مروری بر حوادث صبح ایران در چهارشنبه 5 مرداد 1390

تبانی با مرد افغان برای قتل پدر

روزنامه جام‌جم نوشت: مرد جوان در پی اختلاف با پدرش، نقشه قتل او را طراحی کرد و با کمک یک مرد افغان در اندیشه شهریار مرتکب جنایت شد. متهم قرار بود به مرد افغان بابت قتل پدرش، 5/1میلیون تومان پرداخت کند.
شامگاه دوشنبه20تیر، مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهریار تماس گرفت و از زخمی شدن مرد میانسالی در منطقه اندیشه خبر داد.
با این تماس، ماموران با حضور در محل حادثه و دیدن مرد زخمی وی را به بیمارستان منتقل کردند و از 2 شاهد حادثه خواستند تا برای تحقیقات در کلانتری اندیشه حضور یابند. با تحقیق از شاهدان حادثه معلوم شد آنها هنگام عبور از خیابان 2 مرد غریبه را دیده‌اند که با حمله به مرد میانسال با چاقو وی را زخمی کرده و هنگامی که برای نجات وی اقدام کرده‌اند، مردان چاقو به دست با سوار شدن به یک موتورسیکلت از محل فرار کرده‌اند.
با اطلاعات به دست آمده از شاکیان، تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این‌که ماموران با حضور در بیمارستان متوجه شدند مرد میانسال بر اثر شدت خونریزی جان باخته است.
با تشکیل پرونده قضایی، جسد مرد میانسال با دستور قضایی بازپرس اصغری‌زاویه، کشیک ویژه قتل دادسرای شهریار به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای مشخص شدن هویت مقتول و دستگیری عاملان حادثه آغاز شد.
در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد یک جوان زخمی با حضور در مرکز پلیس از ربوده شدن پدرش خبر داده است.
پسر جوان: اوباش مرا زخمی کردندو پدرم را ربودند
ماموران در تحقیق از این مرد متوجه شدند، شب حادثه با پدرش به خانه‌شان در شهریار باز می‌گشته‌اند که یک خودروی پژو مقابل آنها متوقف شده و 2 سرنشین آن که از اراذل و اوباش محله بوده‌اند، با پیاده شدن از خودرو به آنها حمله کرده و پس از زخمی کردن مرد جوان و قطع یکی از انگشتان وی، پدرش را با خود برده‌اند و از سرنوشت وی بی‌خبر است.
ماموران با اطلاعات به دست آمده از مرد زخمی، متوجه شدند مشخصات مرد ربوده شده با مقتول مطابقت دارد.
با تایید هویت مقتول، ماموران با اطلاعات به دست آمده از 2 مهاجم فراری به چهره‌نگاری رایانه‌ای از آنها پرداختند و در ادامه معلوم شد تصاویر متعلق به 2 شرور سابقه‌دار است.
به این ترتیب رسیدگی به این پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این‌که ماموران متوجه شدند 2 شرور مظنون شب حادثه در شهر دیگری بوده‌اند و نقشی در آن نداشته‌اند.
ماموران که احتمال می‌دادند پسر مرد مقتول در مرگ پدرش نقش داشته باشد، به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند و معلوم شد مرد جوان و مادرش با پدرشان (مقتول) اختلاف داشته و بارها صدای مشاجره و دعوای آنها را شنیده‌اند. در مرحله بعدی پسر مقتول به عنوان تنها مظنون پرونده با دستور قضایی بازداشت شد. با تحقیق از این جوان وی 2 روز پیش راز جنایت را فاش کرد.  
وعده 5/1 میلیون تومانی برای جنایت
متهم به پلیس گفت: پدر و مادرم با هم اختلاف داشتند. او من و مادرم را مدام کتک می‌زد. در پی رفتارهای پدرم از او بدم می‌آمد و درصدد انتقام بودم. بنابراین در مرحله اول اعتماد پدرم را جلب کردم و یک هفته پیش از ماجرا به سراغ دوست افغانی‌ام رفته و از وی خواستم در قبال دریافت 5/1 میلیون تومان به من کمک کند تا نقشه قتل پدرم را عملی کنم.
طبق توافق قبلی در شب حادثه پدرم را به بهانه دیدن یک قطعه زمین و ملاقات با فروشنده به حومه اندیشه کشاندم، در آنجا همدستم انتظار ما را می‌کشید. به محض دیدن وی، دعواهای ساختگی‌مان شروع شد و بعد من با پدرم درگیر شدم.
پدرم چاقویی را از جیبش بیرون آورد تا با ما مقابله کند که چاقو را از وی گرفته و چند ضربه به او زدم که روی زمین افتاد. در جریان درگیری ضربه چاقو سبب قطع یکی از انگشتانم شد. همدستم چاقو را برداشت و ضربه‌هایی به پدرم زد و سراسیمه از محل فرار کردیم.
برای این‌که ماموران به من ظنین نشوند، ‌به کلانتری رفته و ادعا کردم از سوی مهاجمان اوباش زخمی و پدرم ربوده شده است. پدرم بی‌گناه بود و خون او دامن مرا گرفت.
در پی اعتراف مرد پدرکش، همدست فراری‌اش نیز دستگیر شد و در بازجویی پلیسی به همدستی با وی اعتراف کرد. بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی از سوی بازپرس اصغری‌زاویه، رئیس شعبه هفتم دادسرای شهریار روانه زندان شدند.  

 

 

دستگیری 2 سارق قوی‌ هیکل

روزنامه جام‌جم نوشت: 2 سارق قوی‌هیکل که از خودروهای مسافربر با تهدید چاقو اخاذی و سرقت می‌کردند با شکایت آخرین مالباخته دستگیر شدند.
هنوز دقایقی از سرقت پول و تلفن همراه راننده یک تاکسی از سوی 2 سارق قوی‌هیکل نمی‌گذشت که او در حوالی میدان آزادی سراسیمه خود را به خودروی گشت پلیس رساند و از آنها درخواست کمک کرد.
ماموران به تعقیب 2 دزد چاقوکش پرداخته و دقایقی بعد، هنگامی که آنها وارد بلوار استاد معین در غرب تهران شده بودند، هر دو نفر را دستگیر و در بازرسی بدنی از آنها تعدادی گوشی تلفن همراه از جمله تلفن مرد مالباخته را کشف کردند.
با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، بازپرس شعبه 6 دادسرای جنایی دستور تحقیق و پیگیری در این زمینه را در پایگاه پنجم پلیس آگاهی صادر کرد.
مرد مالباخته در پلیس آگاهی درباره سرقت اموالش از سوی 2 سارق قوی‌هیکل گفت: مسافرکشی می‌کردم که این دو جوان از میدان آزادی سوار خودرو شده و در صندلی عقب نشستند. بالای پل شیخ‌فضل‌الله ناگهان یکی از آنها چاقویی را روی شاهرگم قرار داد و پس از سرقت پول و گوشی تلفن همراه، هر دو نفر از خودرو پیاده و متواری شدند.
دقایقی پس از سرقت، آنها را بار دیگر در میدان آزادی مشاهده کردم که سوار یک خودرو شدند. موضوع را به پلیس خبر دادم که سرانجام دستگیر شدند. 
در پی اظهارات مالباخته، ماموران پلیس آگاهی متوجه شدند، شکایت‌های فراوانی علیه 2 سارق تنومند به اتهام زورگیری و اخاذی در پلیس آگاهی مطرح شده است که برای شناسایی شاکیان، پرونده به اداره 17 پلیس آگاهی ارسال شد.
با آغاز تحقیقات در اداره 17 پلیس آگاهی و شناسایی تعدادی از مالباختگان، مشخص شد هر دو متهم علاوه بر سرقت با تهدید سلاح سرد، ده‌ها فقره سرقت نیز به روش جیب‌بری انجام داده‌اند.
سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی در ارتباط با پیگیری پرونده گفت: با بررسی سوابق متهمان مشخص شد یکی از متهمان دارای 10 فقره سابقه کیفری در ارتباط با زورگیری، شرارت، سرقت و خرید و فروش مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده است. 
یکی دیگر از متهمان نیز از سال 76 بارها به اتهام‌های مختلف دستگیر و در زندان تحمل کیفر کرده است.
معاون جرایم خاص پلیس آگاهی از مالباختگان احتمالی خواست کسانی که اموالشان از سوی 2 سارق قوی‌هیکل در غرب تهران سرقت شده است، می‌توانند برای شناسایی متهمان به اداره 17 پلیس آگاهی مراجعه کنند. 

 

 

محاکمه عامل قتل پل مدیریت در دادگاه کیفری

روزنامه جام‌جم نوشت: صبح امروز عامل جنایت در پل مدیریت تهران که با ضربات چاقو دختر دانشجویی را به قتل رسانده بود، پای میز محاکمه قضات دادگاه کیفری خواهد ایستاد.
پارسا، دانشجوی رشته ادبیات به دلیل علاقه یک‌طرفه به دختری به نام مهسا که هم‌دانشگاهی او بود، پس از بی‌توجهی این دختر روز 15 تیر امسال او را با یک دستگاه موتورسیکلت تعقیب کرد و با حمله به این دختر و دختر جوان دیگری که مهسا را همراهی می‌کرد، او را با بیش از 40 ضربه چاقو به قتل رساند، اما هنگام فرار از سوی مردم دستگیر شد.
با گزارش این جنایت به بازپرس رسولی در دادسرای جنایی، مشخص شد دختر جوان به علت شدت جراحات جان باخته است و دیگر دختر دانشجو نیز مجروح و به بیمارستان انتقال یافته است.
با شروع تحقیقات از متهم، وی با اعتراف به قتل دختر جوان گفت: از 4 سال پیش به مقتول علاقه پیدا کرده بودم، اما او به من توجهی نداشت و این موضوع باعث شد تا کینه او را به دل گرفته و سرانجام مرتکب جنایت شوم. 
با انتشار خبر این جنایت هولناک، به دستور قاضی امیرآبادی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی پرونده به صورت ویژه رسیدگی و با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست از سوی بازپرس ویژه قتل تهران، به دادگاه کیفری ارسال شد. بنابراین گزارش، این متهم در تحقیقات با اعتراف به جنایت و بازسازی صحنه قتل، امروز در شعبه 71 دادگاه کیفری تهران با حضور 5 قاضی به صورت ویژه محاکمه و حکم قانونی صادر خواهد شد.

 

 

پیامک اشتباهی، دختر نوجوان را از خانه فراری داد

روزنامه جام‌جم نوشت: دختر نوجوان شهرستانی که با دریافت یک پیامک اشتباهی از سوی یک مرد جوان، فریب او را خورده و از خانه فرار کرده بود، همراه وی در یک مهمانپذیر غیرمجاز در شهرری دستگیر شد.
 هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی مشهد از گمشدن دختر نوجوانش خبر داد و برای یافتن وی تقاضای کمک کرد. با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه، تحقیقات ماموران برای پیدا کردن دختر نوجوان آغاز شد.
در تحقیقات، دوستان دختر گمشده به پلیس آگاهی احضار شدند و در تحقیق از آنها مشخص شد دختر نوجوان از چندی پیش با یک پسر تهرانی آشنا شده و چند بار با وی در مشهد ملاقات داشته است، به این ترتیب ماموران که احتمال می‌دادند، دختر نوجوان فریب مرد جوان را خورده و از خانه فرار کرده است، جستجوها برای شناسایی مخفیگاه مرد غریبه را آغاز کردند.
در ادامه تحقیقات، ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد،‌ مرد غریبه در شهرری زندگی می‌کند. با نیابت قضایی، ماموران عازم این شهر شدند و با شناسایی خانه متهم و تحقیق از خانواده‌اش اطلاع پیدا کردند پسر جوان از چند روز پیش به خانه نیامده و والدینش از او بی‌خبرند و تلفن همراهش نیز خاموش است. 
یافتن دختر گمشده در یک مهمانپذیر 
با جمع‌بندی اطلاعات، پاتوق‌های احتمالی متهم تحت‌نظر گرفته شد تا این‌که 2 روز پیش ماموران، مخفیگاه متهم فراری را در یک مهمانپذیر غیرمجاز واقع در شهرری شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی وارد این محل شدند و او را به همراه دختر گمشده دستگیر کردند.
متهم جوان به پلیس گفت: چندی پیش در حال ارسال پیامک به یکی از دوستانم بودم که اشتباهی به تلفن همراه دختر نوجوان ارسال شد. همین موضوع باعث آشنایی‌مان شد. با ارسال پیامک و تماس تلفنی با هم ارتباط داشتیم تا این‌که تصمیم گرفتم برای ملاقات دختر نوجوان به مشهد سفر کنم.  
در ملاقات با دختر نوجوان و ابراز علاقه‌مندی به وی، خودم را پسر یک مرد پولدار در تهران معرفی کرده و گفتم یک شرکت بازرگانی متعلق به پدرم را اداره می‌کنم. با وعده ازدواج و پولدار شدن دختر نوجوان، وی را فریب داده و از او خواستم به ملاقات خانواده‌ام در تهران بیاید.
پسر جوان با اشاره به فرار دختر نوجوان گفت: او یک شب پیش از فرار با من تلفنی صحبت کرد و گفت: بی‌آن‌که خانواده‌اش باخبر شوند به ملاقاتم می‌آید. با سفر دختر شهرستانی به تهران و ملاقات با من وقتی متوجه شد، پولدار نیستم و خانواده‌ام با ازدواجمان مخالفت می‌کنند، قصد داشت مرا به پلیس معرفی کند که دوباره فریبش دادم و او را به یک مهمانپذیر غیرمجاز بردم و ... 
ابراز ندامت دختر فراری 
در پی اعتراف مرد متهم، دختر نوجوان بازجویی شد و گفت: اشتباه کرده و از خانواده‌ام تقاضای بخشش دارم. ای‌کاش با دیدن آن پیامک اشتباهی فریب نمی‌خوردم.
بنابر این گزارش، برای مرد جوان و دختر گمشده قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نرگس IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    وای خدا من از سادگی بعضی از این دخترا تعجب میکنم تو که اهلش نیستی و الان پشیمونی چرا همون موقع به این چیزا فکر نکردی!
  • بدون نام US ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    این دخترهای شهرستانی فکر میکنن تهرانیها همه گلزارن و تهرانیها فکر میکنن خارجیها همه برد پیتن