۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵

آژانس اعتبارسنجی مودی که بعد از موسسۀ استاندارد اند پورز یکی از مهمترین موسسات اعتبارسنجی است، رتبۀ اقتصادی ژاپن را یک پله کاهش داد.

آژانس اعتبارسنجی مودی روز چهارشنبه اعلام کرد که رتبۀ اقتصادی ژاپن را به Aa3 تقلیل داده است. مودی دلیل این کاهش رتبه را بدهی بالای ژاپن اعلام کرده است که سونامی 11 مارس در بخش های شرقی این کشور، سبب سیر صعودی آن نیز شده است.

گفتنی است ژاپن دو برابر تولید خالص داخلی خود بدهی دارد و این میزان سالیانه در حال افزایش است. در مورد ژاپن افزایش بدهی ها از سال 2008 و 2009 آغاز شده و سونامی این کشور نیز آن را تشدید کرده است.آژانس مودی در گزارش خود اعلام کرده است: کاهش اعتبار موسسات مالی و اقتصادی ژاپن به دلیل کسر بودجه و همچنین افزایش بدهی های این کشور از سال 2009 است.

هر چند که آژانس های اعتبارسنجی پیشتر نیز این مسئله را هشدار داده بودند اما این اولین باری است که یک آژانس معتبر اعتبارسنجی رتبۀ ژاپن را کاهش می دهد.ژاپن قرار است که هفتۀ آینده، ششمین نخست وزیر خود را در طول پنج سال اخیر معرفی کند و این در حالی است که مودی، عدم ثبات سیاسی در این کشور را نیز از دیگر دلایل کاهش رتبه اقتصادی این کشور اعلام کرده است.

 

لوموند/ 24 اوت 2011
ترجمه: زهرا خدایی

26331

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =