با حذف یوم‌الادا نرخ دیه را هر چقدر تعیین کنند، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز گفت: دخالت و اظهارنظر در مورد چگونگی تعیین و میزان دیه ارتباطی به شرکت‌های بیمه‌ای ندارد چون این موضوع یک بحث قانونی و شرعی است و هر نهادی که مسئول تعیین مبلغ آن است، بر حسب قانون تصمیم‌گیری می‌کند.

محمدابراهیم امین افزود:منتها با روند اجرایی این قانون می‌توان چند الزام را برای شرکت‌های بیمه‌ای برشمرد. اینکه هرچه بر مبلغ دیه افزوده شد، شرکت‌های بیمه‌ای هم به تبع آن حق بیمه‌های خود را افزایش خواهند داد. تا این مرحله تعیین مبلغ دیه برای شرکت‌های بیمه‌ای تفاوتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که در این مورد وجود دارد، بحث یوم‌الادا بودن است که این مسأله به جرح و صدمات بدنی در طول یک سال گذشته برمی‌گردد که باتوجه به نوع حادثه دیه مصدومین ممکن است از یک تا چند صد شتر تعیین شود.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز تصریح کرد:براساس دیه قبلی، شرکت‌های بیمه به ازای هر شتر 450 هزار تومان پرداخت می‌کردند؛ درصورت افزایش مبلغ دیه این میزان به 9 میلیون ریال افزایش خواهد یافت، درحالی‌که بابت آن شرکت‌های بیمه‌ای حق بیمه‌ای را دریافت نکرده‌اند، ولی برحسب قانون، پرداخت دیه یوم‌الادا است.

وی تاکید کرد:از آنجا که پرونده‌ها خیلی کند تعیین تکلیف می‌شود و دیه در سالی که نرخ افزایش می‌یابد، باید پرداخت شود، افزایش دیه تبعات هزینه‌ای سنگینی برای شرکت‌های بیمه‌ای به‌دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز در پایان یادآور شد: ازاین‌رو شرکت‌های بیمه معتقدند با حذف یوم‌الادا نرخ دیه را هر چقدر تعیین کنند، مشکلی ایجاد نخواهد شد؛ به این علت که با افزایش سقف تعهدات به همان میزان نیز حق بیمه بیشتری دریافت می‌شود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    3 1
    متوجه معنی حرف آقای مدیرعامل هستید؟ ایشون می‌فرمایند هر مبلغی می‌خواهید تعیین کنید، به شرط آن که ما وقتی بپردازیم که خودمان دلمان می‌خواهد! یعنی نپردازیم!
  • بدون نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    2 1
    متاسفانه فقط به فکر شرکتهای بیمه و سودهای کلانی هستند که نصیب مدیران و صاحبان شرکتهای بیمه میشود. وهیچ به فکر افرادی که به علت تصادف زندگیشون نابود میشود وباید تا اخر عمر بیسرپرست یا معلول باشند نیستند.
  • بدون نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    1 0
    من نوعی که یکماه پیش تصادف کردم و حکم قاضی تا چندماه دیگه اجرامیشه45میلیون باقیمانده روبایدچیکارکنم؟
  • بدون نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    5 2
    من بامدیرعامل شرکت بیمه البرزموافقم یوم الادابودن فقط به نع دریافت کنندگان دیه میباشد(باتوجه به اینکه نظرقاضی و رسیدگی به پرونده ماه ها طول میکشد