خدمت رسانی در ایجاد اشتغال نباید منوط به پرداخت تسهیلات بانکی گردد

در آستانه روز جهانی گرامیداشت افراد دارای معلولیت ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با همراهی دکتر محمود منطقی مدیرکل اداره بهزیستی استان سمنان از منزل توانخواه تحت حمایت بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیرکل و معاونت توانبخشی اداره بهزیستی استان، فرماندار و رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی و جمعی از مدیران استانی در آستانه هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت با جمعی از مدال آوران پاراآسیایی ، جهانی و توانخواه تحت حمایت دیدار کردند.

در این دیدار مدیرکل بهزیستی استان ضمن عرض تبریک به مناسبت در پیش رو بودن روز جهانی و هفته ملی گرامیداشت افراد دارای معلولیت با اشاره به اینکه ورزشکاران و مدال آوران سرمایه های این مرز و بوم به شمار می آیند عنوان کرد : هدف از این دیدار ارج نهادن به تلاش و همت قهرمانان است که با به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی باعث غرور و افتخار ملی می شوند .

محمود منطقی هدف تمامی فعالیت های بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف برای زندگی بهتر عنوان کرد و افزود : ناتوانی جسمی دارای ابعاد روان شناختی، اجتماعی و اقتصادی است و لذا توانمندسازی افراد دارای معلولیت میتواند در برگیرنده افزایش مشارکت، خودآگاهی، قابلیت اعتماد و گسترش کارآفرینی توسط خودشان باشد.

مدیر کل بهزیستی استان گفت : ما در سازمان بهزیستی به دنبال استفاده از تمامی پتانسیل ها و ظرفیت ها در امر اشتغال جامعه هدف به ویژه افراد دارای معلولیت هستیم چرا که ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای آنان علاوه بر توانمندسازی در رشد اقتصادی و اجتماعی کشور نیز موثر خواهد بود . فرآیند توانمندسازی حرفه ای و شغلی افراد دارای معلولیت در واقع جلب اعتماد افراد جامعه به قابلیت ها و استعداد آنان است و هرچقدر ما، در جلب اعتماد جامعه و کارفرمایان موفق تر عمل کنیم فرایند توانمندسازی کارآمدتر و مسیر رسیدن به اهداف نتیجه محور هموار می گردد.

وی با اشاره به اینکه باید توانمندی‌های افراد دارای معلولیت را به جامعه معرفی کنیم خاطر نشان کرد : خدمت رسانی در ایجاد اشتغال نباید منوط به پرداخت تسهیلات بانکی گردد بلکه باید از دیگر ظرفیت های موجود در بخش دولتی و غیردولتی نیز استفاده کرد و ضمن حفظ حرمت انسانی آنان تلاش شود این قشر را در مسیر شکوفایی استعدادها ، تامین خوداتکایی، رشد ایمان و کارآفرینی هدایت کنیم .

منطقی در پایان از تمامی مسئولین و مدیران دستگاه های اجرائی جهت شرکت در مراسم هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت دعوت کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =