روند افزایشی سرقت در حوزه برق و مخابرات اصفهان/مردم از «سگ‌گردانی» شاکی هستند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: روند سرقت در حوزه برخی دستگاه‌ها مانند مخابرات و برق افزایشی است که زیان آنها به بیت المال و مردم وارد می شود اما در بحث پیشگیری، کنترل و دفاع از بیت المال شاهد فعالیت خاصی از این دستگاه ها نیستیم.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سرهنگ محمدرضا میرحیدری ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: شرایط منطقه خاص است و با وجود همه کاستی ها و مشکلات در حوزه اقتصادی، با عنایات الهی، و با توجه به عظمت ملت ما و افتخاراتی که شهدا آفریدند نظام جمهوری اسلامی در شرایط خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه شاهد هستیم روند مذاکرات مثبت است، افزود: امیدواریم وضعیت به نحوی رقم بخورد که به نفع اسلام و ملت بوده و در برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور نیز تاثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در سطح استان امنیت خوبی حاکم است و با وجود مشکلات، در زمینه کنترل جرائم دستاورهای خوبی داشتیم و نسبت به روند جرایم در سطح کشور نیز وضعیت مطلوب تری داریم.

وی تاکید کرد: در حوزه پلیس آگاهی در ارتباط با برخورد با باندهای سرقت یک و نیم درصد افزایش عملکرد و در زمینه دستگیری سارقان نیز رشد ۲.۷ درصدی داشتیم.

افزایش ۳.۷ درصدی سرقت در اصفهان

سردار میرحیدری با اشاره به افزایش ۳.۷ درصدی سرقتهای به ویژه خرد در سطح استان بیان کرد: سهم دستگاه ها در بحث کنترل سرقت باید دیده شود و خود را در پاسخگویی به حق و حقوق مردم خود را مسئول بدانند، روند سرقت در حوزه برخی دستگاه ها مانند مخابرات و برق افزایشی است که زیان آنها به بیت المال و مردم وارد می شود اما در بحث پیشگیری، کنترل و دفاع از بیت المال شاهد فعالیت خاصی از این دستگاه ها نیستیم.

وی ادامه داد: لازم است در قرارگاه مبارزه با سرقت استان موضوع بررسی شود اما روند هدفمندی در این جلسات و برگزاری منظم آنها را شاهد نبودیم که باید این روند به منظور آشنایی بیشتر نهادها با وظایف خود در این ارتباط تقویت شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در زمینه جرائم خشن شامل سرقت به عنف روند تغییر نداشته اما کشف ۳۲ درصد افزایش داشته است؛ در زمینه سرقت مسلحانه چهار باندی که فعال بودند به شکل کامل دستگیر شدند.

افزایش ۵۱ درصدی کشف وقوع سرقت مسلحانه

وی ادامه داد:همچنین ۵۱ درصد افزایش کشف وقوع سرقت مسلحانه داشتیم که تعدادی از کشفیات سرقت مسلحانه سایر استانها را نیز شامل می شود.

سردار میرحیدری گفت: جعل ۱۶.۴ درصد نسبت به چهارماهه ابتدای سال در سال گذشته کاهش داشته است و کشف به وقوع آن نیز ۵.۵ درصد کاهش دارد، همچنین کلاهبرداری ۷.۸ درصد و کشف به وقوع ۲.۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۱ تن و ۷۷۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر را در استان کشف کرده‌ایم، ادامه داد: ۱۸۷ خودرو، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و ۱۱ قبضه سلاح در ارتباط با مواد مخدر کشف شده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه ۹ تن از مواد مخدر تریاک بوده است، گفت: حشیش و هروئین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در خصوص حوزه عملکرد پلیس امنیت اقتصادی نیز ابراز داشت: در چهار ماه امسال دو هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال کشف کالای قاچاق داشته‌ایم، ۱۰ درصد افزایش کالاهای مکشوفه و ۴۴ درصد میزان پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در بحث احتکار نیز پنج هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال ارزش اجناس کشف شده است، گفت: این میزان نسبت به سال قبل ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

شکایات مردمی در ارتباط با سگ گردانی

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با سگ گردانی تاکید کرد: مردم از نظر بهداشتی نسبت به سگ گردانی شکایت دارند اما دستگاه‌های مسئول با وجود ابلاغ کتبی تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند، در این زمینه اداره بهداشت و دامپزشکی در این زمینه مسئولیت دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1662849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =