بالغ بر ۳۷ هزار تن پیاز از زمین‌های ڪشاورزی شهرستان مشهد روانه بازار شد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد ڪشاورزی شهرستان مشهد از پایان برداشت پیاز در سطح ۸۲۰ هڪتار از زمین‌های ڪشاورزی شهرستان مشهد خبر داد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد ڪشاورزی شهرستان مشهدگفت : در شهرستان مشهد ۸۲۰ هڪتار پیاز ڪشت شده است.

محمد میری دیسفانی بیان ڪرد :با توجه به اهمیت تولید پیاز در صنعت غذایی و اقتصاد خانوار و رونق ڪسب و ڪار و ایجاد اشتغال در مراحل ڪاشت، داشت و برداشت این محصول و استفاده های جانبی آن در صنعت گیاهان دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در اقتصاد خرد و ڪلان و فعالیت بنگاههای اقتصادی وڪارخانجات تاثیرگذار وافزایش ایجاد اشتغال را باعث می گردد.

وی افزود : میزان اشتغالزایی برای تولید این محصول به صورت ثابت ۲ هزارو ۴۶۰ نفر روز و به صورت فصلی بیش از ۴۵ هزار نفر روز می باشد و از ۸۲۰ هڪتار سطح زیر ڪشت، ۵۰۰ هڪتار مزارع آبیاری به صورت قطره ای و تیپ می باشد. با توجه به پتانسیل و فرصتهای بالقوه در شهرستان مانند زمین، آب، امڪانات و تجهیزات لازم و توجیه اقتصادی در هزینه ڪرد ڪشاورزان و برگشت سرمایه بایستی برنامه ریزی لازم و مطلوب انجام گیرد.

میری دیسفانی با بیان اینڪه میانگین برداشت از هرهڪتار حدود ۴۵ تن نیز میباشد افزود : از ڪل مزارع بیش از ۳۷ هزار تن پیاز در شهرستان مشهد تولید شده ڪه علاوه بر تامین نیاز شهرستان مازاد آن قابلیت فرآوری در ڪارخانجات به روشهای مختلف می باشد پیاز برداشت شده در این شهرستان به دلیل ڪیفیت انبارداری بالا و طعم و مزه خاص خود بازارپسندی بالایی داردو به سراسر ڪشور توزیع می گردد.

وی با بیان اینڪه ڪشت پیاز از اواخر اسفندماه شروع، در اواخر مهر ماه برداشت آغاز و تا اواسط آذر ادامه دارد افزود:ارقام ڪشت شده در شهرستان مشهد از نوع قرمز، زرد طلایی و سفید بوده ڪه از بازاریابی خوبی برخوردار است. وی اظهار داشت : تاریخ ڪشت به‌موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین، تغذیه مناسب، از جمله اقدامات جهاد ڪشاورزی در راستای عملڪرد بهتر برای ڪاشت این محصول عنوان ڪرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1704102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =