رئیس مجلس خبرگان گفت که برای رفع دعوا، ریاست مجلس خبرگان را بر عهده گرفته و از ابتدای انقلاب، به دنبال هیچ مقام و پستی نبوده است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی، در مراسم افطاری که با حضور مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد، همه افراد و جریان‌های سیاسی را برای حفظ انقلاب به وحدت فراخواند.

وی با اشاره به اینکه در طول انقلاب منادی وحدت بوده است، افزود: تاریخ سی ساله انقلاب نشان داده که بنده به دنبال اختلاف و دعوا و مرافعه نبوده‌ام و حتی‌المقدور به دنبال این بوده‌ام که دوستان انقلاب را به دور هم جمع کنم و این موضوع را حتی افرادی که بنده را قبول ندارند، نیز تصدیق می‌کنند.

آیت​الله مهدوی​کنی با اشاره به اینکه قبول کردن ریاست مجلس خبرگان از جانب وی برای ریاست طلبی نبوده،‌ تأکید کرد: رفتن بنده به مجلس خبرگان نیز برای رفع دعوا بوده است والا بنده در این انقلاب به دنبال هیچ مقام و ریاستی نبوده‌ام. «ملعون ‌من ترأس» خدا لعنت کند آن کسی را که به دنبال ریاست‌ باشد. بنده هرجا که رفتم به دنبال دوستی و محبت بوده‌ام و دلم می‌خواست همه دوستان انقلاب دور هم باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خون‌هایی‌که در به ثمر نشستن این نظام و انقلاب ریخته شده، تصریح کرد: حیف است ما اصل این انقلاب را که این همه خون مقدس به پای آن ریخته شده برای اختلاف سلیقه‌ها فراموش کنیم. این انقلاب سخت به دست آمده و کوچک نیست و شاید در تاریخ اسلام یک‌چنین انقلابی که جامعه را زنده کرده و حیات به آن بخشیده باشد، سابقه نداشته باشد. این انقلاب به عقب باز نمی‌گردد و دشمنان نمی‌توانند کاری بکنند جز اینکه اذیت کنند ولی انقلاب جلو می‌رود، اما به شرطی که با هم اختلاف نکنید و با هم باشید اما اگر اختلاف کنید دشمن سوء استفاده می‌کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، با بیان اینکه هرکس انقلاب را قبول داشته باشد، اصول‌گراست، اظهار داشت: به نظر بنده هرکس اصل انقلاب را قبول داشته باشد اصول‌گراست و بنده آن‌ را محدود نمی‌کنم، آن اصول‌گرایی که مدنظر ماست به معنای بد آن یعنی تعصب نیست بلکه هرکس اساس اسلام و انقلاب را پذیرفته و به آن پایبند باشد، اصول‌گراست.

وی در ادامه گفت: بنده اصول‌گراها را به ائتلاف دعوت کرده‌ام اما با این وجود باز در برخی مطبوعات و سایت‌ها می‌بینیم که مطالب تفرقه‌افکن منتشر می‌شود، ولی بنده ایستاده‌ام، که با توجه به وصیت امام و پشتیبانی مقام معظم رهبری با هم باشیم. مبادا به خاطر شاخه‌ها، ریشه‌ها را بخشکانیم، همان‌گونه که رهبری فرمودند، جذب حداکثری ضرورت دارد و در غیر این‌ صورت بُرد با دشمن است.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که انقلاب بماند. اگر کاری انجام دهیم یا به خاطر اختلاف سلیقه کاری کنیم که به انقلاب ضربه بخورد، مسلماً گناه بزرگی انجام داده‌ایم و خون همه این شهدا را زیر پا گذاشته‌ایم و باید به سمتی که خداوند و حضرت امام زمان عجل الله‌ تعالی‌ فرجه‌الشریف دوست دارند، حرکت کنیم.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پوران IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    علما ستون وخیمه ی انقلابند
  • احمد DE ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    درود بر این عالم روشن ضمیر، حرفهای ایشات هنگام سحر در شبکه سوم هم مایه آرامش است
  • احمدی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    حضرت آیت الله خواهشمند است شفاعت ریاست محترم جمهور را بفرمایند و برابر وزنه و محبوبیتی که ایشان در جامعه دارند ایشان را نیز در این ائتلاف سهیم نمایند.
  • احمد DE ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    یکی از حسن های احمدی نژاد این است که حزب گرا نیستند و نمایندگان افراطی که اکنون هم جبهه تشکیل داده اند وقتی دیدند احمدی نژاد به ایشان پستی نمیدهد علیه ایشان موضع گیری کردند.