انتقال آب از جنوب اصفهان به مرکز استان/جلوگیری از فرونشست در گرو احیای «زاینده‌رود»

استاندار اصفهان گفت: خطر جدی فرونشست، شهر تاریخی اصفهان را تهدید می کند و تنها راه حفظ این هویت و تمدن تاریخی، احیای دائمی «زاینده رود» است و در این راستا، فضای گفتمان عمومی و رسانه‌ها باید به کمک ما بیاید.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سید رضا مرتضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشت ۲۱۹ واحد صنعتی به چرخه تولید در استان اصفهان اظهار کرد: در این راستا یک هزار و ۳۹۰ مصوبه برای اجرا در حوزه بانکی و غیر بانکی نیز داشته‌ایم.

وی افزود: طی یک سال اخیر مشکلات ۹۵۰ واحد صنعتی و کشاورزی با اشتغال ۶ هزار نفر و تسهیلات هفت هزار میلیارد تومانی برطرف و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بهبود شرایط کسب و کار اصناف پرداخت شده است.

تعیین تکلیف زمین‌ های علی آباد کلنگان

استاندار اصفهان در ادامه به تعیین تکلیف زمین‌ های علی آباد کلنگان به عنوان یکی از مشکلات مهم استان اشاره و بیان کرد: مطالبه مردم این منطقه بعد از ۴۷ سال تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: همچنین طرح تفصیلی شهر کاشان امسال ابلاغ شد که این امر به مدت ۱۰ سال معطل مانده بود.

مرتضوی با اشاره به اینکه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشتغال را پایدار کردیم، بیان کرد: تابستان گذشته نرخ بیکاری استان ۱۲.۶ درصد بود ودر آخر پاییز به ۱۱.۴ درصد و در زمستان به ۹.۵ و در سه ماهه امسال به وضعیت قبل برگشتیم و انتظار داریم با فعال شدن پروژه‌های مسکن مجدد نرخ بیکاری در استان کاهش یابد.

اجرای طرح احیای دائمی زاینده رود

مرتضوی به طرح احیای دائمی زاینده رود اشاره کرد و گفت: سامانه دوم آبرسانی اصفهان با پیگیری‌های مختلف و با ظرفیت یک‌ هزار و ۶۰۰ متر بر ثانیه در هفتم خرداد سال ۱۴۰۱ وارد مدار شد.

وی از آغاز عملیات اجرایی پروژه کوهرنگ سه در آینده نزدیک با توجه به تغییر مدیریت طرح خبر داد و بیان کرد: بهره برداری از پساب و تغییر الگوی کشت، ساماندهی محور زاینده رود از جمله چاه‌های غیرمجاز و برداشتهای غیرمجاز آب در غرب استان از برنامه‌های در دستور کار برای اجرای طرح جامع زاینده رود است.

استاندار اصفهان احیای دائمی زاینده رود را از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: فرونشست، شهر تاریخی اصفهان را تهدید می کند وتنها راه حفظ این هویت احیای دائمی زاینده رود است و در این راستا، فضای گفتمان عمومی و رسانه ها نیز باید به کمک ما بیایند.

وی تاکید کرد: انتقال آب از جنوب استان به اصفهان آغاز شده است که دریافت مجوزهای اجرای این طرح سه ماه به طول انجامید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =