خدای داد!

۱۰ روز پس از صحبتهای تند خداداد عزیزی علیه دولت و وزارت ورزش در پروژه تقویت کادر فنی تیم ملی، بازنشر صحبتهای او درباره حمایت از برکناری محمد دادکان در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان تربیت بدنی وقت خبرساز شده است.

۱۰ روز پیش در بحبوحه تعیین تکلیف وضعیت کادر فنی تیم ملی، ویدیویی از خداداد عزیزی منتشر شد که در آن او به شدت از آنچه ورود وزارت ورزش و دولت به موضوع فنی تیم ملی و تغییرات احتمالی تیم ملی می‌خواند انتقاد کرد؛ ادعایی که هر چند از طرف سخنگوی دولت و وزارت ورزش تکذیب شد اما صحبتهای خداداد علیه دولت چنان تند بود که در رسانه‌ها بازتاب زیادی پیدا کرد.

خداداد که به تازگی با تصمیم سعید محمد به عنوان عضو «ستاد هماهمنگی بازی‌های جام‌جهانی» انتخاب شده در این ویدیو تلاش زیادی انجام داد که با حربه ایجاد فشار به وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال را در پروژه تغییر سرمربی تیم ملی- که تصمیم کمیته فنی فدراسیون بود- مجبور به عقب‌نشینی کند.

اکنون ۱۰ روز پس از این حرف‌ها، متن مصاحبه خداداد عزیزی با روزنامه «صبح ورزش» در سال ۲۰۰۶ در فضای مجازی بازنشر شده که او در این مصاحبه پس از برکناری جنجالی و خبرساز محمد دادکان که باعث تعلیق فوتبال ایران شد، تصمیم سازمان تربیت بدنی وقت را «حق مسلم» مدیران ورزش خوانده است. او در این مصاحبه تاریخی این تصمیم را «اولین اقدام» در جهت «عذرخواهی سازمان تربیت بدنی از مردم و جلب افکار عمومی» عنوان کرد.

عزیزی در این مصاحبه همچنین گفته است: «تفکرات دادکان ضربه‌ای را به پیکر فوتبال کشور و احساسات میلیونها ایرانی چه در داخل و خارج زد که در این چند سال سابقه نداشته است.»

البته انتقادهای آن زمان خداداد تنها محدود به دادکان نبود و او به شدت از برانکو هم انتقاد کرد. او در این مصاحبه گفت که «۹۰ درصد از کارشناسان و مربیان مخالف حضور این مربی در نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی بودند ولی مسئولان فدراسیون کار خود را انجام دادند. برانکو با کسب نتایج ضعیف و دور از انتظار، احساسات پاک یک ملت را جریحه‌دار کرد.»

مقایسه رویدادهای تاریخی قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ و مقایسه‌اش با فضای فعلی اطراف نیمکت تیم ملی و انتقاد کارشناسان از توان فنی و مدیریتی دراگان اسکوچیچ از اصلی‌ترین نگرانی‌های اهالی فوتبال است. در سال ۲۰۰۶ هم تیم پرمهره ایران با ستاره‌هایی نظیر علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان، جواد نکونام و ... بخاطر عدم مدیریت آن زمان با دو شکست و تنها یک امتیاز به خانه برگشت و مصاحبه بعضی از بازیکنان علیه برانکو از همان برگشت و در هواپیما آغاز شد؛ اتفاقی که نشان داد آن تیم پرامید چگونه مغلوب اختلافات و دودستگی‌های به جا مانده از ناتوانی مدیریت فنی و تیمی و پر پر شدن رویاهای یک ملت شده است.

نکته اما جایی است که خداداد ظاهرا همه آن روزها را فراموش کرده.فوتبالیستی که بسته به شرایط،داد زدن و دیده شدن در رسانه ها را بیشتر از هر چیزی ترجیح می دهد حتی اگر به قیمت این تمام شود تا همه حرف هایی که زده را نقض کند،با سعید محمد عکس بگیرد و لبخند ملیحی هم بزند و قضاوت را به افکار عمومی بسپارد! آقای عزیزی؛ببین چه کار کرده اید که هشتگ برای تان به راه افتاده،چه کار کرده اید که نسل من و ما در فضای مجازی از این نوشته اند که کاش مارک بوسنیچ آن توپ را گرفته بود و کاش هرگز تیم 98 به جام جهانی نرفته بود!

خدای داد!

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1654450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 11
    البته اینکه آدم از اشتباهات گذشته درس بگیرد و نظرش در طی سالیان تغییر کند ذاتا چیز بدی نیست.
  • GB ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    9 1
    دقیقا! ضمنا یادتان رفت بنویسید علی کریمی در هواپیما هر چه خواست علیه برانکو گفت. او هم دست کمی از عزیزی برای دیده شدن ندارد.