فارس نوشت:

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما به نکاتی راجع به انتخابات و تلاش گروه های سیاسی برای وحدت اشاره کرد که در ادامه مهم ترین بخش های آن را می خوانید:

  • در خصوص شرط اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات؛ زمانی شرط این است که قانون اساسی، ضوابط و قانون رعایت شود، معیارها و بی‌طرفی رعایت شود که این موضوعات را اصولگرایان نیز مطرح می‌کنند؛ اینکه مسئولان نظام را به رعایت ضوابط و قواعدی که بتواند ظرفیت مشارکت مردم را بالا برده و اعتمادسازی کند، اشکال ندارد و اصولگرایان و همه دلسوزان نظام نیز خواهان این موارد هستند اما اگر شرط این باشد که در قالب این شرط، نظام امکان و امتیاز ویژه‌ای را به عده‌ای بدهد که مشکلاتی را بر کشور تحمیل کردند طبیعی است که منطقی نیست.
  • اگر قرار باشد افرادی که مشکلاتی را برای نظام و مردم ایجاد کردند نگاهشان این باشد که هیچ اتفاقی نیفتاده در واقع توقع بی‌جا دارند؛ مردم به خوبی می‌دانند که افرادی در سطح جامعه ما مشکلاتی را ایجاد و با مخالفان نظام همدل شدند و نظام هزینه رفتار غلط آنها را پرداخته از این رو طبیعی است که این مسائل نمی‌تواند از دید تیزبین مسئولان و مردم مورد غفلت قرار گیرد و طبیعی است که این موارد در صلاحیت‌های آنها نیز تأثیرگذار خواهد بود.
  • هر کسی که حتی در دایره اصولگرایی هم نباشد حق شرکت در انتخابات را دارد البته به شرطی که بخواهد صادقانه برای نظام کار کند و چارچوب نظام را نیز قبول داشته باشد؛ البته افرادی در مجموعه اصلاح‌طلب‌های معتدل مطرح هستند که چارچوب‌های نظام را قبول دارند و طبیعی است که حق شرکت در انتخابات را دارند و نظام ما خستی برای ممانعت از این‌ها به خرج نداده و نباید به خرج دهد هرچند که به نظر اینجانب فضای عمومی جامعه این است که آراء بیشتر در سبد اصولگرایان قرار می‌گیرد.
  • ممکن است در بعضی از شهرستان‌های کشور به لحاظ و دلایل مختلف محلی و منطقه‌ای افراد متعادل اصلاح‌طلب به مجلس راه پیدا کنند. تجربه سنوات گذشته مجلس نشان می‌دهد که در هیچ دوره‌ای طیف یکدستی وجود نداشته است؛ یک دوره اصلاح طلبان و در دوره دیگر مثل مجلس هشتم اصولگرایان غلبه داشته‌اند.
  • تشکیل کمیته 15 نفره اصولگرایان اقدام مؤثری است. اگر اصولگرایان بتوانند با افزودن چند نفر دیگر ظرفیت‌های بیشتری را احیا کنند نباید در این زمینه تنگ نظری به خرج دهند. نمایندگانی از احزاب و گروه‌ها به این شورا راه پیدا کردند اصلا نباید سهم‌خواهی کنند.
  • التزام به مبانی ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی برای شهروندان کافی است اما در خصوص مسئولان، مدیران و تصمیم سازان نظام باید هم اعتقاد و هم التزام عملی به این مبانی وجود داشته باشد.
  • در میان مجموعه اصولگرایان افرادی توانمندی هستند که هم دارای بینش و بصیرت بوده و هم جاذبه‌هایی در آنها وجود دارد که می‌توانند آراء خاکستری را جذب کنند.
  • طبیعی است زمانی که مردم تشخیص می‌دهند فردی به سمت این اصول حرکت می‌کند از وی حمایت می‌کنند و وقتی می‌بینند فردی با آرمان‌ها زاویه دارد دست از حمایت خود برمی‌دارند.
  • زمانی مردم به بنی‌صدر به دلیل اینکه همراه امام(ره) آمد و در مناظرات تلویزیونی علیه کمونیست‌ها شرکت کرده و از انقلاب، قانون اساسی و همراهی با امام(ره) دم می‌زد، رأی دادند حال آنکه در دلش نفاق داشته یا خیر بحث دیگری است؛‌ اما مردم به محض اینکه مشاهده کردند فرد زاویه‌دار است وی را کنار گذاشتند؛ همین وضع در دوره‌های مختلف در مورد نمایندگان و دیگر مسئولان کشور نیز مطرح است.
  • مردم وقتی مشاهده کردند افرادی در جامعه ما احساس کردند رویکرد وسیع مردم را توانسته‌اند به خود جذب کنند وقتی مشاهده کردند مقام معظم رهبری از اقدامات آنها آزرده خاطر شده همه پشت سر رهبری قرار گرفتند و این باعث قوام نظام ما در جامعه امروز بین‌الملل و قوام نظام سیاسی ما و باعث یأس و نا‌امیدی بیشتر بدخواهان شد.

/29211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    احسنت بر برادر دلسوز حرف حق حساب نداره.خاتمي چه بخواد چه نخواهد از نظام و ولايت فاصله گرفته و خائن به كشورش است .موسويان ثابت كرد كه خاتمي چكارها نكرده آقاي حسن روحاني هم شاهد است
  • بدون نام US ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    جناب آقای مظفر ، رای قرمز و آبی و خاکستری نداریم، شهروند درجه 1 و دو هم نداریم، و البته خودی و غیر خودی هم نداریم!! همین تفکرات پیش پا افتاده مملکت را چندپاره و بیچاره کرده است، یک کم سفر خارجی برید ببینید مردم دیگر نقاط دنیا چه جوری زندگی میکنندو سیاست و دیگر مسائلشان چطوری اداره میشود.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    هر کسی باید به سخنان هم شان خود واکنش نشون بده.مثلا مظفر باید به سخنان وزیر آموزش و پرورش واکنش نشون بده.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    جناب آقای مظفر کافیه به مقایسه آرای کسب شده توسط اصلاح طلبان در مجلس ششم و اصولگرایان در مجلسهای هفتم و هشتم بیاندازید تا برایند آرا مردم را متوجه شوید. البته مطمینم که شما درج نمیکنید.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    مگه نمیگیدکامنتهای حاوی توهین رامنتشرنمی کنید؟کامنت اول حتماصلواته ازنظرشما؟ولی کامنت مرامنتشرنکردیدچون به نفعتون نبود.بازبگم اگه انتخابات بارقیب باشه شما50نماینده هم نمی تونیدبفرستیدمجلس ضمنااین آقاخودش به عزیزماسیدمحمدتحمیل شد
  • مهدی IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    باسلام.آقای مظفربعد از افتخار عضو خانواده شهدا بودنتون بزرگترین افتخارتون عضویت درکابینه دکترسیدمحمدخاتمی همان کسیکه آن عزیز سفرکرده امام راحل عظیم الشأن اورافرزندی شایسته و باتقوئ ودانشمندی روشنفکر خطاب فرمودند میباشد.
  • حسین IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    در نظام ولایت فقیه بایداصولگرای واقعی اصلاح طلب واقعی و اصلاح طلب واقعی اصوالگرای واقعی باشد لذا تقسیمبندی به اصوالگرایی و اصلاح طلبی جز سیاست بازی چیز دیگری نیست و ماهیت اصولگراها و اصلاح طلبها همچون بازیکنان و تماشاگران قرمز و آبی یکیست و هیچ فرقی نمیکند.