کی‌روش حاضر است مجانی سرمربی تیم ملی شود!

فارس نوشت: رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی کشورمان گفت: کی‌روش حاضر است مجانی در تیم ملی سرمربیگری کند و حیثت حضور در جام جهانی را داشته باشد اما برخی می‌گویند او حاضر است 3 میلیون دلار بگیرد و سرمربی تیم ملی شود!

فردا روز پایانی ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال است و قطعا دوشنبه نامزدهای اصلی و مطرح وارد گود رقابت خواهند شد. این در حالی است که تیم ملی در آستانه حضور در رقابت‌های جام جهانی است. مجموع این شرایط باعث شد که با مصطفی هاشمی‌طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در این خصوص گفت و گویی انجام بدهیم او نظر متفاوتی در خصوص بازگشت کی‌روش به تیم ملی و همچنین مدت زمان ریاست رئیس آینده فدراسیون فوتبال دارد که متن این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

نظر شما در مورد وضعیت فدراسیون فوتبال چیست؟

به نظر می‌آید هیات رئیسه فدراسیون کامل نیست و با وجود یک عضو بازداشتی این هیات رئیسه کامل می‌شود. از سویی دیگر فدراسیون فوتبال فدراسیون محکمی به نظر نمی‌رسد و تزلزل در آن دیده می‌شود. شایعه شده که از بیرون به فدراسیون دستور بازگشت کی‌روش را به تیم ملی داده‌اند. همه این شایعه‌ها نمی‌تواند بی اساس باشد.

یعنی معتقدید که می‌خواهند کی‌روش را به تیم ملی تحمیل کنند؟

شایعه شده بود که گفته بودند کی‌روش را برای سرمربی تیم ملی انتخاب کنند. البته من نمی‌توانم این شایعه را باور کنم و بعید است چنین مساله‌ای صحت داشته باشد.

قرار است دوشنبه در مورد سرمربی تیم ملی تصمیم گیری شود، نظر شما در این مورد چیست؟

باید در این مورد قاطع باشیم. مثل اینکه همیشه دوست داریم تحقیر شویم! کی ‌روش همیشه ما را تحقیر می‌کرد و در نهایت تیم ملی با سرمربیگری او در جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن تحقیر شد. کی‌روش الان حاضر است مجانی در تیم ملی ما سرمربیگری کند و حیثیت حضور در جام جهانی را داشته باشد اما برخی می‌گویند او حاضر است 3 میلیون دلار بگیرد و سرمربی تیم ملی شود!؟ دلال‌ها و واسطه‌ها چه می‌کنند؟! امیدوارم فدراسیون فوتبال به خودش بیاید و روی پای خودش بایستد و تصمیم گیرنده خودش باشد.

در زمان ریاست شما در سازمان تربیت بدنی هم ظاهرا یک سرمربی را به رئیس فدراسیون فوتبال توصیه کرده بودید؟

در زمان ریاست داریوش مصطفوی ایشان دو سه مربی خارجی مثل آری هان را به ایران آورد و در نهایت قراردادی منعقد نشد و نتوانست با آنها قرارداد امضا کند و من هم به ایشان محمد مایلی‌کهن را پیشنهاد کردم و مصطفوی هم او را قبول کرد. زیرا زمان زیادی تا شروع مسابقات باقی نمانده بود و فقط یکی دو ماه فرصت بود. اکنون هم کی‌روش هم ملیت، فرهنگ و مدیریت ما را تحقیر کرده است و نتیجه‌ای هم نگرفته است. باید در مدت زمانی که تا جام جهانی فرصت داریم آرامش را به تیم ملی حاکم کنیم. درگیری‌های متعدد فقط باعث تشنج بیشتر در تیم ملی می‌شود.

شاید می‌خواهند با انتخاب کی‌روش شرایط نتیجه‌گیری تیم ملی را در جام جهانی بهتر کنند؟

کی‌روش چه تضمینی برای صعود تیم ملی ما به مرحله بعدی می دهد؟ هر تضمینی که او می‌دهد اسکوچیچ می‌تواند دوبرابرش را تضمین کند اما ضمانت اجرایی این تضمین‌ها چیست؟

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال روز 8 شهریور برگزار می‌شود، نظرتان در این مورد چیست؟

انتخاب این تاریخ برای برگزاری انتخابات نیز اشتباه بزرگی بود. در حال حاضر تیم ملی باید از نظرذهنی و بدنی آمادگی حضور در مسابقات را داشته باشد وقتی بازیکنان آرامش ذهنی نداشته باشند همه چیز از دست می‌رود. رئیس جدید فدراسیون فوتبال که می‌آید قطعا دبیر و گروه‌های جدیدی انتخاب خواهد کرد در حالیکه ما در آستانه جام جهانی هستیم.

ظاهرا بخاطر مسایل اساسنامه این تاریخ انتخاب شده بود؟

بعید می‌دانم چنین باشد. از سویی دیگر کامرانی فر دبیر فدراسیون فوتبال گفته رئیسی که در مجمع انتخاباتی، انتخاب می‌شود فقط 28 ماه رئیس خواهد بود در حالیکه به نظرم این اشتباه است. دوره ریاست هر فردی در فدراسیون فوتبال 4 سال است ادامه ریاست عزیزی خادم و مدت 28 ماه به نظرم اشتباه است. هر کسی رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود 4 سال رئیس این فدراسیون خواهد بود.

برخی بازیکنان تیم ملی در حمایت از کی روش و برخی در حمایت از اسکوچیچ استوری گذاشتند.

این هم از ضعف فدراسیون فوتبال است شاید هم یکی دو بازیکن با نام بقیه در حمایت از یک مربی استوری منتشر کرده‌اند اما بازیکن تیم ملی نباید در انتخاب سرمربی تیم ملی دخالتی کند و کاری به این مسائل داشته باشد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1649725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    92 35
    صحبت های هاشمی طبا غرض ورزانه است. کیروش از خیلی از ایرانی ها برای ایران و تیم ملی ایران بیشتر غیرت و همت داشت و هزینه کرد. یادتون رفته چطور جلوی کره جنوبی جنگید؟ یادتون رفته چند بار از تحریم های ایران در کنفرانس های بین المللی گله کرد؟ اگر کسی برای ملیت، فرهنگ و مدیریت ما واقعا جنگیده کی‌روش بوده
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    82 23
    جناب هاشمی طبا انصاف داشته باش. کی‌روش هیچوقت ملیت، فرهنگ ما را تحقیر نکرد
  • اسد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    73 13
    بلایی که هاشمی طبا سر ورزش با واگذاری مراکز ورزشی به شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی آورد ، زلزله ای بود که حالا حالاها ورزش ما را به قهقرا خواهد برد
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    7 64
    جناب شاعر ما گل‌های خندانیم، با وجود اینکه با افکار و اکثریت نظریاتت مخالف بوده و هستم ولی این مورد رو خوب گفتی و باهات موافقم
  • US ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    بله کیروش ما رو تحقیر کرد با گفتن اینکه شما زمین فوتبال ندارید ، مدیریت بلد نیستید ، عرضه برگزاری حتی یک بازی دوستانه ندارید، توانایی درست کردن یک ورزشگاه استاندارد ندارید ! شما رو تحقیر کرد با راه ندادن وزیر ورزش به رختکن ، با اجازه ندادن به بعضی خبرنگارها که تو اردو تیم ملی ( مثل اردوی اخیر ) ! والا الان که رفته کیروش ، داریم مدیریت شمارم امثال شما رو میبینیم ! شما و امثال شما با وضعیتی که ایجاد کردید با مدیریت هاتون مردم ایران رو تحقیر کردید نه کیروش !
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    68 23
    درود بر کی روش.
  • رضا IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    124 7
    حالا تو که وزیر شدی مجانی کار میکردی که کی‌روش بکنه بعضی اوقات این مسولین یه حرفایی میزنن آدم کلا به عقلشون شک میکنه
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    54 18
    فقط کی روش
  • ایرانی DE ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    35 6
    نظر شما واقعا خیلی جالبه!!!!!!!!!!!!!!!
  • عیسی آل کثیر IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    50 24
    کی روش باید سرمربی تیم ملی بشه بعدشم اسککچیچ تو بهترین شرایط رامین رضاییان رو میتونست دعوت کنه ولی نکرد اگه کی روش برگرده رامین هم ب تیم ملی ایران بر میگرده ❤❤⚽️⚽️❤❤❤❤
  • جعفر IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    2 5
    روزی که کی‌روش رفت اشتباه کردن امروز هم اگر به حرف چند تا بازیکن بیارنش باز هم دارن اشتباه میکنن اگر قراره تغییر انجام بشه باید بعد از جام جهانی باشه اسکو توی بدترین شرایط حاضر شد مربی تیم ملی بشه چون کسی قبول نمی‌کرد اسکو رو مربی کردن چون مطمئن بودن تیم صعود نمیکنه و از ترس کسی فبول نمی‌کرد الان خوبه معرفت داشته باشیم کسی که توی سخت ترین شرایط تیمو قبول کرده حقشه روی نیمکت جام جهانی باشه ما الان مورینیو هم بیاد هیچ فرقی توی سرنوشت تیم نداره قرار نیست که قهرمان بشیم 3 تا باخت که دیگه این حرفها رو نداره جو گیر نشیم با کدوم زیر ساخت و برنامه ریزی می‌خواهیم از گروه صعود کنیم که اگر کنیم بی انصافیه در حق بقیه
  • رحیم IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    5 1
    کی روش جدای از مربی یک مدیر خوب بود
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    5 0
    مایلی کهن رو توصیه کردی یا تحمیل بعد همینا میگن دولت نباید در کار فوتبال دخالت کنه
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    6 1
    آقای هاشمی طبا شما چه تضمینی می دهید که با اسکوچیچ از آمریکا و انگلیس با گل های زیاد شکست نخوریم الآن اگر کره جنوبی و سایر کشورهای بفهمند سرمربی تیم ایران کی روش هست از تیم ایران می ترسند کی روش وزنه آیی هست ما اگر موفق شدیم صعود کنیم فقط با شانس و غیرت بازیکنانی مثل طارمی و سردار آزمون بوده نه هنر اسکوچیچ
  • ناشناس IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    3 0
    سلام حتماکیررووش بیاد
  • زازا IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    3 0
    این بابا یه جمله درست وحسابی نمیتونه حرف بزنه چطور ده صفحه مصاحبه با این انجام دادن
  • افشین IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    3 0
    سلام، همیشه دلالان فوتبالی می‌خواهند که نظرشان را به تیم تحمیل کنند، برایشان مهم نیست تیم نتیجه بگیرد یانگیرد، ظاهرآ ایشون یادشون رفته که تیم ملی دور قبل چطوری همه تیمهارو تحت فشار گذاشته بود وچطور نتیجه گرفت، یکی نیست به اینها بگه قبله کیروش چه کردید وتیم کجای جدول بود
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 3
    حضور کیروش در ایران تمام شده آنچه میدانست گفت و بکار گرفت او امکان اضافه کردن چیزی به فوتبال ما ندارد . بهروز عطایی در والیبال را ببینید در فوتبال هم میتوانیم از بزرگان خودمان استفاده کنیم چند میلیون دلاری که قرار است به کیروش یا هر مربی خارجی دیگر بدهید را خرج توسعه و بهبود ورزشگاهها بکنید پول علف خرس نیست
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    5 0
    کیروش به فوتبال ما آبرو داد.با مدیران کارنابلد سر ناسازگاری داشت واونا رو تحقیر میکرد نه ملت رو...نظرت درباره بازیکنان فاسد که درتیم ملی فیکس هستند وهمچنین دلالان چیه؟
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 1
    ایشون اون موقع هم که رئیس بودن هیچ اطلاعات ورزشی نداشتن ، افراد سیاسی فقط حرف میزنن
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    5 0
    آقای هاشمی طبا یه جوری میگه کیروش ،مارو تحقیر میکرد که انگار تو همی چی عالی بودیم ،همین الان نه بازی تدارکاتی دارن نه لباس درست و حسابی ،حالام که تیم دو قسمت شده ، خب کیروش باید چی کار می کرد تحسینتون میکرد با این مدیریتتون.