حوادث صبح سه شنبه 18 مرداد 1390 از زبان روزنامه خراسان:

مردی که با انتساب خود به مسئولان از افراد مستمند کلاهبرداری می کرد دستگیر شد

مرد ۳۹ ساله ای که با منتسب کردن خود به مسئولان، از افراد تحت پوشش کمیته امداد و یا افراد بی سرپرست به بهانه دریافت وام برای آنان، کلاهبرداری می کرد صبح روز گذشته روانه زندان شد.به گزارش خراسان، ۲ روز قبل پیرمرد روستایی با در دست داشتن فیش بانکی، به کلانتری مصلای مشهد مراجعه کرد و گفت: وقتی ۲۰۰ هزار تومان پول از بانک گرفتم و بیرون آمدم جوانی نزد من آمد و گفت: شما تحت پوشش کمیته امداد هستی؟ گفتم بله! او در حالی که سعی می کرد برایم دلسوزی کند گفت: من پسر امام جمعه هستم و می توانم برای تو مبلغی وام بگیرم. پیرمرد ادامه داد: من که به پول نیاز داشتم خیلی خوشحال شدم و از او تشکر کردم سپس او مرا سوار خودرو پرایدش کرد و به طرف بانک کشاورزی رفت.

وقتی مقابل بانک توقف کرد و ما پیاده شدیم او به من گفت:پول هایت را بده که یک حساب باز کنم و تو هم این جا مواظب خودرو باش من الان برمی گردم. شاکی این پرونده افزود: او داخل بانک رفت و پس از چند دقیقه در حالی که تکه کاغذی در دست داشت برگشت و با دادن فیش بانکی به من گفت: پول را به حساب واریز کردم ۲ روز دیگر وامت حاضر می شود. وی اضافه کرد: اما وقتی او داخل بانک بود یک لحظه با خود فکر کردم نکند این جوان سر من کلاه بگذارد بنابراین از یک دختر خانم که در حال عبور بود خواستم تا شماره خودرو را برایم بنویسد. پیرمرد در حالی که شماره خودرو را به افسر پرونده می داد گفت: آن جوان سپس مرا با خودرو به منزلم رساند و از من خواست ۲ روز دیگر برای گرفتن وام به همان بانک مراجعه کنم اما وقتی او رفت فیش بانکی که به من داده بود را به افراد دیگری نشان دادم که آن ها گفتند این فیش فقط یک تکه کاغذ است که شماره قلابی روی آن نوشته شده است و مهر و امضای بانک را ندارد.

پیرمرد با گفتن این جمله به گریه افتاد و گفت: اگر او خود را پسر امام جمعه معرفی نمی کرد من پول هایم را به او نمی دادم اما نمی دانم چگونه خام شدم و پولی را که از کمیته امداد گرفته بودم با دست خودم به او سپردم.این گزارش حاکی است: در پی اعلام شکایت پیرمرد، بلافاصله به دستور سرهنگ بانژاد (رئیس کلانتری مصلی) ماموران انتظامی دستگیری جوان کلاهبردار را در دستور کار قرار دادند و با استعلام شماره خودرو از مرکز پلیس موفق شدند آدرس محل سکونت مالک را به دست آورند. سپس ماموران انتظامی با استفاده از شگردهای پلیسی مالک خودرو را به کلانتری کشاندند وقتی او به کلانتری آمد پیرمرد مالباخته بلافاصله او را شناسایی کرد و گفت: جوانی که از من کلاهبرداری کرد، همین مرد است جوان پرایدسوار که دیگر راه گریزی نداشت اعتراف کرد که از پیرمرد با همین شیوه کلاهبرداری کرده است اما فقط مرتکب همین جرم شده و جرایم دیگری ندارد.

بنابراین گزارش، ماموران انتظامی با بررسی پرونده های دیگری که با این شیوه کلاهبرداری شده بود دریافتند که حدود ۲۰ روز قبل نیز از یک زن سرپرست خانواده با این شگرد کلاهبرداری شده است.بنابراین آن ها در تماس با زن ۴۵ ساله از او خواستند تا برای شناسایی متهم به کلانتری برود. این زن نیز با دیدن جوان پرایدسوار او را شناخت و در تشریح ماجرای کلاهبرداری گفت: آن روز از میدان عدالت سوار خودرو پراید این جوان شدم تا به خانه بروم اما او داخل خودرو در حالی که با تلفن همراه صحبت می کرد می گفت: وامت حاضر است امروز بیا بگیر! من با شنیدن این جمله از او پرسیدم شما چه کاره هستید؟ راننده در جوابم گفت: من پسر امام جمعه هستم مشکلی داری برایت حل کنم! گفتم من سرپرست خانواده هستم اگر بتوانی برایم یک وام بگیری تا آخر عمر دعایت می کنم! شاکی ادامه داد: او به من گفت این که کاری ندارد اما وقتی مرا به مقصد رساند گفت: اول باید مبلغی بدهی تا برایت حساب باز کنم ولی وام را طی یکی دو روز آینده برایت می گیرم. این زن اضافه کرد: من که پول نداشتم به ناچار انگشتر و گوشواره هایم را به او دادم تا بفروشد و برایم حساب باز کند اما او دیگر با من تماس نگرفت.

گزارش خراسان حاکی است: این جوان وقتی در برابر اظهارات زن ۴۵ ساله قرار گرفت ضمن اعتراف به کلاهبرداری گفت: طلاهای او را به یک فرد افغانی فروختم که مبلغ آن حدود ۳۰۰ هزار تومان بود. در پی اعترافات این جوان کلاهبردار، وی صبح روز گذشته با تشکیل پرونده مقدماتی به مجتمع قضایی شهید قدوسی معرفی شد و پس از تکرار اظهارات خود نزد بازپرس، با صدور قرار قانونی روانه زندان شد تا پلیس تحقیقات تکمیلی خود را درباره دیگر کلاهبرداری های احتمالی جوان پرایدسوار ادامه دهد. این احتمال وجود دارد با توجه به شگرد وی برای فریب شهروندان، شاکیان وی که معمولا افراد بیسواد هستند افزایش یابند.

 

عامل تعرض به حریم قطار شهری مشهد به ۶ ماه حبس و جریمه نقدی محکوم شد

فردی که چندی قبل به حریم ریلی قطار شهری مشهد تعرض کرده بود به حبس و جزای نقدی محکوم شد. حمید غلامی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در این رابطه به خراسان گفت: در چند روز قبل فردی در اقدامی عجیب یک قطعه بلوک سیمانی را وسط ریل قطار شهری مشهد انداخته بود که این موضوع موجب اختلال در حرکت قطارها و وحشت مسافران شد. وی افزود: با مشاهده این مورد، شهروندان موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دادند که بلافاصله اکیپی از مأموران در محل حضور یافتند و فرد خاطی را دستگیر کردند. وی گفت: متهم دستگیر شده پس از بازجویی و تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد و در نهایت مقام قضایی، متهم (ا.ش) را به دلیل تعرض به حریم ریلی که وارد آمدن خسارت به یکی از شیشه های حائل ایستگاه و رعب و وحشت کارکنان قطار شهری و مسافران را در پی داشت به ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. غلامی گفت: متهم برای گذراندن دوران حبس خود به زندان انتقال یافت و در صورت گذشت یک ماه از مدت حبس وی، آزادی او از زندان منوط به رضایت شرکت بهره برداری قطار شهری و پرداخت جزای نقدی است.

 

زمان تذکر به پایان رسید، بدحجاب ها دستگیر می شوند

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی گفت: از این پس تذکری به افراد بدحجاب داده نخواهد شد و بدحجاب ها دستگیر و به مراجع قضایی معرفی می شوند.رئیس پلیس امنیت عمومی استان خراسان رضوی که همزمان با روز خبرنگار در تحریریه خراسان حضور یافته بود، اظهار داشت: با اجرای طرح تشدید امنیت اخلاقی و اجتماعی، تمامی اراذل و اوباش مشهد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.سرهنگ پاسدار ناصر نجاریان افزود: البته باورها درباره اراذل و اوباش متفاوت است حال آن که افکار عمومی افرادی را که شرارت، نزاع دسته جمعی، چاقوکشی و شرب خمر می کنند اراذل و اوباش به حساب می آورند اما طبق قانون کسی جزو اراذل و اوباش محسوب می شود که مشخصاتش به تصویب کمیسیون ۷ نفره اراذل و اوباش مستقر در فرمانداری مشهد رسیده باشد و شاکی خصوصی نیز نداشته باشد چراکه دامنه اقدامات مجرمانه و اتهامات این افراد امنیت و آسایش عمومی را خدشه دار می کند.وی در بخش دیگری از این مصاحبه، به موضوع جمع آوری ماهواره در طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: محور اقدامات پلیس در این طرح، جمع آوری تجهیزات ماهواره ای است که در منظر دید عموم قرار دارد و در حال حاضر تمامی گشت های محسوس و نامحسوس پلیس عمومی استان ماموریت یافته اند تا تجهیزات قابل مشاهده را جمع آوری کنند.

 

دارندگان تجهیزات ماهواره ای در صورت بی توجهی به تذکر پلیس به مراجع قضایی معرفی می شوند

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی گفت: از امروز هجدهم مردادماه نیز کمیسیون امنیتی اطلاعاتی در رابطه با برخورد با دارندگان تجهیزات ماهواره ای تشکیل می شود و برابر مفاد قانونی افرادی که به تذکر و اخطار پلیس مبنی بر جمع آوری تجهیزات ماهواره ای توجهی نکنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

افراد بدحجاب دستگیر می شوند

وی درباره موضوع بدحجابی نیز گفت: یکی از محورهای اصلی طرح تشدید امنیت اخلاقی، برخورد با بدحجابی در جامعه است اما در این جا اعلام می کنیم که پلیس در این رابطه دیگر تذکری به افراد بدحجاب نخواهد داد چون زمان تذکر تمام شده است و از این به بعد افراد بدحجاب دستگیر و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد اگر چه پیش گیری از پدیده بدحجابی نیازمند اقدامات گسترده فرهنگی و ارتقای سطح آگاهی خانواده هاست و عزم عمومی را می طلبد.

 

آخرین وضعیت پرونده تجاوز گروهی در کاشمر

سرهنگ پاسدار ناصر نجاریان درباره آخرین اطلاعات پرونده تجاوز گروهی به یک زن در کاشمر گفت: پس از دستگیری ۱۳ متهم پرونده، برابر مستندات و ادله موجود تحقیقات پلیسی ادامه یافت و این پرونده هم اکنون به دستور مراجع قضایی برای سیر روند تخصصی خود از پلیس امنیت عمومی به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارجاع داده شده است و تحقیقات در این باره ادامه دارد و هنوز حکمی صادر نشده است.

 

برخورد با مزاحمت های خیابانی به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد

سرهنگ پاسدار ناصر نجاریان در رابطه با برخورد با مزاحمت های خیابانی نیز اظهار داشت: در پایتخت معنوی ایران موضوع برخورد قاطعانه با مزاحمت های خیابانی و تحکیم و توسعه امنیت عمومی در مراکز مختلف و تفرجگاه ها به طور ویژه در دستور کار تیم های پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی قرار گرفته است اما نکته قابل تامل در این باره پیش گیری از زمینه مزاحمت های خیابانی با ارتقای آگاهی خانواده ها و توجه به نوع پوشش و حجاب اسلامی است. سردبیر خراسان نیز در ابتدای این دیدار، فضای ارتباطی و تعامل رسانه ای پلیس و روزنامه خراسان را بسیار مثبت ارزیابی و از تلاش های صورت گرفته در این عرصه تشکر کرد.محمدسعید احدیان با تاکید بر تقویت اعتماد متقابل بین پلیس و رسانه افزود: افکار عمومی باید از واقعیت های موجود آگاهی یابند و این رسالت خطیری است که در عرصه امنیت و انضباط اجتماعی و پیش گیری و درمان آسیب های جامعه بر دوش رسانه ها و پلیس نهاده شده است. وی گفت: در تهیه و پی گیری برخی از اخبار نیازمند اطلاعات اولیه بیشتری هستیم که در این زمینه با همکاری پلیس باید توجه بیشتری صورت گیرد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =