۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۶

ایسنا نوشت:

بنیامین نتانیاهو، به منظور رایزنی‌ برای ممانعت از تیرگی روابط رژیم صهیونیستی و مصر و نیز احتمال انجام عملیات زمینی در نوار غزه تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، کابینه رژیم صهیونیستی شب گذشته با هدف بررسی احتمال انجام عملیات زمینی در نوار غزه تشکیل جلسه داد.

این در حالی ات که صبح امروز (یکشنبه) بدون هیچ نتیجه‌ای کابینه به نشست خود پایان داد. هیچ جزئیاتی از این نشست منتشر نشده است و مشخص نیست که کابینه تصمیم به انجام عملیات نظامی علیه نوار غزه گرفته است یا نه؟

این در حالی است که ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رایزنی‌های امنیتی را در کابینه‌ی امنیتی با هدف بررسی نحوه نشان دادن واکنش به حملات اخیر در ایلات خواستار شد.

این در حالی است که برخی منابع اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش این رژیم برای ادامه کشتارها و حملات به غزه، چراغ سبز نشان داده است.

عاموس گلعاد، یک مسئول برجسته امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که باید تحقیقات حرفه‌ای در زمینه حادثه رخ داده در منطقه ایلات صورت بگیرد.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، رژیم صهیونیستی به مصر پیشنهاد کرده است که درباره حوادث روز پنجشنبه و کشته شدن سربازان مصری تحقیقات مشترکی را انجام دهند.

در همین راستا یکی از مسئولان بلند پایه رژیم صهیونیستی هدف اصلی این تحقیقات را حفظ روابط مصر و این رژیم و ممانعت از خروج سفیر مصر از سرزمین‌های اشغالی دانسته است.

از سوی دیگر، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از تشکیلات خودگردان فلسطین و مسئول دانستن تشکیلات خودگردان در خصوص تمام حملات مسلحانه در نزدیکی شهر ایلات افزود: هیچ رهبری شایسته‌ای در فلسطین وجود ندارد و تنها وجه اشتراک رهبران حماس و تشکیلات خودگردان، تروریسم و نفرت از اسرائیل است.

لیبرمن همچنین افزود: حوادث اخیر نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان در تمام این مدت مشغول تحریک مردم علیه اسرائیل و تقویت تروریست‌ها بوده است.

وی به تصمیم فلسطینی‌ها برای رفتن به سازمان ملل در راستای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اشاره کرد و گفت: سخنان فلسطینی‌ها درباره فعالیت‌های دیپلماتیک، دور از واقعیت است.

از سوی دیگر در پی کشته شدن اسرائیلی‌ها در بمباران هوایی شهر بئرالسبع آریة الداد، یکی از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ترور تمام رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را خواستار شد.

در همین راستا، پایگاه شهرک‌نشینان اسرائیلی نیز به نقل از هفت عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اعلام کرد: باید به جای نصب سامانه گنبد آهنین، تمام رهبران جنبش حماس را ترور کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری وفا فلسطین اعلام کرد که اسحاق آحارونوویچ، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست مطبوعاتی در بئرالسبع و با حضور بازرس کل پلیس اعلام کرد: واکنش شدیدی را نسبت به حملات بئر السبع نشان خواهیم داد.

وی همچنین حماس را مسئول بمباران‌ اخیر در بئر السبع دانست.

این در حالی است که گروه ناصر صلاح‌الدین، شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی مسئولیت شلیک موشک گراد به بئرالسبع را برعهده گرفت.

گردانها‌ی القسام شاخه نظامیحماس نیز مسئولیت شلیک چهار موشک را علیه شهرک اوفاکیم برعهده گرفت.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد: در حمله موشکی به شهر بئر السبع یک اسرائیلی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

به گفته این خبرنگار در حمله موشکی دیگر به شهر اوفاکیم در جنوب اسرائیل سه اسرائیل دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که یاسر عثمان، سفیر جمهوری مصر در تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: مصر برای بازگرداندن آرامش به فلسطین و تضمین امنیت جان و منافع مردم فلسطین و حفظ ثبات در منطقه می‌کوشد.

وی افزود: اسرائیل باید در وهله اول به تجاوزات خود علیه نوار غزه پایان دهد تا گروه‌های غزه بتوانند به این اقدام پاسخ دهند.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =