پژوهشگر حوزه زنان : کسانی که با حجاب مخالفند، با نظام سیاسی کشور عناد دارند

روزنامه همشهری به نقل از فرشته روح‌افزا، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده و عضو سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان نوشت: چالش‌های بدحجابی، جوانان جامعه و افراد کم‌اطلاع و کم‌مطالعه را بیشتر تهدید می‌کند. از این‌رو در مقابل هجمه‌های معاندین با مقوله حجاب نمی‌توانند درک درستی از عملکرد آنها داشته باشند و قدرت تشخیص داشته باشند.

این در حالی است که ضدیت با مقوله حجاب در جامعه ما و تبلیغاتی که دشمنان و عناصر داخلی آنها به راه می‌اندازند، به‌دلیل ضدیت با نظام سیاسی ما نیز هست. دشمنان تلاش دارند از زوایایی که آسیب‌پذیری بیشتری در آن وجود دارد، همچون مقولات فرهنگی و حجاب، امنیت جامعه ما را مورد هدف قرار دهند. در این زمینه اتفاقا کار علمی و دانشگاهی می‌کنند؛ سمینار می‌گذارند. به‌عنوان نمونه، دانشگاهی در انگلیس با بودجه کلان همایشی تحت عنوان عادی‌سازی‌ روابط دختر و پسر در ایران می‌گذارد؛ در این راستا برخی عناصر داخلی و برخی سلبریتی‌ها نیز با آنها همصدا می‌شوند.

از این‌رو به‌نظر می‌رسد که مقابله آنها با حجاب و بسترهای فرهنگی و اسلامی ما کاملا برنامه‌ریزی شده و علمی و کارشناسی شده است. ضمن اینکه مقابله با حجاب کار یک نفر یا تیم خاص نیست بلکه جریانی خاص پشت این جریان است که اتفاقا بودجه کلانی را نیز هزینه می‌کنند. بدیهی است که از این کار دنبال منافع کشورهای متبوع خود هستند. همه اینها در حالی است که متأسفانه مردم ما مطالعه کمی دارند و نسبت به جریان‌های دست‌اندرکار پشت این رویدادها آگاهی ندارند.

روح‌افزا افزود: برخی عناصر داخلی نیز با طرح مسائل نادرست سعی در تشویش افکار عمومی دارند. بدیهی است که بخش زیادی از آنها با جریان‌های معاند خارجی نیز هماهنگ هستند و از یک خط فکری به‌صورت بلندمدت تغذیه می‌شوند. از این‌رو مسائلی همچون بی‌حجابی یا فعالیت‌های مجازی برخی علیه حجاب را باید هم‌راستا با مسائل سیاسی قلمداد کرد.
وی با تأکید به اینکه باید وارد فضای جدی تبیین درباره حجاب شویم، گفت: فعالان معاند با جمهوری اسلامی در خارج و برخی در داخل تلاش در عادی‌سازی‌ روابط نامشروع و بی‌حجابی دارند. مظاهر غلط را در جامعه مطرح می‌کنند؛ درحالی‌که دقیقا امنیت جامعه را نشانه گرفته‌اند. مثلا خانمی که گفته «من به دخترانی که روسری خود را برمی‌دارند می‌گویم شیرزن»؛ چرا خود کشف حجاب نمی‌کند؟ چرا بی‌حجابی را برای خانواده خود تجویز نمی‌کند؟ به‌نظر می‌رسد که این فرد فقط دنبال عناد با نظام است.

روح‌افزا با طرح مسئله حجاب و هویت، گفت: حجاب، هویت‌زا و هویت‌ده است. از این‌رو خود بستر ترسیم و تعریف روابط و تحکیم بنیان‌های اجتماعی و خانواده است. به‌عنوان نمونه در غرب شاهد هستیم که چگونه نبود حریم و حجاب بین افراد به ولنگاری منجر می‌شود. نتیجه این وضعیت دقیقا آسیب روحی و عدم‌هویت است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    21 7
    از آن اساتیدی هستند که چشم بسته غیب می گویند . مرحبا
  • CZ ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    42 11
    متاسفم برای اون دانشگاهی که شما توش پژوهشگر و استاد هستی شما برو دین رو اول بررسی کن ببین کجا گفته باید حجاب اجباری وجود داشته باشه بعد جامعه رو بررسی کن دین برای شما بازیچه شده که تمام قدرت کشور رو بگیرید اگر این حرف ها رو نمیزدی و روابط خاصی نداشتی کسی استاد دانشگاهت می‌کرد؟
  • CZ ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    28 9
    جالبه خانم روح افزا، استاد دانشگاه، شما خودتون هم ک مدرکتون رو از دانشگاه منچستر انگلیس گرفتید! بعد درباره عناصر از دانشگاه انگلیس صحبت می‌کنید که بودجه کلان میگیرن؟؟؟ شما بودجتون رو از کجا میگیرید؟ دلیلش چیه که بصورت غیر مستقیم وبا این طرفداری ها مردم رو دارید از دین بیزار میکنید؟