۳۸ نفر
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
حجاب از منظر حزب الله لبنان و حزب الله ایران

چند سال پیش در سفری به لبنان، در موزه نظامی و جنگ ۳۳ روزه حزب الله با اسرائیل حضور یافتم و شاهد حضور بانوان بی حجاب و بعضا کمی عریان بودم.

از مسئول موزه پرسیدم محدودیتی برای ورود خانمهای بی حجاب ندارید؟ گفت: ابدا. سید حسن و حزب الله مانع حضور هیچ کسی با هیچ پوششی در اینجا نمی شوند.

در هتل محل اقامت در بیروت هم که متعلق به موسسه مرحوم آیت الله سید محمد حسین فضل الله (حامی حزب الله) بود، هیچ محدودیتی برای حضور بانوان بی حجاب وجود نداشت.
حزب الله لبنان تحت تاثیر آموزه ها و سلوک تربیتی آیت الله سید موسی صدر با تنوع عقیدتی و سبک زندگی در لبنان به راحتی کنار آمده است و در عین حال ظرف سال‌های اخیر بر تعداد محجبه های لبنانی به خصوص در میان شیعیان افزوده شده است.

آیا حکم شرعی حجاب در این دو کشور متفاوت است؟ چطور سید حسن نصر الله می تواند حکم به آزادی حجاب در موسسات اختصاصی حزب الله بدهد و هرگز شیعیان لبنان را علیه زنان بی حجاب تحریک نکند اما در ایران چنین امری غیر مجاز و نامشروع است و سالهاست که مساله حجاب یکی از عوامل دوقطبی سازی و تشتت و تنفر اجتماعی در ایران شده است؟ اگر شرایط و مصلحت ویژه ای عامل این مدارا و پذیرش تکثر سبک پوشش و زندگی در لبنان است، چرا در ایران چنین نباشد؟

ادله و شواهد بسیاری بر سیاسی - و نه شرعی - بودن نحوه برخورد با مساله حجاب در ایران است. اگر پای شرع در میان بود، حداقل نباید حجاب زنان اهل کتاب و اقلیت‌های دینی و نیز توریست‌ها و زنان مسن، اجباری بود.
ضمن آن که باید با بی حجابی و شل حجابی در انتخابات‌ها و راهپیمایی ها و برخی تجمعات انقلابی نیز برخورد می شد و نه آن که بر عکس در گزارش‌های سیما به عنوان سندی بر حمایت اقشار گوناگون مردم از نظام منعکس می گشت.

متاسفانه بوی سیاسی کاری و محوریت قدرت و سلطه طلبی سیاسی و اجتماعی و سوژه سازی برای انحراف افکار عمومی از بحران‌های بسیار حادی که کشور با آن روبروست، از این بساط گشت ارشاد و گسیل ون به میادین متصاعد است و همین امر موجب انزجار بیشتر مردم و حتی قشر وسیعی از زنان کاملا محجبه از این پروژه سرکوب و انحراف اذهان است و کاربرد مهم آن برای اقلیتی بسیار محدود است که نظام باید پیوسته مشتهای گره کرده آنان را در دفاع از حکمرانی فشل و ناکارآمد و آغشته به انواع مفاسد خود بسته نگه دارد و به آنان چنین وانمود کند که با دغدغه دینی در حال ستیز با استکبار جهانی و عوامل داخلی آن هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1653049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هلیا IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    17 9
    آفرین ، دقیقا حرفت درست و بجا ، نه به حجاب اجباری
  • مسعود IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    17 3
    لعنت به تزویر ، اینا دست معاویه رو از پشت بسته اند
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    11 6
    البته نکته اینجاست که در لبنان شیعیان در اقلیت هستند و اکر آنجا هم مثل ایران در اکثریت بودند حجاب اجباری بود.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 4
    حرف راست.
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 4
    ضمن تایید حرفهای راوی، باید عرض کنم که شخصا سخت گیریهای انجام شده و فشارهایی که به مردم در این زمینه وارد می شود را هدفمند و برنامه ریز شده در جهت حذف حجاب میدانم. با این برنامه های هدفمند ، روز به روز از تعداد افراد محجبه کم میشود.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 3
    کاملا صحیح است "اظهر من الشمس" است
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 5
    درود بر آقای مهدی نصیری منتقد آگاه و دلسوز مردمی
  • ۵ IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 3
    اگر می توانستید آنجا را هم به گند و کثافت می کشاندید قرآن چند آیه دارد دو برابر آیه قرآن از خودتان آیه تولید کردین ولی چی شد ریدین تو دین تو مملکت تمام کارتون زوری
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    5 19
    بیشتر طرفداران برهنگی زنان مردان عیاش هستند و به خاطر استفاده و چشم چرانی خودشان است و لابد تو هم در لبنان خیلی خوش بحالت شده است .
  • عبد رضا IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 9
    ر نوشته آقای نصیری قیاس مع الفارق بین دو کشورایران و لبنان صورت گرفته و بر همین اساس نتیجه گیری ایشان هم باطل است. حزب الله لبنان یک گروه شیعی تابع قوانین کشور لبنان است. در لبنان اکثریت جمعیت مسیحی و قانون حجاب اجتماعی وجود ندارد. بر عکس جمهوری اسلامی ایران حاکمیت شیعی است و قوانین اجتماعی براساس احکام قرآن و فقه اهل بیت(ع) تدوین شده است.
    • بیژن IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      11 4
      67.6 درصد از مردم لبنان مسلمان هستند. دوران رو هوا حرف زدن گذشته برادر ارزشی!
  • سانی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 3
    نارضایتی، سرکوب هیچوقت به نتیجه نمیرسه. شاهنامه آخرش خوش نیست
  • عبد IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    5 8
    در کشوری مثل ایران رعایت حجاب که دستور شرع مقدس است وقتی قانون شده باشد دو تکلیف برای شهروندان ایجاد می کند. ١.تکلیف شرعی که مسلمانان باید رعایت کنند. ٢.تکلیف قانونی و اجتماعی که همه ایرانیان اعم از مسلمان و غیر مسلمان(مسیحیان و یهودیان و زرتشتیان و...) باید تابع و عامل به آن باشند. بدیهیست دولت که مجری و ناظر بر قانون است، مسئول است تا قانون را به نحو احسن اجرا و متخلفین از قانون را تحویل قوه قضائیه دهد.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 5
    متأَسفانه برخی جریانات سیاسی و دولت های تابع آنان حجاب را که هم شرعاً و هم قانوناً باید اجرا شود را وجه المصالحه مطامع سیاسی و رأی جمع کردن قرار داده و به مرور این امر مقدس را تبدیل به یک سلیقه اجتماعی و سیاسی کرده اند و عده ای را نسبت به بی حجاب بودن مطالبه گر وطلبکار و متوقع کرده اند که گویا بی حجابی حق آنان است!!
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    12 2
    در روز روشن با کشیدن خانم ها بداخل ون ها با زور و با روش های غیراخلاقی و منزجر کننده!!!! چه چیزی حل میشه؟؟؟؟ چرا آخه چرا؟؟؟ خجالت بکشید. یهود با فلسطینی اینکار رو نمیکنه
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    3 0
    چرا آیت الله خامنه ای هیچ نظری نمیدهند ما همه فرزندان ایشان و این آب و خاکیم در یک خانواده هم همه فرزندان مثل هم نیستند ولی والدین همه را دوست دارندچه کسی از اینکه مردم را به جان هم بیندازد واز شهروند درجه یک و و درجه دو بودن کردن جامعه سود میبرد چرا چهره کشور و نظام را برای کشورهای دیگه زشت و تیکه پاره جلوه میدهند؟
  • محسن IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 4
    کاملا موافقم با متن با اینکه همسر و خانواده ام همه محجبه اند ولی نباید پوشش اجباری باشد البته در حد و اندازه معمول نه عریان و زننده
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 1
    لبنان کشوری است که قبلا مسیحییان در آن اکثریت بودند و قانون آنجا بر محور اکثریت تنظیم شده است. در صورتیکه جمهوری اسلامی ایران براساس قانون اساسی خود عمل می‌کند.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 1
    دمتگرم حرف حساب
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    5 1
    ببین برادر من این برخوردها همش سیاسی است و دین اصلا مهم نیست برای برخورد کنندگان و هدف اینست: در سال 92 مردم مشارکت پرشوری داشتند ولی به کسی که مدنظر تنروها و صاحب منصبان انتصابی بود رای ندادند پس صاحب منصبان چوب لای چرخ دولت گذاشتند تا به مردم بفهمانند باید طبق نظر ما رای میدادید. در سال 400 مردم وقتی دیدند که رایشان بی تاثیر است مشارکتشان را کاهش دادند حالا صاحب منصبان مجدد از مردم میخواهند انتقام بگیرند سخت گیری میکنند تا در دوره بعد یکی بیاد شعار تاکید میکنم شعارهای دئمکراسی و آزادی بده و مردم مشارکت کنند ولی کور خوانده اند ما دیگر مشارکت نخواهیم کرد شما هم با دولت ده بیست درصدی حالشو ببرید دیگه کلاه سرمون نمیره
  • آرش IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    3 4
    شماها چطور روتون میشه با این سطح معلومات و این تجزیه و تحلیلهای آبکی اینطور اظهار کنید و با دادن‌گز‌ک به دست مخالفین حجاب ،این قشر رو جسورتر و شکافهای موجود رو بیشتر کنید؟یعنی اینقدر درک این مسئله که لبنان کشوری هست با اکثریت مسیحی که محدودیتی در حجاب ندارند و قوانین کشور لبنان محدودیتی در مسئله حجاب و پوشش قائل نشده و خواه نا خواه این اکثریت مسیحی تاثیر زیادی روی فرهنگ اقلیت هایی نظیر مسلمانان خواهند داشت،اینقدر برای شماها مشکل هست؟درک اینکه آیت الله امام موسی صدر، بنا بر مصلحت و بنا بر همین دلایل در رابطه با حجاب و معاشرت با مسیحیان و حتی مسلمانانی که‌ متاثر از فرهنگ حاکم بر جامعه لبنان دچار تغییر در طرز فکر و پوشش و حجاب شده بودند، با هدف جذب‌تدریجی آنها به اسلام و مذهب شیعه نسبت به این‌مسائل سختگیری نمی کردند و نامش ایشان در مواجهه با این مسائل جنبه ی سیاسی و مصلحتی داشته اینقدر سخت هست؟در نوع مواجهه و برخورد نظام با بد حجابی و بی حجابی اشکالاتی وارد هست که این هم بر میگرده به افراط و تفریط عده ای تند رو.و با لبنان قابل قیاس نیست
  • آرش IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 7
    آقای عزیز،دغدغه اصلی بد حجابی نیست،بلکه اشاعه فرهنگ بی بند و باری و رواج و تبلیغ تفکر و نمادهای شیطان پرستی و عادی سازی روابط نامشروع زن و‌ مرد در قاب بی حجابی و با شعار آزادی در انتخاب حجاب هست.واقعا چقدر شماها ساده لوح هستید که وقتی سر تیمها و مدیران شبکه ها و صفحات مجازی،دشمنان اسلام شیعی و نظام رسما اهداف خود از حمایت از بی حجابی رو رواج بی بند و باری جنسی در زنان و مردان حتی متاهل و بالا بردن آمار فرزندان نامشروع و حرام زاده و امثال این اعلام‌میکنند،شماها در مقایسه ای بی ربط رفتار حزب الله لبنان ، با افراد بی حجاب رو با‌کشور خودمون مقایسه میکنید.چطور به این نتیجه رسیدید که لبنانی که اکثریت جمعیتش رو مسیحیان بدون کمترین محدودیت قانونی و شرعی در مورد حجاب تشکیل میده رو با جامعه ایران با اکثریت شیعه مقایسه کنید،الله و اعلم.
  • حکمت IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 1
    لبنان دست حزب الله نیست که درموردحجاب رای بده ،لبنان کشور چندملیتی است.
  • Hami IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    3 1
    در لبنان حزب الله نقش حاکمیتی ندارد بنابراین امکان اعمال حجاب موردنظر اسلام فعلا در ان کشور امکانپذیر نیست
  • رضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 1
    دو کشور متفاوت است، خیلی چیز پیچیده ای نیست، تا کنون آقای نصیری این موضوع را چندین بار گفته اند
  • اشنا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 4
    تعجب داردموضوعی بدین سادگی رانمی توانیدتحلیل کنیدانجافرقه های گوناگونی باعقایدمختلف هستندوحزب اله دراقلیت اینجااکثریت شیعه وحکومت جمهوری اسلامی وحجاب یک الزام قرانی است ومسلمان موطف به رعایت ان البته بدحجابان بانرمی وارشادتشویق به رعایت ان وبابی حجابی برخوردجدی وقانونی
  • داود IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    3 0
    این گونه برخوردها به صورت عمدی با نیات خاص بوجود آمده تا افکار عمومی به یک خبر خاص بپردازد تا انحراف فکری بوجودآورند در حالیکه به درفلکت وبدبختی زندگی میکنند وکسی حق اعتراض وشکایت ندارد.درضمن چرا با بد حجابی در روز عیدغدیر وجشن خیابانی که در تهران برگزار شد هیچگونه برخوردی صورت نگرفت وبی حجابی در اوج بود.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 1
    وقتی دولت در برابر حجاب سرسختی نکنه و عطوفت به خرج بده تنفر مردم نسبت به مسئولین و دولت از بین رفته و مردم با همدلی و دلگرمی حامی دولت میشن و حکومت با مردم مهربان باشه مردم جونشون در راه کشور و حکومت اسلامی میدم پس جناح بندی رو باید کنار گذاشت
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    آقای رئیسی مطمئن هست که بار دوم هم آرا به نفعش اعلام خواهدشد و اگرنه این کار را با مردم نمی کرد این رئیس جمهور معلومه آدم احمقی نیست
  • شیرین IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 2
    فقط برای اینکه دزدیهای خودشون را پوشش بدن مردم را مقابل هم قرار دادن و با این کار مردم را از دین زده میکنن
  • مازیار IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 0
    همون حزب الله هم هنوز مسلط نشده...اگه یه روزی کاملا سیطره پیدا کرد می بینی چیکار می کنه...کلا تا زور دستتون نیست همتون بچه های خوبی هستین
  • یک شهروند IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    احسنت
  • مهین IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    پس چی شد احمد خاتمی که گفته بود حروم زاده هستند بی حجاب ها آیا نصرالله و طرفداران بی حجابش خبر دارند
  • بهداد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 1
    این همه بدبختی گرفتاری گرانی بی ثباتی بی مدیریتی جامعه ما رو فرا گرفته کسی پیگیرش نیست و حتی کسی جرات ندارد معترض باشد !! بعد همه گیر دادند به حجاب . انگار عقل را هم از ما ربودند...
  • م IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 2
    حجاب حیااست حجاب یعنی ادب،حجاب یعنی ایمن بودن،،،امابازوروخشونت وتحمیل ضمن اینکه حجاب قدرتمندنمیشودبلکه بسیارسست میشه،البته نظرشخصی ام است،من طرفدارحجاب هستم،
  • محدثه مطهرنیا IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 4
    موضو حجاب یک اصل مترقی است و هر کشوری که در ترویج و ترغیب آن تلاش کند آرامش روانی و امنیت را برای زنان جامعه خود به ارمغان آورده‌ . غربی ها تا انتهای عریانی در کف جوامع خود پیش رفته اند اما ماحصل آن فروپاشی خانواده ، روی آوردن به همباشی های غیر انسانی و غیر اخلاقی ، تعرض و تجاوز در خیابان ها و...امروز زوز مطالبه پوشش مناسب و عفیفانه در سراسر جهان است .
  • هولو IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 2
    نه به حجاب اجباری ! نه به بی حجابی اجباری!!
  • علی‌پای‌برجای IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 3
    ارکان‌ چندهزارساله‌ مذهب‌ در‌ ایران‌ بر‌ اساس‌ پوشش‌ کا‌مل‌ است،‌این‌که‌ امروزه‌ یه‌ عده‌ بدپوشش‌ تظاهر‌‌ به‌ سبک‌ غربی‌ می‌کنند،هدف‌شون‌ ضربه‌ زدن‌ به‌ بصیرت‌ و‌ الگوی‌ مردم‌ ایران‌ است، با لبنان‌ چند‌ آیینی‌ متفاوت‌ است،
    • علیرضا IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 0
      خفه مردک چول مغز.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 1
    دهنت رو باید طلا گرفت ...حرف دل ما رو زدید...تو دلم فقط از ایران نفرت پر شده و بعنوان یک جوان از آقای خامنه ای گله مندم چرا بعنوان رهبر جلوی آقای رئیسی رو نمی گیرند. من زندگی نکردم فقر و بدبختی و بیماری و حالاهم که دارید ازم ظاهرم رو می گیرید از تمام جامعه چادر پوش حالم بهم بخوره وحشت میکنم چون بجای محبت و انسانیت وحشی هستند رفتارشان حیوانیت ..چیکار کردید جنگ داخلی راه انداختید ..خیلی جالبه همتون عبوس بداخلاق هستید..بیاید مهربانی و یادتون بدم ..واقعا باید از مسلمانان ترسید کشورهای دیگه حق دارند ک ما رو قبول ندارند ...ای کاش بجای ظاهر ماها جلوی افتتاح فاحشه خانه ها رو می گرفتید.. نمیگفتید تن فروشی شغله ...آفرین هزار مرتبه به سید حسن نصرالله...اونا مسلمونن نه ما...اونا محبت دارند و بقیه رو به سمت خودشون می کشن نه ما..از آقای رئیسی خواهش میکنم برگردند به جایی که بودند همه چی رو از ما گرفتند بد و بدتر کردند ...
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 1
    فراموش نکنید که بقای این حکومت به وجود چالش هاست
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 2
    ما ایرانیان کاسه از آش داغتریم لبنان سوریه اردن عربستان عراق همه آزادند ولی اینجا اجبار مثل طالبان
  • رضا بشارت IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    سلام ، جدای از نظر حزب الله لبنان ، در لبنان شیعیان در اقلیت هستند و نمی توانند برای حکومت تعیین تکلیف کنند همین نوع برخورد هم در مالزی محسوس و مشهود است .
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    با این صراحت تا حالا بیان نشده بود واقعیتی که همه درک میکنند و میگویند اما صاحبان قدرتی که منافعشان در این رویه زشت و نادرست نهفته است گوش و چشم خود را بر آن بسته اند تا کی موج نفرتی که به راه انداخته اند آنها را با خود ببرد
  • تورج IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    چه تحلیل کاملی ، گرچه قیافه این آقا خیلی شبیه وزیر کار ساقط شده آقای رئیسی است !
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    5 2
    دقیقا چرا سید حسن نصراله کاری با حجاب ملت نداره اینا دایه دلسوز تر از مادر شدن
  • جواد IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 1
    مقایسه شما کاملا اشتباهه،،حزب الله لبنان در کشوری زندگی می‌کنه که حکومتی مسیحی هست ویک گروه شبه نظامی هستن،،اولا اونا نمیتونن قانونی درمورد حجاب وضع کنند چون هم حکومت دستشون نیست وهم در اقلیت هستن، واکثریت مردم لبنان مسیحی وطبعا زنانشون بی حجاب،اونجا رویکرد تبلیغی اسلام باید به گونه ای باشه که زنان بی حجاب مسیحی هم بتونم داخل در محافل مسلمانان بشن وبا اسلام آشنا بشن،،،در ایران برعکس اونجا،حکومت در دست مسلمانانه،،واکثریت قریب به اتفاق این خانمها در چند دهه گذشته دارای پوشش اسلامی بودن وبا تهاجم فرهنگی غرب به وضع کنونی رسیدن در اینجا باید قانونی وضع بشه که از ریزش زنان باحجاب جلوگیری بشه ودر لبنان برعکس شیوه تبلیغیشون جذب مسیحیان،وجذب حداکثری هست،،امام موسی صدر اینو خوب فهمیده بود و چنین روشی رو اونجا احیا کرد،ولی امام موسی صدر زمان ما هم که ولی فقیه ما باشه شیوه وضع قانون حجاب رو برای حفظ ومبارزه با تهاجم فرهنگی غرب تأکید داره اونوقت شما با مقایسه غلط وکج فهمی خودت،امر رو بر همگان مشابه میکنید جناب نصیری،ایکاش شما در همه موضوعات خود رو متخصص نمی‌دونستی ونظر نمیدادید
  • ایران IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 2
    با نام حذب الله همه ایران غارت شد بابت منافع وطمع یه عده بی دینو مذهب
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 1
    حزب الله لبنان یعنی مجاهدت مبارزه شهادت حزب الله ایران یعنی یه مشت لات ولوت ارادل اوباش والاف مفت خور جهت مزاحمت درشهرها و اتش زدن سفارت تخریب اموال مردم و....
  • محمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 7
    ایران و لبنان مقاسیه درستی نیست حجاب لازم جامعه ماست
  • بدری IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    بابرخوردنادرست بی‌حجابی روز به روز زیادتر می‌شود
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 2
    مهدی نصیری اگه همینه که در باره حجاب اظهار نظر میکنه دیگه تکلیف معلومه برای شناختش - چون یک بچه دبستانی می فهمه که در لبنان هزار فرقه که انقلاب اسلامی نشده وجمهوری اسلامی با قانون اساسی حاکم نیست وحزب الله مظلوم بعداز سالها مبارزه وتقدیم شهدای زیاد توانسته درحاکمیت لبنان کرسی بدست بیاورد وآنها چشم امیدشان به ارزشهای انقلاب اسلامی ماست !
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 4
    آنچه مهم است حجاب از منظر قرآن و اسلام و پیامبر و امامان (ع) است ، هرکس به خدا ایمان دارد به موجب حکم خدا و پیامیر ش حجاب را رعایت می کند و آنکه پیرو غیر از دین اسلام است او هم به احترام قانون جمهوری اسلامی ایران باید حجاب را رعایت کند ، مقایسه حزب الله لبنان که خود جزۓ از کشور لبنان است و تابع قوانین لبنان با جمهوری اسلامی ایران بسیار بی جا و سبک مغزی است .
  • م. شریف IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 5
    اولا حجاب دستور خداست سوره نور آیه 24 و سوره احزاب آیه 133 متوجه ای بردار این دستور خداست. ثانیا شما اگر سید حسن نصر الله را قبول دارید نظر ایشان این نیست که شما در ایران بر خلاف نظر مجلس و قوه قضائیه و مجریه موضع گیری کنید ثالثا این همه روایات در مذمت بی حیایی زنان وجود دارد این ها سخن معصومین هست به نظر شما بهتر. نبود معصومین هم می گفتند حجاب و بی حجابی آزاد است رابعا نمی‌دانم آیا از مفاسد بدحجابی اطلاع دارید آیا شما پاسخگوی از هم پاشیده شدن خانواده هایی هستید که علت آن عریانی و بدحجابی زنان بوده است خامسا در لبنان مشروبات الکلی و صدها مساله دیگر هم ممکن است آزاد باشد پس بفرمایید در ایران هم مجوز مشروب فروشی بدهند. سادسا اگر در لبنان در مراکز و موزه های حزب الله اجازه می دهند بد حجاب ها وارد شوند کاملا مشخص است علت این است که می خواهند حقایق را به گوش آنان برسانند این چه ربطی به بدحجابی در مراکز خرید و ادارات و پارک ها و... دارد
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    3 2
    تف به رفتارهای خارج از دایره انسانیت و طالبان گونه و داعش مسلک!
  • عماد IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    حرف شما متین. ولی کاش یکجا که بحث بی‌حجابی شد لبنان الگو نشود و جای دیگر که بحث سیاسی امنیتی شد، نه غزه نه لبنان بگویند.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    درود به شرف پاک شما. اینکه شما از اون گذشته پر حرف و حدیث به آزادگی امروز رسیدین واقعا قابل تقدیره.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    درود به شرف پاک شما. اینکه شما از اون گذشته پر حرف و حدیث به آزادگی امروز رسیدین واقعا قابل تقدیره.
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    همه اینو میدونیم اما در عجبم از اون عجوزه هایی که هرچندوقت فیلمشان پخش میشه که با چه بی ادبیی با دختران برخورد میکنن مگر اینها کی هستن و چقدر در رفاهن یا معیشتشان گرو چه کسیست که اینطور گستاخانه رفتار میکنن
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    عبارات سخیف
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    شما یا نمی فهمی تفاوت یک کشور مستقل با یک مجموعه را یا خودت را به نفهمی زدی. حرف های تکراری
  • علی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    5 1
    مسعولین ما ادعا میکنن از کشورهای عربی که اسلام از اونجا وارد جهان شده مسلمونترن البته فقط برای موی زنان بقیه احکام اسلام در ایران هیچ جایی نداره مثله دزدی اختلاس ریا چاپلوسی دست بردن تو بیت المال ربا خواری بانکها نابودی جوانان مسعله ازدواج بیکاری فقر فحشا به این میگن اسلام ایرانی فاسد بودن مسعولین نظام اسلامی هم مشکلی نداره چون اینجا ایرانه مگه عربستانه که مسعولینش دزد نباشن
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    ببین چون کارشون گیره .
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    در اینجا تکثر گرایی وجود ندارد و یا دایره آن بسیار تنگ است این نگرش خود را در ابعاد اجتماعی نیز نشان میدهد و حاکمیت ار آن دفاع میکند در لبنان شالوده حاکمیت مبتنی بر تکثر گرایی است که در ابعاد اجتماعی هم خود را نشان میدهد. نگاه حاکمیت باید تغییر یابد. کی؟ خدا میداند.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 6
    لبنان کشوریه که دین رسمی نداره به دلیل زیاد و مختلف بودنش از اول تو فرهنگ ها و نژاد ها و کسانی هم که تو اون کشور حجاب اسلامی ندارن چون مسلمون نیستن و اغلب پیرو دین مسحیت و سایر ادیان هستن در ضمن به گفته‌ی حضرت آقا کشوری که دین رسمیش اسلامه چرا نباید قوانینش بر پایه‌ی آموزه های همون دین باشه؟! التماس تفکر لطفاً!!! چیزایی که یه ذره فکر پشتش نیست رو با دیگران به اشتراک نذاریم خواهشاً تو همون جهالت خودتون بمونید چه اصراری به اینه بقیه رو هم همراه خودتون کنید واقعاً؟!
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 3
    سلام اولین وصیت شهدا برای بانوان حجاب بوده وهست حسن نصرالله.. بالاتره یاران چندین آیه در مورد حجاب داریم اگر می خواستیم لبنان باشیم با صدام نمی جنگیدیم ومثل لبنان فرزندانمان عربی حرف میزدند
  • احمد IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 3
    خودت رو بخری زدی یا مردم رو خر فرض کردی. لبنان کجا و ایران کجا. لبنان ۵۷%مسلمان از هر مذهبی داره و شیعه در اقلیت هست. ایران ۹۸%مسلمان و بیش از ۹۰%شیعه. بکن تو گوشت تا فراموش نکنی. چرا ترکیه رو مثال نزدی؟ حزب اله رو داری بی عیرت و .. نشون میدی؟
  • سعید FR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    در متن اومده این نوع برخورد با بی حجابها باعث تنفر اجتماعی میشه شاید ما خبر از پشت پرده نداریم و هدف هم همین ایجاد تنفر اجتماعی و دوقطبی سازی جامعه و ضرب المثل قدیمی تفرقه بینداز و حکومت کن باشه اما به چه قیمتی
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    دقیقا تنها هدف اذیت کردن مردم سر قضیه حجاب اینه که بگن هیچکس حق انتخاب نداره، حکومته که _حتی با اینکه دین تأکید نکرده_ میخواد مردم رو مجبور به کاری کنه که خودش میخواد و حرفش رو به کرسی بشونه
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 2
    از دست رفتی نصیری ای مذبذب حزب الله که در موضع قدرت نیست جمهوری اسلامی برای پیاده کردن احکام اومده و حجاب هم یکی از اونها اگه فردا روزی زنان خواستن برهنه و عریان باشند بازم شما نه به عریانی اجباری میگی چقدر بد بختی اخه چی از اسلام فهمیدی ای ژورنالیست!!!
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 3
    داداش! یعنی باور کنیم بعد این همه سال گدایی، شب جمعه رو گم کردی؟! آخه مگه حزب الله تو لبنان کاره ای هست؟ قانونگذاره؟ مجری قانونه؟ اصلأ مگه حکومت لبنان جمهوری اسلامیه؟ یعنی نمیدونی قانون اساسی لبنان بر اساس اکثریت بودن مسیحیان نوشته شده؟ و... قطعاً جواب همه این سوالات رو میدونی و فقط ما رو درازگوش فرض کردی!