وجود ۳۸ هزار هکتار سطح باغات سیب در لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱٠٠٠هکتار تاسال ۱۴٠۴به سطح باغات استان اضافه می شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید عماد شاهرخی در جمع خبرنگاران با اشاره به تبیین و ظرفیت باغات سیب در لرستان ، اظهار کرد: قریب به۳۸هزارهکتارسطح باغات سیب دراستان است که میانگین عملکرد این باغات درهرهکتار ۲۱ تن است وکل تولید سیب دراستان ۷۴هزار تن می باشد.
او افزود: ازاین میزان ۳۰ هزار تن سیب درجه یک است که عمدتاً به استان های همجوار وکشورهای همسایه صادر می‌شود و از این سطحی که دراستان داریم تقریبا ۵۰ درصد به شهرستان بروجرد تعلق داردکه به دلیل اقلیم مناسب و شرایط توپوگرافی که در شهرستان بروجرد وجود دارد میانگین عملکرد در این شهرستان حدود۲۶ تن درهکتار است که با اقداماتی که دردست اجرا است سعی بر آن داریم تا افق ۱۴۰۴،به سطح باغات استان۱٠٠٠هکتار اضافه شود.
شاهرخی تصریح کرد:طبق برنامه وزمانبندی سالی ۲۰۰ هکتاربه باغات سیب اضافه خواهیم کرد که سال گذشته ۲۰۰ هکتار انجام شدوامسال نیز تمهیدات لازم را انجام می‌دهیم تا۲٠٠هکتار باغات جدید داشته باشیم.
او گفت: با توسعه باغات سیب در لرستان شاهدکیفیت باغات خواهیم شد وسیب باکیفیت جایگزین سیب درجه ۳خواهد شدودرتلاش هستیم سیب های درجه ۲ باجوانسازی وپیوند اصلاح کنیم تا شاهد کیفیت بیشتر سیب ها باشیم وعملکرد آنها راافزایش دهیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی درزمینه توسعه صنایع تبدیلی وفرآوری این محصول دراستان اشاره کرد وگفت: سال قبل تسهیلات لازم را دراختیار تعدادی از هم استانی ها قراردادیم که می خواستند درحوزه برندسازی ،بسته بندی و فرآوری و ایجادسردخانه اقدام کنند وامسال نیز آمادگی داریم از محل تسهیلات دراختیار متقاضیان قراردهیم تا به تدریج شاهد توسعه این محصول دربازار جهانی باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1685453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =