رئیس سیا نگران همکاری‌های ایران و روسیه شد

ایسنا نوشت: رئیس سازمان سیا با تکرار ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در حملات علیه اوکراین ارتباط میان تهران و مسکو را تهدیدی برای دوستان آمریکا در منطقه دانست.

ویلیام برنز رئیس سازمان سیا در گفت‌وگو با شبکه پی‌بی‌اس درباره ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ علیه اوکراین و ارتباط میان تهران و مسکو اظهار داشت: نسبت به رابطه ایران و روسیه بسیار نگران هستم. در طول تاریخ، بی‌اعتمادی زیادی میان روس‌ها و ایرانی‌ها وجود داشته اما آنها اکنون به یکدیگر نیاز دارند.

وی در ادامه با تکرار این ادعاهای اثبات نشده گفت: و آنچه در حال ظهور است، دست کم آغاز یک مشارکت دفاعی تمام عیار میان روسیه و ایران است؛ از طریق ارائه پهپادهای ایرانی به روس‌ها که در حال کشتن غیرنظامیان اوکراینی هستند و روس‌ها نیز در حال بررسی‌ روش‌هایی برای حمایت‌ از ایران در زمینه‌های فنی و فن‌آوری هستند. 

برنز تصریح کرد: این، یک تهدید واقعی برای همسایگی خود ایران است و برای بسیاری از دوستان و شرکای ما در همسایگی ایران نیز تهدید ایجاد می‌کند.

این مقام آمریکایی درباره تاثیر همکاری ایران و روسیه بر جنگ اوکراین گفت: از نظر من در حال حاضر بر میدان نبرد در اوکراین تاثیر گذاشته است.

وی با ادعای اینکه “این همکاری به قیمت جان بسیاری از اوکراینی‌های بی‌گناه تمام شده است” افزود: من فکر می‌کنم که اگر ادامه پیدا کند، می‌تواند تأثیر خطرناک‌تری بر خاورمیانه نیز داشته باشد. بنابراین، این موضوعی است که ما آن را بسیار بسیار جدی می‌گیریم.

 

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1707779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =