ثبت شرکت هواپیمایی یزد با نام «یزد ایر ایران»

استاندار یزد گفت: شرکت هواپیمایی یزد با حجم سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان«یزد ایر ایران» ثبت شده و دو هواپیمای ۳۱۰ شرکت هواپیمایی آسمان جزو سرمایه این شرکت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مهران فاطمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه های هفته دولت، اظهار کرد: در بدو ورود مهمترین اقدام مدیریت جدید در استان یزد تدوین سند تحولی یزد نوین بود که متناسب با ظرفیت های موجود در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که برنامه تحولی یزد نوین مبتنی بر تمام اسناد بالا دستی است، افزود: برای هر محور تدوین شده در این سند ساعت‌ها بحث و بررسی کارشناسی انجام شده است.

استاندار یزد گفت: این استان برای اولین بار یک سند تحولی در ۱۵ محور و بیش از ۱۸۰ طرح اجرایی و توسعه‌ای شده که هر چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با حضور مسئولان ارشد استان بررسی و پیگیری می شود.

وی مقابله با موج پنجم کرونا از دیگر دغدغه های دولت سیزدهم در استان یزد بود از ابتدای کار تاکنون در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پوشش دوز اول نزدیک ۹۵درصد، دوز دوم بالغ بر ۸۰درصد، دوز سوم نزدیک ۴۳ درصد و دوز چهارم سه درصد است.

مهران فاطمی تشکیل کمیته آب را یکی دیگر از اقدامات انجام شده و در دستور کار استان یزد است، گفت: ایجاد خط اضطراری آب برای افزایش تاب آوری استان یزد در موارد بحرانی و خاص یکی از اقدامات انجام شده در این راستا است که هفته آینده با حضور مسئولان وزارت نیرو افتتاح می شود.

وی طرح توسعه‌ای خط اضطراری آب استان با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی اجرایی شده و بالغ بر ۷۰۰ هزار جمعیت استان یزد را در شرایط خاص پوشش می‌دهد.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان یزد، افزود: با رایزنی انجام شده شرکت هواپیمایی ماهان وارد استان یزد شده و در گام نخست یک پرواز به استان اختصاص یافته است.

وی تلاش بر ایجاد شرکت هواپیمایی ویژه استان را یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی در این راستا دانست و بیان کرد: با برنامه‌ریزی و پیگیری انجام شده با حجم سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان شرکت پروازی یزد تحت عنوان«یزد ایر ایران» ثبت شده است و دو هواپیمای ۳۱۰ شرکت هواپیمایی آسمان جزو سرمایه این شرکت قرار گرفت و خرید چهار فروند هواپیمای دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فاطمی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و بعد از پالایش نهایی برای ساخت حدود ۶۰ هزار مسکن در استان یزد تأمین زمین شده است.

وی با بیان این‌که نرخ بیکاری استان یزد نسبت به بهار سال گذشته چهار پله کاهش یافته است، افزود: ۷۱ فقره تهسیلات به مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بینان استان پرداخت شده است و نسبت مصارف و منابع بانکی از ۷۲ درصد به ۹۳ درصد رسیده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =