قرارگاه رفع موانع تولید در دستگاه قضایی قزوین فعال می‌شود

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: به زودی قرارگاه رفع موانع تولید در دستگاه قضایی استان فعال می‌شود تا مشکلات صنعت‌گران و تولیدکنندگان به صورت میدانی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین و البرز اظهار کرد: دستگاه قضایی در بحث صنعت و تولید به صورت مستقیم وظیفه‌ای برعهده ندارد، اما در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه و در جهت عمل به تاکیدات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، تحقق شعار سال و سیاست‌های کلان قوه قضاییه در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی ورود کرده و اقدامات نیز اثرگذار بوده است.

او افزود: طی سال گذشته مسائل و مشکلات ۴۴۷واحد تولیدی مرتفع و ۲۷واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت و زمینه اشتغال و بازگشت به کار حدود ۱۰هزار نفر نیز فراهم شد و امیدواریم در سال جاری این آمارها ارتقاء یابد، زیرا هرچقدر چرخ اقتصاد کشور در گردش باشد بدون شک کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی را شاهد هستیم.

مقام ارشد قضایی استان گفت: برای مسائل و مشکلات حوزه صنعت و تولید نمی‌توان نسخه واحد در نظر گرفت و به همین خاطر تمامی این موارد باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد، تا بتوان در راستای حل مشکلات تصمیمات دقیق و کاربردی اتخاذ کرد.

شعبانی همچنین ادامه داد: به زودی قرارگاه رفع موانع تولید در دستگاه قضایی استان فعال می‌شود تا مشکلات صنعت‌گران و تولیدکنندگان به صورت میدانی مورد بررسی قرار گیرد و سپس با مطرح کردن موارد در نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بتوان نسبت به مرتفع کردن آن‌ها اقدام کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان بیان کرد: بحمدالله تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استان برای حل مشکلات صنعت وارد میدان عمل شده‌اند و اقدامات آن‌ها جای تقدیر دارد و در این راستا باید اندک مسائل و مشکلات که ناشی از موارد قانونی و عدم همراهی برخی دستگاه‌ها است، از میان برداشته شود تا تولیدکنندگان در کمال امنیت به تولید بپردازند و قطعاً انتظاراتی از صنعت‌گران وجود دارد که آن‌ها نیز باید برآورده شود و تعاملات باید دوسویه باشد.

در این بازدید دادستان مرکز استان قزوین، روسای دادگستری شهرستان آبیک و البرز، مدیران کل برخی دستگاه‌های متولی و مرتبط و... نیز حضور داشتند و مسائل و مشکلات ۲واحد صنعتی در شهرک کاسپین و ۲واحد تولیدی در شهر صنعتی البرز مورد بررسی قرار گرفت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =