تامین زمین دو پروژه ۱۷۵ مگاواتی انرژی خورشیدی در استان

استاندار کرمان گفت: «زمین مورد نیاز برای اجرای دو پروژه ۱۷۵ مگاواتی انرژی خورشیدی تامین شده و لازم است که شرکت توزیع برق، مجوزها را پیگیری و آماده کند تا پیمانکار معطل نشود».

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدمهدی فداکار در هفتادوهفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی چالش‌های سرمایه‌گذاران حوزۀ انرژی‌های تجدیدپذیر، با بیان این‌که صنایع ما آمادگی راه‌اندازی نیروگاه‌ها را برای تامین انرژی خود در طرح‌های توسعه‌ای را دارند، افزود: «صنایع هر میزانی که تولید انرژی تجدیدپذیر داشته باشند از قطعی برق معاف هستند».
وی ادامه داد: «ایجاد نیروگاه‌ها برای شرکت‌های صنعتی ضروری هستند و باید فضا را برای آن‌هایی که در تامین انرژی مشکل دارند، گرفتار کاهش تولید، قطع برق و حفظ اشتغال موجود هستند، فراهم کنیم».
فداکار بیان کرد: «سهم برق در تولید انرژی سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد است که در سال ۲۰۵۰ به ۵۰ درصد خواهد رسید».
وی ادامه داد: «در حال حاضر انرژی‌های تجدیدپذیر ۲۶ درصد تولید برق را دارند که در سال ۲۰۵۰ به ۸۶ درصد افزایش می‌یابد».
فداکار افزود: «در میان انرژی‌های تجدیدپذیر، خورشید و باد ۱۰ درصد را به خود اختصاص داده‌اند که در آینده به شش برابر افزایش خواهد یافت».
وی گفت: «دنیا به سرعت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر ازجمله خورشیدی و بادی می‌رود و هر اندازه ما دیرتر وارد عمل شویم، فاصله‌ و کمبودمان در این زمینه بیشتر خواهد شد».
استاندار کرمان با اشاره به قیمت بالای سوخت‌های فسیلی، ادامه داد: «به نظر می‌رسد که یکی از موانع ما در انرژی تجدیدپذیر، ساتپا است. این مجموعه باید شرکت‌هایی که آمادگی کار دارند را ارزیابی و درجه‌بندی کند و اجازۀ کار به آن‌ها بدهد».
وی بیان کرد: «توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به نفع نفت است».
فداکار گفت: «انرژی تجدیدپذیر عرصۀ جدیدی است که برای آن‌ها به استخراج مواد معدنی چون مس، کبالت و لیتیوم نیاز داریم، پس به حوزۀ معادن نیز کمک خواهند کرد».
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1678590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =