۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
زنبورستان های لرستان سرشماری می شوند

  مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی لرستان از آغاز سرشماری زنبورستان های استان که از ۱۶تا۲۸ مهرماه سال جاری آغاز می شود خبر داد. 

به گزارش خبرآنلاین لرستان، جلسه سرشماری زنبورستان های استان با حضور مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی وکارشناس مسئول زنبورعسل سازمان ، خانم افضلی،رواسای ادارات تولیدات دامی شهرستان‌های تابعه و مدیرعامل اتحادیه و مدیرعامل تعاونی های شهرستان‌های یازده گانه استان درمحل سالن جلسات سازمان بر.گزارشد.

در این جلسه داوری به وضعیت سرشماری زنبورستان ها اشاره کرد و گفت : در بحث سرشماری در زنبورستان های استان لرستان طی سال‌های گذشته به علت بیماری کرونا تعطیل بودو هیچ گونه سرشماری انجام نشد، اما امسال با رفع این بیماری قرار است از ۱۶ تا۲۸مهرماه امسال سرشماری زنبورستان هاانجام گیرد.

وی درادامه افزود: آمارهای که دراین سرشماری انجام می شود باید مبتنی برواقعیت ها وبازدید میدانی باشد،که متاسفانه درگذشته چون آمارها به شکل سنتی انجام میشد خیلی دقیق نبود امادرحال حاضر با راه اندازی سامانه ها وبازدید میدانی ونظارت های مستمر اززنبورستانها این مشکل حل شده است.

مدیر طیور وزنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی لرستان بابیان اینکه زنبورستان ها باید تبدیل به یک صنعت اقتصادی دراستان باشد گفت: لرستان دارای ظرفیت های بالقوه در حوزه زنبورستانها است که باحمایت از آنها می توان به پایلود وقطب تولیدعسل تبدیل ودراشتغال زایی موثر باشد.

وی تصریح کرد: با حمایت ها وسرمایه گذاری درحوزه زنبورعسل نه تنها شاهد جهش اقتصادی دراستان خواهیم شد،بلکه شرایط اقتصادی زنبورداران به طور مطلوب تغییر خواهد کرد.

داوری به نقش زنجیره های تولیدوتعاونی ها در توسعه وبرند سازی تولیدات زنبورستانها در استان اشاره کرد وگفت*:ازراهبردهای اصلی در توسعه زنبورستانهای استان مشارکت زنبورداران و زنجیره فرآورده های وبرندسازی می توان اشاره کردومی توان با آموزش و یافته علمی به زنبورداران گام های مناسبی درجهت توسعه این صنعت در بازارهای مصرف برداریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1674166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =