حفظ شان وکرامت خبرنگاران اولویت اصلی خانه مطبوعات استان است

مدیرعامل خانه مطبوعات استان چهارمحال وبختیاری گفت: از هیچ تلاشی برای حفظ کرامت و شأن خبرنگاران فروگذار نکرده ایم و تقاضای ما از همکاران خبرنگار این است که مطالبه گری بحق خود را با تمام توان و قدرت تداوم بخشند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مرتضی فیاضی مدیرعامل خانه مطبوعات و خبرنگاران استان درنشت با خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خانه مطبوعات از جمله پیگیری ساخت دفتر خانه مطبوعات، تجهیز دفتر موقت خانه، برگزاری ۶۱ نشست خبری طی سال گذشته در محل خانه مطبوعات، صدور کارت شناسایی به عنوان ابتدایی ترین مرجع هویتی خبرنگاران، تشکیل صندوق مالی اصحاب رسانه، پیگیری معیشت خبرنگاران از جمله تسهیلات ۴ درصدی در بانک سینا و سایر تسهیلات خرید کالا طی قرارداد با بانک مهر، پیگیری بیمه خبرنگاران، واکسیناسیون خبرنگاران در اوج بیماری کرونا به عنوان سومین استان در کشور و ...مواردی را بصورت مجوز بیان داشتند.

وی گفت؛ خوشبختانه طی یکی دو سال اخیر تعامل سازنده و دوسویه موثری با نهادهای دولتی شکل گرفته و باید اعلام کنیم محور اصلی و خط مشی ما در خانه مطبوعات حفظ شان، جایگاه و کرامت خبرنگاران است و *به جرات عرض می کنم‌خط قرمز ما حفظ حرمت خبرنگاران‌است. *

فیاضی در ادامه گفت؛ این رسانه ها هستند که باید تعیین کننده باشند و پیشرو در هر اتفاقی در سطح جامعه و در سطح استان تعیین کننده باشند.

وی ادامه داد؛ هیچگاه بحث‌های سیاسی و سلایق شخصی خود را در خانه مطبوعات بروز و ظهور نداده ایم؛ چراکه معتقد بودیم خانه مطبوعات یک نهاد صنفی غیردولتی-غیرانتفاعی و غیرسیاسی است.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان ادامه داد؛ اثر این نگاه های سلبی چیست؟ اگر مطالبه‌گری نباشد بدون شک جلوگیری از فساد و تبذیر و ... کاری عبث خواهد بود.

فیاضی گفت؛ ما یک نگاه یک نهاد صنفی و البته رسمی و قانونی هستیم. ارتقاء سطح کیفی خانه و منشور اخلاق رسانه‌ای با حفظ اتحاد و انسجام یک پدیده ضروری و اجتناب ناپذیر است.

به گفته وی: متاسفانه باتمام پیکیریهایی که بنده وهمکاران درخصوص برگزاری جشن روز خبرنگارانجام شد متاسفانه به دلیل عدم همکاری برخی مسئولین این جشن امسال برگزار نخواهذ شد

فیاضی عنوان کرد؛ از همه شما خبرنگاران و همکاران عزیز خواهشمندم خروجی و مطالبه گری خود را به صورت شفاف و گسترده رسانه‌ای کنید چراکه بنا به فرمایش رهبر انقلاب اگر زحمات شما نباشد این لحظه ها ماندگار نمی شود و بدون شک این دوربین‌ها و قلم ها و دغدغه های شما بدون تهیه و تنظیم اخبار و بدون بازنشر آن یک چیز تثبیت نشده است.

به گفته وی: طرح و تبادل آرا و تصارب افکار و اندیشه ها بین قشر خبرنگار مهمترین شاخصه در تقویت سواد رسانه ای و فضای نقد و مطالبه گری در استان است.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان با انتقاد از وضعیت موجود و نگاه حاکمیتی خاص به خبرنگاران گفت؛ متاسفانه صنف خبرنگار را دولتی و سیاسی قلمداد می‌کنند و فکر می کنند با تغییر دولت باید مدیران‌خانه مطبوعات نیز تغییر کنند!

رئیس کمیته حقوقی خانه مطبوعات و خبرنگاران استان عنوان داشت؛ از هیچ تلاشی برای حفظ کرامت و شأن خبرنگاران فروگذار نکرده ایم* و تقاضای ما از همکاران خبرنگار این است که مطالبه گری بحق خود را با تمام توان و قدرت تداوم بخشند.
وی با این بیت شعر؛ صحبت‌های خود را پایان بخشید :
"شرح این قصه مگر شمع برآرد به زبان
ورنه پروانه ندارد به سخن، پروایی"

شایان ذکر است در این نشست چندین تن از خبرنگاران استان به نقد از وضعیت موجود، استاندار، روابط عمومی استانداری و مشاور رسانه‌ای ایشان پرداخته و عدم احترام به خبرنگاران و *از ایجاد خط کشی ها و مرزبندی های استانداری نسبت به خبرنگاران گلایه‌مند بودند* و خواستار ترمیم روابط عمومی و نگاه فراگیر به خبرنگاران شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1650285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =