راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه  در نقاط مختلف استان چهارمحال وبختیاری برگزار می‌شود

ایرنانوشت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌محوری راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه در نقاط مختلف استان روز جمعه به صورت با شکوه برگزار می‌شود

محسن حسین‌میرزایی گفت: استکبارستیزی یکی از اصول مفاهیم مهم و عمیق آموزه‌ها و تعالیم اسلامی است و جزو اهداف شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است.

وی با گرامیداشت هفته استکبارستیزی و بسیج دانش‌آموزی، یادآور شد: استکبارستیزی از جایگاه ویژه‌ای در انقلاب اسلامی ایران برخوردار است که می‌توان آن را جزو مفاهیم "مُقَوم"ماهیت انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تبلور اصل استکبارستیزی موجود در اندیشه سیاسی امامین انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی را می‌توان در تاریخ تحولات معاصر مانند ۱۳ آبان سال‌های ۴۳ و ۵۷ و ۵۸ مشاهده کرد.

به گفته وی، نامگذاری ۱۳ آبان‌ماه به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دلالتی بزرگ بر ماهیت استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران دارد و این رویکرد در جمهوری اسلامی همیشگی است و تعطیل‌ناپذیر است.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از برنامه‌های اثرگذار برای نسل جوان گفت:برنامه‌های این هفته باید با رویکرد تبیینی و با اهداف ذکر شده همراه باشد تا برای نسل جوان و نوجوان و آحاد مردم موثر واقعه شود.

حسین‌میرزایی اظهار داشت: ضرورت تبیین نقش استکبار جهانی در سه حادثه تبعید حضرت امام راحل در سال ۴۳ و حادثه کشتار دانش‌آموزان در سال ۵۷ و وجود لانه جاسوسی آمریکا، از برنامه‌های هفته این است.

به گفته وی، تبیین مبانی و مفهوم پیامدهای تمدنی و فرهنگی استکبارستیزی در قرآن کریم وجود دارد که مبلغان، سخنرانان و صاحبان تربیون برای مردم بیان کنند.

وی تصریح کرد: نیاز است تبیین عینی و اشاعه راهبردی گفتمان استکبارستیزی در اندیشه سیاسی و امامین انقلاب اسلامی نیز برای جوانان بیان شود.

حسین‌میرزایی اظهار داشت:تبیین مبارزه با استکبار به مثابه زندگی توام با عزت و پیشرفت و نبود مبارزه به منزله پذیرش ذلت و مرگ تدریجی است که نیاز است مد نظر همگان قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقا آگاهی و شناخت مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان نسبت به توطئه‌ها و سیاست‌های خصمانه آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی و تبیین چرایی شعار استراتژیک" مرگ بر آمریکا" در این هفته مد نظر قرار گرفته است.

وی گفت: برکات استکبارستیزی ملت ایران که شامل عزت، اقتدار، پیشرفت و گسترش آگاهی بخشی از جنایت استکبار جهانی در منطقه و جهان به ویژه بحران‌آفرینی در کشورهای اسلامی در این هفته برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین می‌شود.

به گفته وی، یکی دیگر از برنامه‌های هفته استکبارستیزی، بیان علل و پیامدهای افول هژمونی آمریکا و تاثیر محور مقاومت در تسریع افول این هژمونی آمریکاست.

وی گفت: برنامه‌محوری هفته استکبارستیزی راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه است که در نقاط مختلف استان در روز جمعه به صورت با شکوه برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد:تجلیل از دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی به عنوان پیشگامان که ۱۳ آبان‌ماه از برنامه‌های دیگر این هفته است.

به گفته وی، دانش‌آموزانی مانند شهید حسین فهمیده، بهنام محمدی و علی لندی الگوی برای جوانان و نوجوانان در باب ایثارگری و از خودگذشتگی است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1690427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =