۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نسبت به نادیده گرفته شدن ساخت مدرسه در پروژه مسکن مهر ابراز نگرانی کرد.

 رحیم زمانی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به محاسن پروژه مسکن مهر گفت : متاسفانه در این بخش همه چیز دیده شده جز ساخت مدارس و همین موضوع به یکی از دغدغه های جدی آموزش و پرورش تبدیل شده است.

زمانی با اشاره به اینکه به تازگی تلاش هایی برای جبران این نقصان انجام شده است این اقدامات را ناکافی دانسته و گفت : با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی که در استان تهران با آن مواجه هستیم و با عنایت به اینکه بخش قابل توجهی از پروژه مسکن مهر در این استان در حال تکمیل و واگذاری به متقاضیان است به طور قطع با مشکل کمبود مدرسه در این مناطق مواجه خواهیم شد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران ، این وظیفه وزارت مسکن وشهرسازی است تا از هم اکنون بابت احداث مدارس مورد نیا این پروژه ها اقدامات لازم را تمهید کند و از پیمانکاران این پروژه ها به صورت جدی ساخت مدرسه را مطالبه کند.

رحیم زمانی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه های مسکن مهر در استان تهران دست کم به 500 مدرسه نیاز دارند گفت: در سال جاری 55 مدرسه جدید به بهره برداری می رسد که از این میزان 32 مدرسه تخریب ونوسازی کامل بوده و ما بقی مقاوم سازی شده اند.

وی همچنین اعلام کرد که در سال جاری اداره کل آموزش و پرورش استان تهران 104 پروژه عمرانی در دست ساخت دارد که از این میزان 59 پروژه خیریه ساز و مابقی توسط نوسازی و به صورت مشارکتی به بهره برداری خواهند رسید.

رحیم زمانی همچنین درباره یک شیفت شدن همه مدارس در استان تهران به خبرآنلاین گفت : موضوع صبحی شدن همه مدارس استان تهران ابلاغ شده است اما با توجه به کمبود مدرسه و فضای آموزشی که در برخی از مناطق استان تهران داریم این طرح به طور کامل اجرا نخواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران تعداد دقیق مدارسی که در سال جدید آموزشی همچنان بعد از ظهری می ماند را 400 مدرسه اعلام کرد که از این میزان برای رعایت عدالت در ساعات آموزشی ، 100 مدرسه چرخشی با یک جنسیت خواهند بود، به این صورت  که دانش آموزان این مدارس یک هفته صبح و یک هفته عصر به مدرسه می روند.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روحش شاد US ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    اي خدا ...
  • رضا IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    اداره آموزش و پرورش پاکدشت هیچ قانونی را رعایت نمی کند و همیشه ساز خود را می زند و تقربا تمام مدارس راهنمایی را بعد از ظهری کردهان خواهش می کنم این نظر را حتما درج نمایید