۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۴:۱۱

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

مالکان آپارتمان‌های اجاره‌ای در مناطق مختلف تهران همچنان نسبت به نرخ مصوب سازمان تعزیرات بی‌توجه هستند و متناسب با نیاز مالی که دارند اجاره‌بها را تعیین و در قالب نرخ پیشنهادی به بازار معرفی می‌کنند.

اما چنانچه این نرخ‌های پیشنهادی را با نرخ عرف منطقه مورد مقایسه قرار داده شود مشخص می‌شود برخی از نرخ‌های اعلامی از سوی موجران از خط‌قرمز بازار اجاره فراتر رفته است.

خط‌قرمز بازار اجاره حریمی است که اگر اجاره‌بها از آن تجاوز کند، واحدمسکونی اجاره نمی‌رود و تقاضا برای اجاره آن از طرف مستاجران به شدت کاهش پیدا می‌کند. هم‌اکنون در برخی محله‌های تهران خط‌قرمز اجاره‌بها به این صورت است:


در منطقه پونک اعلام نرخ رهن کامل 60 میلیونی برای آپارتمان 90متری 5 سال ساخت به معنی عبور از خط‌قرمز است و بعید است با چنین نرخی، ملک به اجاره رود.


در محله ستارخان نیز رهن کامل 80 میلیونی برای آپارتمان 80 متری کم‌سن‌وسال فراتر از نرخ‌های عرف منطقه است.


همچنین در محله تهرانپارس محدوده خیابان استخر نیز چنانچه آپارتمانی با مساحت تقریبی 80 متر و چندسال ساخت با نرخ 38 میلیون تومان به رهن کامل گذاشته شود، بعید است با تقاضای زیادی مواجه شود به این دلیل که نرخ رهن کامل این آپارتمان به مراتب کمتر از نرخ پیشنهادی اعلام شده خواهد بود.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    چه خبره :(((( عمريه مثلا داريم كار مي كنيم به ربع اين قيمت رهن ها هم نرسيده سرمايه مون... كي ميتونه با اين اوصاف زن بگيره ؟ پناه بر خدا.....فقط همون؛
  • شیوا IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    می خواستم بدونم که دولت ادعا می کرد طی یک سال توانست افزایش قیمت املاک را کنترل کنه چرا برای قشر ضعیف تر جامعه که اجاره نشین ها هستند اقدامی نمی کنه؟ حالا اونهایی که دستشون به دهنشون می رسید و می تونستن خونه بخرن، تهیه خونه های دو و سوم و ... براشون راحت تر شده چون می تونن تا یک سوم مبلغ ملک رو از اجاره دادنش تامین کنند مستجاجر های بیچاره هم که که خدا می دونه چه سرنوشتی در انتظارشونه. دولت اگه ادعا می کنه کنترل قیمت ملک در سال 87 ابتکار عمل اون بوده اگه مرده حالا بیاد و بازار اجاره رو کنترل کنه.
  • محمد IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    ما یه آپارتمان 70 متری در استخر رهن کردیم 28 میلیون و فکر نمیکنم 38 میلیون کسی برای 80 متری نده!!!