روزنامه ایران نوشت:

تولید انواع خودرو طی چهارماه نخست امسال به 503 هزار و 997 دستگاه رسید.


در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر سال90 میزان تولید خودروهای سواری بالغ بر 438 هزار و 102دستگاه بود که این رشد 9/1 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 89 نشان می‌دهد.

 
در این مدت بیشترین خودروهای تولید شده در گروه خودروهای سواری، شامل پراید، افزون بر 195هزار و 742دستگاه، پژو 206 به تعداد 51هزار و 918دستگاه، انواع پژو 405 اعم از انژکتوری و دو گانه سوز بیش از 47هزار و 25 دستگاه، پژو 407 آی بالغ بر چهار هزار و 188 دستگاه، سمند بالغ بر46 هزار و398دستگاه، پژو پارس به تعداد هشت هزار و 220 دستگاه، تندر90 به تعداد 23 هزار و 419 دستگاه و پراید نسیم و صبا دوگانه سوز بالغ بر942 دستگاه بوده است.


سایر گروه‌های خودروسازی طی این مدت در گروه وانت بالغ بر54 هزار و 764 دستگاه، در گروه کامیون به تعداد 9 هزار و 186دستگاه، در گروه مینی‌بوس به تعداد 966 و در گروه اتوبوس بالغ بر 742 دستگاه تولید داشته‌اند.
همچنین در تیرماه گذشته تعداد 135 هزار و 769 دستگاه انواع خودرو تولید شد که تعداد خودروهای سواری تولیدی در این ماه بالغ بر117هزار و908دستگاه بوده است.

 
همچنین مجموع خودروهای تجاری تولید شده در چهارماه نخست امسال بالغ بر 65 هزارو 895 دستگاه است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام FR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    1 0
    ای خدا ما به کجا پناه ببریم. همه تلاش ما این است که همیشه از ردیف آخر اول شویم. آخر در تولید پراید بودن هم رکورد زدن دارد؟ چرا اینقدر سلیقه ها و سطح نگاه خود از نزدگی را پایین آ<رده ایم ؟
  • بدون نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    1 0
    تيراژ اين همه خودروي مازاد بر نياز چه سودي عايد كشور داره مثلا تويوتا يا هيوندايي سالي حدود 8 ميليون خودرو توليد مي كنند بيشترش صادراتيه و ارز اوري براي كشور داره ولي خودروهاي شما كه به جز سود 38درصدي برايتان و هزينه اضافه مصرف بنزين و تلفات براي مصرف كننده درامدي عايد كشور نمي كند و فقط دولت پولي كه به مردم مي دهد به چند برابر بر مكي گرداند همين
  • 1 IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    1 0
    من يه وسال دارم از كساني كه بحث رقابت پذيري و كاهش محسوس تعرفه عامل پيشرفت نمي دانند ولي تسهيلات بانكي رو عامل عدم پيشرفت مي دانند!انم اينكه وقتي به فرض سايپا پرايد يا ايارن خودرو پژو هاي قديميش در بازار رقيبي نداره بازارش رو تهديد كنه و فقط بساز بفروشيه و ملتم چاره اي ندارند جز خريد خودرو و هر قيمتيم به خواد مي فروشه نا امن باشه يا الاينده كسيم كاري باهاش نداره چرا بياد 4تا محصول بروز مونتاژ كنه يا به خط توليد بياره؟!...
  • 2 IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    هچرا پيشرفت كنه؟مگر كسي از دولت از انها پيشرفت مي خواهد فقط امار تعداد فروش و سود ديگه دليلي براي بهتر شدن و يا حتي صادرات نمي مون و اگرم با ضرر توليد ميشه چرا پس توليد مي كنيد اگر تسهيلات بانكي كم داريد پس چرا اقايون سهام خودشون رو مي خرند يا سهام بانك مي خرند يا ساخت ساز مي كنند با سود فروش خودروهاشون؟بعد گله از وام و بهره بانكي دارند؟
  • معلم IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    ممکنه تولید رو روز به روز بالا ببرید اما شرافتا فکری به حال کیفیت هم میکنید .واقعا کیفیت داره بدتر میشه خصوصا اینکه دست چین هم تو موتور هاشون باز شده
  • بدون نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    افزایش کیفیت خودروهایی که اساس برای 30 سال پیش هستن کاملا بی معنیه به حر حال در بازار های صادراتی مصداق خوبی برای نشان دادن موفقیت محصولات داخل است وقتی مشتری ندارد و تن به محصولاتی که در کتاب های تاریخ فقط تصاویرش موجوده انها هم مثل ما مسئولین به مانند ما ندارند ارزش قائل اند برای مصرف کننده و حق انتخاب بهترین محصول ولی در ایران فقط خودروسازا باید راضی باشند مصرف کننده هم فقط وظیفه اش پول دادنه
  • بدون نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    ای وای برما که همیشه غریب پرستیم تو عراق و افغانستان و ونزوئلا و سوریه تمام محصولات خودرویی ما به کمتر از نصف قیمت داخل فروش میرود . .