در جام رمضان کویت هر تیم تنها اجازه استفاده از سه بازیکن خارجی را دارد و بازیکنان ایرانی ناچارند هرکدام در تیم‌های مختلف کویتی پخش شوند.

حامد اردهالی / با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ورزش فوتسال است که در کشور‌های مسلمان به شدت روی بورس قرار می‌گیرد. هرچند کشور‌هایی چون کویت، قطر و امارات در فوتسال حرفه‌ای دنیا محلی از اعراب ندارند با این حال مسابقات جام رمضان این کشور‌ها جزو محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین مسابقات فوتسال دنیاست. در این میان جام رمضان کویت معتبر‌‌ترین این پیکار‌ها است که هر ساله جدا از جذب ستاره‌های مختلف، جوایز خوبی را هم به تیم‌های برتر اهدا می‌کند. امسال البته کمیته فوتسال کشورمان دو برنامه ویژه را برای ماه رمضان تدارک دیده یکی برگزاری مسابقات جام رمضان تهران که از آن به عنوان اولین دوره جام‌حذفی یاد می‌شود و دیگری ساماندهی حضور ایرانی‌ها در مسابقات جام رمضان کویت. دو اتفاقی که چندان مطلوب کمیته فوتسال نشد.

***

مسابقات جام رمضان تهران با انصراف تیم منصوری قرچک قهرمان لیگ برتر از جوش و خروش قبلی افتاد اما آنچه این روزها بحث مفصل فوتسالی‌هاست مسابقات جام رمضان کویت است.

در اواخر خردادماه کمیته فوتسال در تصمیمی عجیب مسابقات فصل جدید لیگ‌برتر را که قرار بود شش مرداد برگزار شود به 10 شهریور موکول کرد. اتفاقی که ابتدا به بهانه حضور تیم منصوری در جام باشگاه‌های آسیا مطرح شد اما افشاگری چند مدیر و اعتراف رئیس کمیته فوتسال مبنی بر حضور تیم‌‌ملی ایران در کویت، عامل اصلی این تعویق عنوان شد. در آن زمان بحث حضور چند باشگاه از جمله فولادماهان و فیروزصفه و حضور تیم‌‌ملی مطرح بود. قرار بود بازیکنان تیم‌ملی با هماهنگی کمیته فوتسال در این پیکارها حاضر شوند و پول خوب هم به جیب بزنند. بهانه تیم‌ملی باعث سکوت برخی تیم‌ها شد اما در نهایت دو تیم فولادماهان و فیروزصفه بودند که راه کویت را در پیش گرفتند و لیگ‌برتر فوتسال به خاطر این ریتم به تعویق افتاد. تیمی که امسال برای اولین‌بار با توجه به حضور تیم‌ملی در مسابقات گرندپریکس با فشردگی زیادی برگزار می‌شود تا ملی‌پوشان در آستانه بازی‌های حساس انتخابی جام‌جهانی 2012 با خستگی به تیم‌ملی اضافه شدند.

نکته عجیب در مورد حضور دو تیم اصفهانی در کویت این‌که آنها در شرایطی از این مسابقات به‌عنوان اردوی آماده‌سازی پیش‌فصل یاد می‌کنند که هیچ‌گاه در این مسابقات در قالب یک تیم به میدان نمی‌روند بلکه بازیکنان آن‌ها مجبورند در تیم‌های مختلف پخش شوند. براساس قوانین جام رمضان کویت هر تیم تنها اجازه استفاده از سه بازیکن خارجی را دارد و بازیکنان ایرانی ناچارند هرکدام در تیم‌های مختلف کویتی پخش شده و در کنار عرب‌ها مشغول به بازی شوند. بنابراین حضور این دو تیم اصفهانی در کویت نمی‌تواند اردوی آماده‌سازی پیش از فصل آن‌ها محسوب شود. شنیده می‌شود این دو باشگاه برای اعزام 24 بازیکن خود به کویت 400 میلیون تومان پول گرفته‌اند اما حتی اگر این مبلغ هم درست باشد به تعویق لیگ و خستگی بازیکنان و اینکه آنها تنها 2 روز مانده به اولین بازی‌شان در لیگ به ایران باز می‌گردند نمی‌ارزد. اتفاقی که شاید سرمایه‌گذاری میلیاردی آنها برای رسیدن به قهرمان را هم برباد بدهد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    اصفهانین دیگه