کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی «سوت پایان» تاکید کرد آنچه در این فیلم بیان کرده موضوعی است که به آن ایمان دارد.

به گزارش خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی «سوت پایان» به کارگردانی نیکی کریمی پنجشنبه 20 مرداد با حضور نیکی کریمی، کارن همایونفر آهنگساز و امید بنکدار یکی از کارگردانان فیلم‌های «شبانه»‌ و «شبانه‌روز» برگزار شد.

بنکدار که این روزها «شبانه‌روز» را با بازی کریمی روی پرده سینما دارد، درباره «سوت پایان»، گفت: ««سوت پایان» کامل‌ترین و منسجم‌ترین فیلمی است که در کارنامه خانم کریمی دیده‌ام و فکر می‌کنم فیلم به شدت مدرن است. فیلم می‌تواند روایت خودش را از لحظه آگاه شدن کاراکتر خانم رحیمی به اتفاق مهم قصه نشان دهد اما این کار را نمی‌کند.ما در فیلم شاهد یک چرخش دراماتیک می‌شویم و از یک جای دیگری بحث فیلم به سمت هدف اصلی می‌رود. جای خالی ساختار بازیگوش و متفاوت «سوت پایان» به شدت در سینمای ما احساس می‌شد.»

کریمی نیز درباره شکل‌گیری ماجرای فیلم خود گفت: «می‌دانم خیلی از دوستان وقتی می‌خواهند روی فیلمنامه کار کنند به صورت کلاسیک این را متصور می‌شوند که در 15 دقیقه اول چه اتفاقی بیافتد و در ادامه چه پیش بیاید. ما در این فیلم چنین ساختاری نداشتیم.»

او ادامه داد: «من به عنوان فیلمنامه‌نویس تنها فکرم این بود که ماجراهای 20 روز از آشنایی یک زوج با دختری را به تصویر بکشم که مادر این دختر در آستانه اعدام است. خیلی به این موضوع فکر کردم که نوع روایت من شامل داستان‌های پیچیده و سردرگم نشود و در عین حال در یک موقعیت کوتاه همه مطالب را برساند.»

کریمی اظهار داشت: «این کار سختی بود، زیرا ممکن بود موضوع مورد بحث در آن دچار یک غرور و خودخواهی بی‌معنی شود و چنین تصوری به وجود آید که ما شعار انسانیت می‌دهیم که چنین شعاری برای یک فیلم جالب نیست. من می‌خواستم قصه‌ای را بگویم که در آن موضوعی برگرفته از واقعیت روایت شود. در نهایت به این فکر کردم که من به این قضیه ایمان دارم و این باور را داشتم که این داستان اتفاق افتاده.»

همایون‌فر نیز درباره همکاری با کریمی گفت: «آنچه ما در «سوت پابان» به عنوان فیلم می‌بینیم دریافت خانم کریمی از موقعیت حال حاضر است. این موضوع را برای من به عنوان آهنگساز جذاب می‌کند، آن هم در چنین تمی؛ ‌قصه‌ای کاملا به روز در این دوران پرالتهابی که هستیم و صداقتی که در آن دیده می‌شود.»

او گفت: «فیلم صادقانه در مورد موضوعی موضع‌گیری می‌کند که خیلی مهم است. جنبه درخشان این فیلم آن است که در وادی یک نوع فمینسیم نیفتاده است. رئالیته‌ای که ناخوادآگاه در این فیلم وجود داشت بسیار جذاب بود. این فیلم مانیفست نمی‌دهد و همه این‌ها متریال بسیار مفیدی برای من در مقام آهنگساز است. به طور کلی موسیقی زیادی در این فیلم نداریم، چون خود فیلم فرم موسیقی را دارد.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =