزارشی که نشان‌دهنده کاهش مداوم در صعود شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و نرخ تورم سالانه است که پایین‌ترین میزان از اکتبر ۲۰۲۱ بوده است.

نگار علی- بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، CPI-U (شاخص قیمت برای همه مصرف کنندگان شهری) در ماه دسامبر بر اساس تعدیل فصلی ۰.۱ درصد کاهش یافت، پس از افزایش ۰.۱ درصدی در نوامبر.

CPI-U قبل از تعدیل فصل در ۱۲ ماه گذشته ۶.۵ درصد افزایش یافته است. با این حال، این کمترین افزایش ۱۲ ماهه از دوره منتهی به اکتبر ۲۰۲۱ بوده است.

کاهش ماه دسامبر بیشتر به دلیل شاخص بنزین است که سایر افزایش ها را جبران می کند. شاخص غذا نسبت به ماه دسامبر ۰.۳ درصد افزایش داشته است، در حالی که شاخص انرژی در مدت مشابه ۴.۵ درصد کاهش داشته است. BLS اشاره کرد که در شاخص انرژی، بنزین کاهش یافت در حالی که سایر اجزا افزایش یافتند.

به گفته نیویورک تایمز، آنچه که اقتصاددانان عمدتاً با این داده ها به آن توجه می کنند، شاخص قیمت مصرف کننده مواد غذایی و انرژی است که خواندن دقیق تری از "روندهای اساسی قیمت ها" ارائه می دهد.

BLS نشان می دهد که رقم تورم خاص در ماه دسامبر ۵.۷ درصد افزایش یافته است که از ۶ درصد در نوامبر کاهش یافته است.

داده های تورم خوش بینانه است و به قیمت نفت انگیزه می دهد.

قیمت نفت قبل از انتشار آمار تورم شروع به معاملات بالاتری کرد و در اواخر روز چهارشنبه ۳ درصد افزایش یافت، همچنین با خوش بینی نسبت به بازگشایی چین، علیرغم ابهامات پیرامون نرخ ابتلا و مرگ و میر جدید.

تا صبح پنج‌شنبه، برخی از این افزایش‌ها کاهش یافتند، به طوری که نفت خام برنت ۱.۳۷ درصد افزایش یافت و به ۸۳.۸۰ دلار در هر بشکه در روز رسید و تا ساعت ۱۰:۳۲ صبح به وقت شرق اروپا، WTI با ۷۸.۳۴ دلار معامله شد که ۱.۲۰ درصد افزایش در روز داشت.

منبع: اویل‌پرایس

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1718587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =