ایسنا نوشت:

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از صدور بیانیه این شورا درباره راه‌های برون رفت از برخی مشکلات داخلی و تاثیرات ناشی از بحران‌های جهانی، در آینده‌ای نزدیک خبر داد. 

علی محمد غریبانی همچنین از تلاش اصلاح‌طلبان برای برگزاری هم‌اندیشی سراسری در روز عید غدیر خم و اعلام نظر نهایی این طیف سیاسی درباره انتخابات آتی مجلس پس از این هم‌اندیشی خبر داد. 

وی با تاکید بر این‌که «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همواره هدفی جز خدمت به مملکت و اصلاح و پیشرفت آن ندارد» گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از مدت‌ها قبل در ارتباط با اوضاع اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و امنیتی کشور و نظام حاکم بحث‌های بسیار مفصلی داشت و در این راه از نظرات کارشناسان، ‌اساتید و مسوولان و مدیران پیشین کشور و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب بهره‌ گرفته است. 

وی افزود: بحث‌های مفصل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات حول محورهایی نظیر تهدیدات احتمالی علیه تمامیت ارضی کشور و چگونگی مقابله با آن، آسیب‌های ناشی از بیکاری، نرخ تورم، اختلاس‌ها، ترویج خرافه، خشونت، موضع‌گیری و نقش‌آفرینی در تحولات منطقه و ضرورت استفاده همه طیف‌ها از تریبون‌های رسمی و ملی کشور و ... بود و بر همین اساس این شورا نظرات و پیشنهادات خود درباره این موضوعات را طی اعلامیه‌ای در آینده نزدیک اعلام خواهد کرد. 

دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان هدف اصلی اصلاح‌طلبان را «حفظ منافع و مصالح ملی» عنوان کرد و افزود: در این بیانیه، نظرات و پیشنهادات خود را به همراه راه‌های برون‌رفت از مشکلات و تاثیرات ناشی از بحران‌های جهانی و رسیدن به وحدت و آشتی ملی اعلام خواهیم کرد؛ چراکه اصلاح‌طلبان جز منافع و مصالح ملی و یکپارچگی کشور هدفی ندارند و در این راه حاضرند به هر نوع فداکاری دست بزنند. 

وی در ادامه به تلاش این شورا برای برگزاری نشست هم‌اندیشی سراسری اصلاح‌طلبان، اشاره کرد و گفت: اگر مانع خاصی به وجود نیاید، هم‌اندیشی سراسری اصلاح‌طلبان در روز عید غدیر خم برگزار خواهد شد و ما برای دریافت مجوزهای لازم، در حال تلاش هستیم. کارهای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌ها پیش می‌رود و به همه اصلاح‌طلبان در سراسر کشور نیز اعلام می‌کنیم که نظرات و پیشنهادات خود را تا 20 شهریور برای ما ارسال کنند. 

وی افزود: بررسی‌های لازم درباره چگونگی وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس در این هم‌اندیشی، که اواخر آبان ماه خواهد بود، انجام می‌شود و پس از آن همایش، نظر نهایی اصلاح‌طلبان درباره انتخابات آتی مجلس اعلام خواهد شد و پیش از این هم‌اندیشی نیز بیانیه‌ای که ذکر شد، به عنوان مقدمه‌ای برای بحث‌های مربوط به انتخابات منتشر می‌شود. 

قائم مقام دبیرکل مجمع نیروهای خط امام اظهار کرد: اخیرا بحث برخی اشخاص و گروه‌ها پیش کشیده می‌شود تا بدین ترتیب عده‌ای به نوعی یک طیف اصلاح‌طلب کاذب بسازند در حالی که طیف اصلاح‌طلبان مشخص و شناخته شده هستند و ما اعلام می‌کنیم که اگر شخص یا گروهی اصلاح‌طلب واقعی باشد از آن استقبال و در غیر این صورت از این افراد اعلام برائت می‌کنیم. 

وی همچنین با بیان این‌که «جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به صورت منظم برگزار می‌شود و در بین این جلسات نیز کمیته‌های این شورا وظایف خود را انجام می‌دهند» اظهار کرد: تاکنون در جلسات خود از شخصیت‌های شناخته شده‌ای به عنوان مهمان ویژه بهره گرفته‌ایم و در جلسات آینده نیز از حضور شخصیت‌های برجسته دیگری بهره خواهیم برد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    اینظر خوبه اما چه نضمینی وجود دارد که مثل دوره قبل بعد از انتخابات برای دیگران مشکلی پیش نیاید پس بنده وبرادرانم که جانباز وازاده هستیم شرکت نکنیم بهتر است اگر جواب دارید به دهید