اتصال ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی به شبکه ملی اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اتصال ۱۵۱ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات در یکسال اخیر خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد گفت: علی رغم مشکلات فراوان در تامین تجهیزات، استان آذربایجان‌غربی با اتصال ۱۵۱ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات توانست بیشترین تعداد روستای تحت پوشش اینترنت در یکسال گذشته و دربین استانهای کشور را بخود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اتصال ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات اشاره و افزود: توانسته‌ایم به تعهد خود در برنامه ششم توسعه عمل کنیم.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: در یکسال اخیر ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بیش از ۱۰ درصد، ضریب نفوذ اینترنت سیار ۱۴ درصد و ضریب نفوذ اینترنت در استان ۱۴ درصد رشد کرده است.

وی پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به فعالین و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های حوزه فناوری اطلاعات را از عملکردهای دیگر اداره کل ارتباطات آذربایجان‌غربی برشمرد.

جلیلی نژاد به دومین پروژه فاخر در حوزه ارتباطات استان اشاره کرد و افزود: دومین پروژه فاخر و مهم استان راه‌اندازی ایستگاه فضایی سلماس به وسعت ۴۰ هکتار است که تملک آن از منابع محیط زیست استان در شهرستان سلماس روبروی روستای چوپان لو انجام شده و تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا شهریور سال آتی به بهره برداری برسد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1666103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =