ایلنا نوشت:

اسدالله بادامچیان گفت: شروطی که جبهه پایداری دارند مورد پذیرش جبهه متحد اصولگرایان نبوده و قابل تحقق نیست.

قائم مقام حزب موتلفه اظهار داشت: اصولگرایان احساس نیاز کردند و به این توافق رسیدند که دو نهاد انقلابی که خود امام خمینی (ره) در پایه گذاری آن بی‌تأثیر نبود، یعنی جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و در رأس آن‌ها دو بلند قامت فقه و جهاد و مبارزه یعنی آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی به عنوان محورهای وحدت اصولگرایان باشند؛ ما همراه جمع کثیری از اصولگرایان از این دو بزرگوار و از این دو نهاد شناخته شده روحانی اصولگرا که همه انتظار خیرخواهی و ایجاد وحدت از آن‌ها دارند خواستیم که وحدت را در بین دوستان برقرار کنند.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

  • جبهه متحد اصولگرایی و بزرگان و علما به این پیشنهادات هم رسیدگی کردند و بعد از آن هم گفتند، ما با احترام ویژه به همه شما اعضای جبهه پایداری این شروط را نمی‌پذیریم؛ یعنی این شروط برای شما قابل پذیرش است و برای ما قابل قبول نیست.
  • آیت الله مهدوی کنی شخصیتی است که امام خمینی (ره) درباره ایشان فرمودند «آیت الله مهدوی‌کنی از کسانی است که ما به ایشان ارادت داشته، داریم و خواهیم داشت»؛ یعنی امام راحل آینده آیت الله مهدوی کنی را هم تضمین کرده‌اند و همین‌طور آیت الله یزدی که شخصیتی است که در ۳۰سال گذشته در این مملکت با ‌‌نهایت تقوا و درایت، واقعا خداخواهانه حرکت کرده‌اند.
  • آقای حسینیان برادر خوب ماست، نظر دوستان جبهه پایداری این است که ایشان در آن کمیته ۷نفره باشد. البته این یک امر تحمیلی نیست و خود آقای حسینیان هم اهل تحمیل و سهم خواهی نیست، بلکه ایشان نظرش این است که در آنجا باشد و بتواند در آنجا خدمتش را به اصولگرایان انجام دهد. مجموعه دوستان ایشان در جبهه پایداری هم علاقه مندند که او در کمیته ۷نفره باشد. اما اینکه او در کمیته ۷نفره باشد بستگی به نظر دو محور وحدت اصولگرایان یعنی آیت الله محمد یزدی و آیت الله مهدوی کنی و جمع کمیته ۱۵نفره دارد، که آن‌ها هم نپذیرفتند. اما اینکه چرا نپذیرفتند، قطعا دلیل داشتند و آن این بود که اعضای کمیته ۷نفره، که منتخبین جامعتین و برخی از ریش سفیدان اصولگرا مانند آقایان عسگراولادی هستند اگر بخواهند نماینده یک گروهی چون جبهه پایداری را بپذیرند، گروه‌های دیگر هم متوقع می‌شوند و امکان دارد همین عامل تفرقه شود؛ در این صورت ادامه کار در سایه وحدت امکان پذیر نخواهد بود. این استدلالی بود که جبهه متحد اصولگرایی داشت که استدلال درستی هم بود. اما با همه این احوال احترام ما به آقای حسینیان برقرار است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =