پیشرفت ۹۰ درصدی طرح سامانه اطفای حریق بنادر مسافری شهید حقانی و هرمز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح ایجاد سامانه اطفای حریق بنادر مسافری شهید حقانی و هرمز که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده، درحال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

به گزارش خبرآنلاین، «حسین عباس‌نژاد»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این اداره کل بر اساس استانداردهای بین المللی و در راستای ارتقای توانمندی بنادر برای مقابله با حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی، اقدام به ایجاد و ارتقای تاسیسات اطفای حریق در بنادر مختلف مسافری در سطح استان کرده است که از مهم‌ترین آن ها طرح اطفای حریق بنادر مسافری شهید حقانی و هرمز بوده که از بهار سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.


وی عملیات اجرایی این طرح را شامل ساخت و به آب اندازی ۲ پانتون شناور به طول ۵.۵ و عرض ۹.۵متر، ۱.۵ متر ارتفاع، وزن تقریبی ۲۳ تن، اجرای ۲ هزار و ۴۰۰ متر لوله شبکه اطفای حریق و همچنین ۵۴ عدد هیدرانت، برج مانیتور، هوز باکس و هوز ریل در بنادر شهید حقانی و هرمز اعلام کرد. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش بینی کرد که عملیات شمع‌کوبی و استقرار ایستگاه پمپاژ آب تا پایان مرداد ماه به اتمام خواهد رسید که با اتمام این عملیات، نصب تمامی تجهیزات این طرح به پایان رسیده و در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری از این تجهیزات آغاز می‌شود.


عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این سیستم‌ها در بنادر شهید حقانی و هرمز، سطح ایمنی این بنادر مطابق با استانداردهای ایمنی و آتش نشانی افزایش یافته و گام بزرگی در مسیر رونق صنعت گردشگری استان هرمزگان برداشته خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =