۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۹

واحدمرکزی خبر نوشت:

دالایی لاما رهبر معنوی تبتی‌ها روز شنبه گفت انقلاب‌های عربی نشانه آن است که مسیر دموکراسی و آزادی تنها مسیری است که می‌توان در آن حرکت کرد. وی که برای دیداری از فرانسه در تولوز در جنوب غربی این کشور به سر می‌برد از سوی دیگر نسبت به بحران اقتصادی اظهار نگرانی کرد. دالایی لاما گفت:  انقلاب‌ها در دنیای عرب نشانه این است که مسیر دموکراسی و آزادی تنها مسیری است که تمام ملت‌ها گرایش دارند در آن مسیر قرار بگیرند.

 وی با این حال خاطر نشان کرد اغلب مناقشات انسانی را می‌توان از راه گفتگو حل و فصل کرد. دالایی لاما که اخیرا از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری کرده است از بحران اقتصادی کنونی و پیامدهای آن اظهار نگرانی کرد. دالایی لاما همچنان مسئولیت مهم رهبری معنوی تبتی ها را برعهده خواهد داشت و از نفوذ قابل توجهی در اتخاذ تصمیم های مهم در امر سیاست گذاری برخوردار خواهد بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از تولوز، وی پس از قیام ناموفق مردم تبت برضد حاکمیت دولت چین در سال 1959 از تبت گریخت و بعدها دولت در تبعید را در دارامشالا در شمال هند ، پایه گذاری کرد.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    دالایی لاما مدتهاست که خاصیت ابزاری خود را برای غرب از دست داده است . آنموقع که مسئله بی ثبات کردن جامعه چین مطرح بود دالای لاما علم شد ولی با قدرتگیری چین در عرصه داخلی و بین المللی که به یکی از طرفهای اصلی مناسبات بین المللی تبدیل شده است نه تنها این پیر مزدور غرب و سازمان جهانی کلیساها بله دیگر مزدوران راه بجایی نخواهند برد .
  • بدون نام DE ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    دالایی لاما تنها بکمک هندوستان توانست به هند برود و در آنجا سکنی گزیند در سالهای 1950 تا1960 اختلاف مرزی بین دوکشور هند و چین که موجب یک جنگ هم شد دالایی لاما داوطلبانه چین را ترک کرد بدون آنکه حتی کوچکترین مزاحمتی برایش فراهم شده باشد . هندیها پیروزی چین کمونیست راهرگز تحمل نکردند و آنرا خطری بزرگ برای مذهب بسیار ارتجاعی و عقب افتاده خود میدیدند بهمین دلیل از دالایی لاما تا به امروز سوء استفاده ابزاری میکنند البته با تمام امکانات غرب
  • احمد DE ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    در دوره کوتاهی که دالایی لاما بعنوان بودای زنده در تبت حاکم بود تمامی مزارع و دامهای و همه بود و نبود مردم کشاورز در بست در اختیار معابد تحت کنترل دارو دسته دالایی لاما و برادرش قرار داشت . یکی از تنبهات دوران این جانور وحشی تنبه همه اعضاء خانواده با دست و پاهای بسته و بدون آب و نان و زنده در بیون روستاها و یا شهرها بود تا ضمن جان دادن طعمه حیوانات و لاشخوران شوند . شمارا بدیدن موزه جنایات این جانور در تبت دعوت میکنم