اعطای مجوز بهره برداری از بخش پیوند کبد در استان چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با پیگیری و تلاش ریاست و مسئولین مربوطه، مجوز بهره برداری از بخش پیوند کبد در استان اخذ گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر محمد رضا خسروی افزود: در این مجوز که از سوی معاونت درمان وزارت متبوع صادر گردیده به وجود پتانسیل و زیر ساخت های لازم در دانشگاه جهت ارائه این خدمت اشاره گردیده واین اقدام را گامی در جهت دسترسی عادلانه بیماران نیازمند پیوند ، دانسته است.

به گفته وی، بخش پیوند کبد استان در مرکز اموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد راه اندازی وخدمات لازم را به نیازمندان ارائه خواهد داد.

دکتر خسروی در ادامه یادآور شد، اعمال جراحی پیوند کبد در کشور برای نخستین بار در سال ۱۳۷۲ در بیمارستان نمازی شیراز انجام پذیرفت.بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز و بیمارستان امام خمینی تهران دو مرکز بزرگ پیوند کبد ایران با حجم بالا می‌باشند که سالانه صدها عمل جراحی کبد در آن‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، در کشور ایران پیوند کبد علاوه بر شیراز و تهران، در کرمان، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز و رشت به انجام می‌رسد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه از تشکیل جلسه بازتوزیع نیروی انسانی در حوزه پزشکان متخصص و فوق تخصص با حضور معاون درمان وزارت متبوع خبر داد.
دکتر خسروی افزود: در این جلسه که رئیس امور هیات علمی و مدیر درمان و مسئول امور پزشکان معاونت درمان دانشگاه نیز حضور داشتند گزارشی از تعداد و تنوع خدمات پزشکی در استان ارائه شد.

به گفته وی، حدود ۶۰ متخصص در رشته های مختلف پزشکی در استان تا ماه های آینده جذب و به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1679377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =