رشد ۶۱ درصدی توزیع نهاده‌های دامی در استان اصفهان

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون توزیع نهاده‌های دامی در استان اصفهان ۶۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، مهدی نیلفروش با اشاره به اینکه امنیت غذایی یک موضوع مهم و قابل توجه در کشور است، اظهار داشت: بخشی از این امنیت غذایی مربوط به محصولات مربوط به دام است که خوشبختانه تاکنون مشکلی نداشته ایم.

وی با اشاره به مشکل تامین و توزیع نهاده ها برای دامداران ابراز داشت: امسال نسبت به سال گذشته توزیع نهاده ها حدود ۶۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان با اشاره به اینکه این نهاد توانسته است ۱۰ درصد نیاز تولیدکنندگان برای نهاده های دامی را برطرف کند، تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده دامداران می توانند از طریق سامانه بازارگاه اقدام به خرید نهاده های دامی کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۴ هزار تن نهاده های دامی را در سطح استان توزیع کرده است، گفت: در ادامه سال هم امیدواریم به تمهیداتی که اندیشیده شده است شاهد تامین نهاده های دامی برای تولیدکنندگان باشیم.

نیلفروش با اشاره به اینکه قیمت گوشت و مرغ برای مصرف کننده به عهده کمیته استانی است، گفت: از ابتدای سال تاکنون توزیع گوشت و مرغ نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها در سطح کشور افزود: با قراردادهای منعقد شده تاکنون سه هزار و ۵۰۶ راس گوساله با وزن تقریبی ۸۹۰ تن و به ارزش یک هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال از اتحادیه دامداران خریداری شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات کشتار و بسته بندی در محل هفت واحد بسته بندی و سه کشتارگاه انجام می شود و حدود ۶ هزار و ۶۶۰ راس بره معادل ارزش ریالی بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال نیز به لیست خرید اضافه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1667810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =