معماری گرافیکی جدید انویدیا با پیشرفت‌های قابل توجه

دیجیاتو نوشت: معماری Blackwell در تراشه‌های گرافیکی انویدیا جایگزین Hopper می‌شود و انتظار می‌رود با پیشرفت‌های قابل‌توجهی از راه برسد.

در هفته‌های گذشته شاهد انتشار اخباری درباره نسل جدید معماری گرافیکی انویدیا به نام Blackwell بودیم. ابتدا نام این معماری فاش شد و سپس شایعات از مذاکرات انویدیا با TSMC برای استفاده از لیتوگرافی ۳ نانومتری خبر دادند. حالا هم انویدیا تأیید کرده که این معماری گرافیکی در سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

کدام سنگین‌تر است، یک گله فیل یا یک ابر در آسمان؟

آسپرین را در ماشین لباس‌شویی بیاندازید؛ نتیجه باورنکردنی‌ است!

عکس | تمساح کوتوله چگونه از دست همتایان غول‌پیکر خود فرار می‌کند؟

معماری گرافیکی جدید انویدیا با پیشرفت‌های قابل توجه

عرضه معماری گرافیکی جدید انویدیا در سال ۲۰۲۴

انویدیا Hopper در زمان عرضه سریع‌ترین پردازنده گرافیکی ۴ نانومتری دنیا و اولین پردازنده با حافظه HBM۳ در جهان بود. این پردازنده گرافیکی حتی از انویدیا RTX ۴۰۹۰ با ۱۶,۳۸۴ هسته کودا نیز مشخصات بالاتری دارد و در مجموع دارای ۱۸,۴۳۲ هسته کودا است. همانطور که انتظار می‌رود، Blackwell نسبت به Hopper پیشرفت قابل‌توجهی به همراه خواهد داشت. همچنین قبلاً تأیید شده بود که این نسل شامل چهار پردازنده گرافیکی می‌شود.

شاید جالب باشد بدانید که نام این معماری از «دیوید بلکول»، آماردان و دانشمند آمریکایی در زمینه نظریه احتمالات گرفته شده است.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد معماری گرافیکی Blackwell وجود ندارد و باید منتظر انتشار اخبار و اطلاعیه‌های بیشتری درباره آن باشیم. درباره سایر برنامه‌های انویدیا در آینده، اخیراً گفته شد که نسخه ۱۲ گیگابایتی RTX ۴۰۸۰ احتمالاً با نام RTX ۴۰۷۰ Ti در ژانویه سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد شد.

۵۸۳۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1705835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =