تعیین جریمه توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ لطمه زیادی به شهرسازی وارد کرده است

نماینده یزد در مجلس، با بیان اینکه تعیین جریمه توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها لطمه جدی به شهرسازی، معماری و مبلمان شهری وارد کرده است، از بررسی طرح اصلاح قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ محمد صالح جوکار، در مورد اظهارنظر امام جمعه موقت تهران مبنی بر اینکه پول حاصل از کمیسیون ماده 100 پول کثیفی است و دولت، مجلس و قوه قضاییه باید با سرعت و قاطعیت ماده 100 قانون شهرداری‌ها را اصلاح کنند، گفت: ماده 100 مبلمان شهری را به هم می‌ریزد چرا که تخلفاتی که در حوزه ساختمان‌سازی انجام می‌شود را با تعیین جریمه‌ قانونی می‌کند که لطمه جدی به موضوع شهرسازی وارد کرده است.

وی ادامه داد: اخذ این جرایم به غیر از اینکه حقوق مردم را پایمال می‌کند مزایایی برای شهر ندارد کما اینکه بخش مهمی از درآمدهای شهرداری‌ها از طریق صدور پروانه و مجوزهای لازم تامین می‌شود.

جوکار افزود: افراد برای فرار از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه و عوارض به شهرداری ترغیب می‌شوند که خلاف بسازد بعد وارد کمیسیون شود و جریمه آن را بپردازند که این اقدام باعث تضییع حقوق هر دو طرف خواهد شد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون طرح اصلاح قانون کمیسیون ماده 100 در کمیسیون عمران در حال بررسی است و ما هم در این خصوص کمیسیون فرعی هستیم ضمن اینکه در اینجا اقدامات سلبی بیشتر از ایجابی است و جنبه سخت افزاری آن افزایش یافته است کما اینکه فرد به دلیل نیم متر تخلف با تخریب ساختمان مواجه می‌شود که مشکلات عدیده‌ای را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در مجموع در این بخش نیازمند ارائه راهکاری هستیم که کمیسیون ماده 100 بستری برای انجام تخلفات نباشد و شهرسازی، معماری و مبلمان شهری را به هم نریزد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =