فعالیت شرکت "تات" قانونی است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های حقوقی و حمل‌ونقل شورای شهر و اداره کل حقوقی شهرداری‌، به استناد قانون وظایف شهرداری‌ها، فعالیت شرکت "تات" قانونی است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سید ابراهیم علیزاده در گفتگویی با اشاره به حواشی پیش آمده درخصوص شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی (تات)، اظهارکرد: یکی از وظایف اصلی این شرکت که در گذشته با عنوان «الیت» مشغول فعالیت بوده، احداث و ساماندهی پارکینگ‌های طبقاتی و حاشیه‌ای سطح شهر است.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد براساس کمبود جای پارک نسبت به ساماندهی پارکینگ‌ها ورود کرده، گفت: براساس بررسی‌های کمیسیون‌های حقوقی و حمل‌ونقل شورای شهر و گزارشات ارائه شده از سوی شرکت تات، این امر مسجل شده که این شرکت برای فعالیت خود نیاز به اخذ مجوز از اتحادیه مربوطه نیست و بند 18 ماده 55 قانون وظایف شهرداری‌ها بر این موضوع دلالت دارد.

علیزاده با تاکید بر اینکه فعالیت شرکت «تات» کاملا قانونی است، افزود: شهرداری نگاه درآمدی به شرکت تات ندارد، بلکه هزینه‌های سنگینی را نیز در این حوزه متحمل می‌شود؛ با این هدف که امکان بهره‌برداری از پارک‌های حاشیه‌ای را برای عموم شهروندان فراهم آورد و مانع از تضییع حقوق دیگران شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: رویکرد و نگاه شورای ششم، اصلاح جدی اساسنامه و فعالیت‌های شرکت «تات» است؛ تاکنون نحوه فعالیت شرکت در حوزه عمرانی بوده که براساس رویکرد جدید تمامی فعالیت‌های عمرانی به سازمان ترافیک شهرداری محول خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه شرکت تات باید به سمت توسعه فناوری و نوآوری شهری گام بردارد، گفت: تغییرات جدی در شرح وظایف شرکت تات خواهیم داشت که در جلسه علنی شورای شهر به رای گذاشته می‌شود و پس از تصویب، این شرکت با عنوان شرکت "توسعه فناوری و نوآوری شهری" فعالیت می‌کند.

وی افزود: از جمله ماموریت‌های تعریف شده برای این شرکت در اساسنامه جدید می‌توان به ارائه مشاوره، نظارت و تجاری‌سازی، فروش و تامین کالا و محصولات و خدمات طراحی و ... اشاره داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1669623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =