بیانیه حزب ندای ایرانیان در آستانه یک‌سالگی دولت رئیسی : کشور را نمی‌توان تنها با دانشگاه امام صادق اداره کرد

حزب ندای ایرانیان از دولت می‌خواهد شنونده حرف اعتراضی مردم باشد. نمی‌شود از مردم انتظار داشت تصمیمات سخت مسئولان دولتی را تحمل کنند اما این تصمیمات سخت هیچ‌گاه شامل دستگاه‌های دولتی و بودجه‌های فرهنگی نهادهای غیر پاسخگو نشود.

به گزارش خبرآنلاین ، حزب ندای ایرانیان در آستانه یک‌سالگی دولت سیزدهم ، بیانیه تحلیلی صادر کرد . در این بیانیه آمده است :

امروز در حالی در آستانه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۱ قرارگرفته‌ایم که یک سال از عمر دولت سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گذشته و سه سال از عمر آن باقی‌مانده است. مردم صبور ایران در یک سال گذشته روزهای سختی را از نظر اقتصادی و معیشتی تجربه کردند. عملکرد یک سال گذشته دولت در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی عبرت‌ها و هشدارهایی بر جای گذاشت که حزب ندای ایرانیان به عنوان بخشی از جریان اصلاح‌طلبی کشور وظیفه خود می‌داند با نگاهی نقادانه و با هدف اصلاح رویکردها و سیاست‌ها با سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور محترم و مردم ایران در میان بگذارد.

۱- دولت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، گرچه از همان ابتدا عنوان دولت مردمی را انتخاب کرد اما رویکردهای جناحی و سیاسی در عزل مدیران غیرهمسو و به کار گماردن مدیرانی از یک جریان خاص سیاسی نشان داد این دولت در عمل نتوانسته همه مردم ایران را نمایندگی کند. حضور پررنگ دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق در کلیدی‌ترین مسئولیت‌های مدیریتی، از همان ابتدا نشان داد ما شاهد یک سلیقه و گرایش سیاسی خاص در دولت هستیم. در چنین شرایطی با کناره‌گیری یکی از ضعیف‌ترین وزرای این مکتب فکری در آستانه سالگرد روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، امیدواریم رئیس‌جمهور به این نکته پی برده باشد که کشور را نمی‌توان تنها با دانشگاه امام صادق اداره کرد.


۲- در یک سال گذشته و در مواجهه با اتفاقات و بحران‌ها و به‌خصوص، ناملایمات اقتصادی، شاهد صدور پی‌درپی دستور از جانب ریاست جمهوری بودیم. این در حالی است که در عمل هیچ‌یک از این دستورها به‌جایی نرسید تا بار دیگر، این درس اساتید، برای دولت اثبات شود که اقتصاد دستوری اداره نمی‌شود.

۳- گرچه در ایام تبلیغات انتخاباتی شاهد وعده‌های مکرر جناب آقای رئیسی و تیم همراهشان برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم بودیم، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد کوچک شدن سفره‌های مردم، حذف اقلام خوراکی از سبد خانواده‌ها و فشار بیشتر به طبقات متوسط و ضعیف جامعه بود. مردم هنوز فراموش نکرده‌اند که دولت وعده ساخت یک‌میلیون مسکن در سال را داده بود اما تاکنون جز یک نمایش تبلیغاتی در قالب ثبت‌نام از مردم، هیچ نشانی از تحقق یک‌ دهم این وعده نیز به چشم نمی‌خورد.

۴- در حوزه سیاست خارجی، علی‌رغم ساعت‌ها گفت‌وگو و مذاکره، هیچ چشم‌انداز امیدبخشی از تفاهم دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد دولت در حال از دست دادن فرصت دیپلماسی است. حزب ندای ایرانیان یک‌بار دیگر به دولتمردان یادآوری می‌کند، هرگونه برنامه تحولی به‌منظور توسعه کشور، پیش‌نیازش ارتباط با دنیا و قرار گرفتن در مدار دیپلماسی است؛ کما اینکه تجربه نشان داده هیچ کشوری در انزوای جهانی به موفقیت نرسیده است.


۵- در ماه‌های گذشته شاهد شدت گرفتن اعتراضات اصناف و اقشار مختلف مردم بودیم، به‌گونه‌ای که در همین یک ماه اخیر، کمتر روزی را می‌توان پیدا کرد که در گوشه‌ای از کشور، اعتراضی علیه دولت شکل نگرفته باشد. با این حال به نظر می‌رسد دولت صدای اعتراض مردم را نمی‌شنود و برنامه‌ای برای توجه به خواسته‌های عمومی شهروندان ندارد. حزب ندای ایرانیان از دولت می‌خواهد شنونده حرف اعتراضی مردم باشد. نمی‌شود از مردم انتظار داشت تصمیمات سخت مسئولان دولتی را تحمل کنند اما این تصمیمات سخت هیچ‌گاه شامل دستگاه‌های دولتی و بودجه‌های فرهنگی نهادهای غیر پاسخگو نشود.

ارکان حزب ندای ایرانیان مشخص شد - ایرنا

بیشتر بخوانید :







۶- متأسفانه در ماه‌های گذشته با عناوینی از جمله توجه به جوانان مؤمن انقلابی، شاهد تضعیف نظام بوروکراسی کشور و کنار گذاشتن جمعی از بدنه کارشناسی دولت با اتهاماتی نظیر بانیان وضع موجود بوده‌ایم. نتیجه چنین عزل و نصب‌های سیاست زده‌ای، تضعیف نظام اداری و بی‌تدبیری‌های گسترده در سطوح مختلف بوده که نقطه اوج آن در وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی قابل مشاهده است که در نهایت به کناره‌گیری وزیر پرحاشیه آن منجر شد. حزب ندای ایرانیان از رئیس‌جمهور محترم می‌خواهد نسبت به ترمیم کابینه و تغییر مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی هرچه سریع‌تر اقدام کرده و مدیرانی در تراز اداره کشور ایران را جایگزین مدعیانی کند که دولت را در کمتر از یک سال به این حال و روز غمبار انداخته‌اند.


۷- مدیریت ویروس کرونا، استمرار مسیر دولت قبل در واردات واکسن و توجه به نظرات علمی پزشکان متخصص برای مهار ویروس کرونا، جزو نقاط قوت دولت سیزدهم محسوب می‌شود. همین نمونه قابل‌تحسین، اثبات می‌کند، ادعای انقلابی گری برای حل مشکلات کافی نیست، بلکه توجه به نظرات متخصصین دانشگاهی، راه برون‌رفت از بحران‌ها است.

۸- متأسفانه طی مدت اخیر، طرح و ایده‌ای برای حل ابربحران ها و چالش‌های محیط زیستی و اجتماعی ارائه نشده است. حوزه کشاورزی هم درگیر بی‌برنامگی محض بوده و این نگرانی وجود دارد که امنیت غذایی کشور دچار مشکل شود. در سند تحول دولت مردمی هم گرچه عبارات زیبایی دیده می‌شود اما این سند بیشتر شعاری بوده و مشخص نیست چه مکانیزمی برای تحقق آن در نظر گرفته شده است.


۹- در خاتمه اینکه حزب ندای ایرانیان صمیمانه امیدوار است حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بتواند به وعده‌های خود عمل کرده و با حل مشکلات معیشتی، کام مردم ایران را شیرین کند اما در مقام دیده بان مسیر حرکت دولت، با صراحت می¬گوییم که با استمرار وضع فعلی، دورنمای روشن و مثبتی دیده نمی‌شود و بیم آن وجود دارد که در صورت عدم تدبیر مناسب، شاهد اتفاقات ناگوارتری در عرصه حکمرانی کشور باشیم. ندای ایرانیان در مسیر رسالت خود، ندای مردم ایران بوده و همچنان مطالبه گر خواهد ماند و در این راستا ضمن هشدار به رئیس‌جمهور محترم از ایشان می‌خواهد قبل از آنکه دیر شود فکر جدی برای کاستی‌ها و نواقص دولت کند.

۲۱۲۲۰



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 37
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    مردم و نابود کردی بابا چیکار داری میکنی
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    121 7
    خداراشکر مشکلات کشورباشعاردرمانی حل خواهد شد.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    97 8
    کو گوش شنوا
  • علی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    ندای ایرانیان بداند که بازیر سوال بردن دولت سیزدهم نمی توانید پرونده سیاه اصلاحات را دردولت یازدهم ودوازدهم را ماست مالی کنند
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    113 5
    قانون گریزی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت رئیسی واقعا باعث تاسف است ،به خدا میسپارمش خیلی در حق بازنشستگان میانه بگیر ظلم شد.همگی با۳۰ تا۳۵ سال سابقه بیمه ده درصد افزایش حقوق دادند وقانون رادور زدند
  • هم وطن IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    سالی که نکوست از بهارش پیداست . در اولین سالگرد این دولت تمام مردم از فقر بد بختی سیاه پوش شدن . کار را باید به دست کاردان سپرد . کار هر بز نیست خرمن کوفتن، گاو نر میخواهد و مرد کهن .
  • ح IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    140 7
    دریک سال کشور رابه اینروز انداخت. ⛔
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    101 7
    حیف‌این‌رای‌که‌به‌شما‌دادم با‌این‌حقوق‌تیشه‌به‌ریشه‌بازنشستگان‌زدی خدا‌ازتون‌نگذره
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    50 17
    اگر دولت رییسی از نخبگان همه دانشگاه ها استفاده میکرد الان کشور چنین شرایط بحرانی دچار نمیشد هنوز هم دیر نشده از نخبگان دانشگاه های معتبر استفاده کنید
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    با دانشگاه امام صادق و دانشگاههای دیگر میتوان اداره کرد..... فعلا ، ساکت باشید و سرجاتون بنشینید و اَدای نگرانها را در نیاوزید .
  • اشکان IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    78 4
    کاش به مردم هم نظری بشه واقعا معیشت سخت شده وراهیم وجود دنداره یادرامدها جوابگوی مخارج ونمیده هرجوری که از وسایل موردنیاز کم کنی یا اصلا حذف کنی ساعتی داره درآمد ومخارج از هم فاصله میگیرد
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    58 5
    احزاب به میدان بیایند. تکروی محکوم به شکست است.
  • ناشناس IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    45 3
    فعلا که حقوق ما بازنشستگان که بیش از سی و پنج سال پرداخت بیمه ای طبق قانون کار و تامین اجتماعی سی درصد از حقوق را پرداخت کردیم تازه متوجه شدیم که چه اشتباه بزرگی مرتکب شدیم باید حداقل بیمه را پرداخت میکردیم که حالا دولتی که هم بدهکار بیمه هست وهم هیچ ردیف بودجه ای برایمان قرار نمیده تازه آمده حق و حقوق ما را از بین هم برده
  • حمید IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    84 6
    درود بر حقگو.چنان از دولت قبل انتقاد میکردن که همه میگفتن این دیگه اخرشه وحله ولی متاسفانه شرایط به مراتب بدتر شد .فقط بنگاه تبلیغی براه است.وتبل توخالین
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    23 2
    روحتان شاد
  • علی‌رضا IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    18 97
    خود شما و دوستانتان بانیان وضع موجود هستید. جالب اینکه موفقیت در از بین بردن کرونا رو هم به دولت قبل نسبت دادید.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    77 10
    حیف رای که به حرفهایتان تو دادیم،الان شرمنده خرید میوه برای خانواده هستم باز بر پدر روحانی رحمت
  • عبدالله US ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    59 7
    درود قرار شد که بورس را در عرض یک هفته درست کند ایا به قولش عمل کرد؟
  • طاها IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    71 10
    یکساله فقط دروغ به ملت تحویل داده..گفته یک میلیون خانه می سازم حتی ۱۰۰باب خانه نساخته همشون نمایش است..منهم به ریسی رای دادم ولی احساس شرم میکنم چه رای دادم چه بلای سرملت اورده ۱۰درصدحقوق اضافه کدام عقل سلیم قبول میکنه بخدا ملت شرمنده خانوادشوم است
  • محمد IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    53 6
    این یکسال که فقط بد بختی مون بیشتر شد وای به حال تا هفت سال دیگه خدا کنه که ایران تا هفت ساله دیگه باشه با مدیریت این اقا
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    خواهشاً از افتضاح طلبان حرف نزنید که بدبختی امروز دولت ناشی از دلت طلبی شماست
  • محمد IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    8 115
    اولاًهمین که میگویید یکسال از دولت گذشت معلوم میشه که شما دنبال حاشیه درست کردن هستید در حالیکه هنوز یک ماه و نیم مانده. ثانیاً یکی از نقدها به رییس جمهور حفظ تعداد زیادی از مدیران سابق است. ثالثا شما اصلاح طلب ها که بانی وضع موجود هستید با چه رویی نظر میدهید مگر اینکه منافق باشید و این متن را نیز در راستای خیانت های گذشته تان منتشر میکنید.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    67 5
    بیانیه خیلی خوبی بود ولی سواد میخواهد که آن را بخواند و بفهمد
  • علی اکبر GB ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    10 78
    برای یک حزب که خودش را ایرانی وحتی دلسوز رئیسی قلمداد می کند صحیح نیست مردم فریبانه حرف بزند اقتصاد دانان خوب می دانند ک حذف یارانه که آرزوی همه دولت ها بود واز ترس واکنش های سیاسی عمل نمی کردند داره تحقق پیدا می کنه سزاوار است همه ایرانیان پای انقلاب اقصادی بایستند و وارد حاشیه های وقت گیر نشوند وبرای بهتر عمل شدن هدفمند کردن یاران و احیای مالیات اگر طرح عملی بهتری دارند کمک کنند
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    8 68
    شما واکسن به fatfوشل کررده بودید یک مخروبه تحویل دولت سیزدهم داده بودید
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    78 5
    امروز با نوء خود رفتم.بیرون گفت بابا برایم.ساندویج بخر رفتم ساندویج فروشی.یک ساندویج همبرگر بدون نوشابه خریدم ۸۸هزار تومان تومان.این است .عملکرد دولت.انقلابی
  • ناشناس IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    6 25
    دست‌دردست‌هم‌دهیم‌به‌مهر‌کشور‌خویش‌را‌کنیم‌اباد
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    33 3
    آقای رئیسی ببینم کسی که یک یادوسال بیمه واریز کرده بعدا بعللی سرپرست خانواده برحمت خدا رفته باید الان ازما که 20 یا30 سال حق بیمه دادیم افزایش حقوق شون ازما بالاتر باشه ما حق واقعی مون می‌خواهیم به خیابان‌ها میایم شعارمیدهیم دست بردارازحق مون نیستیم شما حق کشی کردید ما هم دست بردارنیستید ازحق مون دفاع خواهیم کرد خود شما هم احتمالا جزوه اون عده بودید از حقوق شون ازما بیشتر بردند بالا. ما نمیشینیم.
  • ناشناس IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    6 8
    سلام برای ندای ایرانیان ظاهرا بازنشسته ها هم ارزشی ندارند چون شما هم اشاره ای زندگی مشقت بار انهاتوجه نداریید
  • علی US ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    36 9
    روحانی روحت شاد
  • بازنشسته IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    30 2
    در نیابد حال پخته هیچ خام کو گوش شنوا ؟ کو قدری تدبیر ؟ کو یک جو خیرخواهی برای ملک و ملت ؟
  • اصغر کرباایی US ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    32 3
    این خواسته تنها این جذب نیست بلکه خواسته ۸۰ملیون ایرانی هست که واقعا در یکسال گذشته کاملا خرد شده اند و اعتراضات هم که همه روزه بوده است ولی کو گوش شنوا؟
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    26 2
    اقای ریسی یابایدملت راراضی کندهمانطورکه روزهای اول قول مبارزه بافقروفساددادهرچه زودتربه حرفهاش پایبند باشدیااینکه استیفادهدوگرنه سه سالدیگربه اندازه 300سال براملت زلیل طول میکشد ایارفتاردولت انقلابی این بود ابروی تمام سرپرست خانواده هارابرد جناب ریسی یکخداحافظی هیچ اشکالی ندارد هیچ چیزی ازتون کم نمیشود بابرجام هم کنارنیامدی انداختی گردن حسن روحانی
  • ناشناس IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    52 5
    برادران اتش باختیار فحاشی را شروع کنید،چون بغیراز فحاشی چیز دیگری بلد نیستید!!!
  • حسن استیری IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    6 74
    آقایانی که الان معترضند چرا در دولت قبل که همه از آمریکا و کانادا مدرک گرفته بودند و دو تابعیت بودند چیزی نمی گفتند حداقل این دانشگاهی امام صادق جاسوس نیست. ضمنا چند سال مدیریت کشور دست شما بود این شد نتیجه اش بهتر است کمی صبر کنید و شانتاژ نکنید.
  • حسین IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 48
    شماها همون کسایی هستید که اب خوردن روهم گره زدید به پیروی ازکدخداتون درضمن هیچوقت دیگ به دیگ نمیگه روت سیاه چون خودش روش بسیار سیاه تر
  • جلالی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    35 2
    با توجه به عملکرد ۱۰ ماهه دولت به آن ۱۷ میلیون رای دهنده رئیس جمهور بگویند دوباره به رئیسی رای بدهید ،فکر نمی کنم ۱/۷میلیون نفر شرکت کنند.
  • مصطفی عرب IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    7 2
    تا زمانی کا دولت از خودش شروع نکند برای تحمل سختی ،کار به جایی نمی رسد .نهادهای اضافی مثل محیط زیست منابع طبیعی اوقاف و....حتی فرمانداران شهر های کوچک بصورت دوره ای روزانه و در گردش و ....برای ‌کمک به دولت باید انجام گیرد و همه با دریافت حقوق به کمک دولت در کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار بیایند .
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    4 16
    جناب آقای رئیس جمهور محترم اگه واقعا دلسوزی ملت ایران برایش مهم واقتصادی سالم وکارا داشته باشد که حتما ریاست محترم جمهوری حتم دوسدارودلسوز ملت ایران هست.. بایدازنفرات نخبه واقتصاد دان استفاده کند.. مطمئنا نفرات دانشگاه امام صادق علیه السلام نه اینکه نخواهد کاری کندبلکه دلسوز ملت ایران است منتها کارایی اداره کشوررانمیتوان ازآنها انتطار رداشت.... کمااینکه جناب عبدالملکی نمونه ناکارآمد بودن... انشالله هرچه خیر باشد انجام داد.. یاعلی (ع) مدد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    51 5
    این دولت هیچ دستاوردی نداره و نخواهد داشت ، تا آخرین روز دولتش، همش میخواد بگه بانیان وضع موجود ، این جمله دیگه حال بهم زن شده ، وضع موجود دیگه چه معنی داره ، وضع موجود خودتی که یک سال از عمر دولتت گذشته حتی بدون یک دستاورد کوچک .. مملکت به بن بست رسیده راهی جز پذیرش برجام و تعامل با دنیا ندارید .
  • محمد IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    29 1
    اقای رئیسی اگرمیخواهیدموفق شویدومردم نفسی بکشندومشکلات مردم کمترشودهرچه زودترتحریمهاراِ لغوکنیدارتباط باتمام کشورهارااغازکنید
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    31 2
    آقای رئیسی ما به مرگ راضی شدیم فرمایشات شما اصلاربطی به گرسنگی جامعه ندارد ملت هواپیما میخوان چه کنند تخصص شما چه ربطی به هواپیما دارد مگر با کاغذهواپیما میشه ساخت 8تا چه کاری کردی تجربه اقتصاد ممکلت را نمیشه باسرگرمی حل کرد به داد ما برسید جلوی بچه هایمان خجالت میکشیم
  • حسین IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 37
    فکر کنم ندای این حزب همان ندایی است که برای برجام شنیدیم که ملت ما را بیچاره کرد ، در ضمن با چه مجوزی این حزب چند نفره غربگرا رابه اسم ایرانیان نامگذاری کردن؟! بیخود دلسوز ملت نباشید مگر دین اسلام با کمک ادیان دیگر به این قدرت رسید که حالا بخواهد با کمک آمریکا و...به قدرت برسد .آقای حزب ندای ایرانیان ،ما را به خیر شما نیازی نیست شر مرسان.
  • ایرانی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    32 2
    اقای رییسی چقدر درارتباط باصنعت هواپیماسازی اطلاعات دارد که دستور ساخت هوپیما میدهد وقتش نرسیده مسیولین باتفکر حرف بزنند انهمه شعارهای انتخاباتی چی شد حالا شعار جدید میدن
  • حمیدسلطانی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 37
    شما زمان کلید ساز که ساعتی دلار بالا می رفت از رفقای شما بود بیانیه صادر نمی کردید
  • سلامی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    37 2
    کابینه دولت آقای رئیسی آنقدر بی حال واز مسایل سیاسی و اقتصادی روز دنیا فاصله دارند که انگار نه تنهاناهار نخورده بلکه صبحانه هم نخورده اند
  • مرادپور IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    33 2
    اقای رییسی فقط دوستان دوران دانشگاهش در دانشگاه امام صادق رو میشناسه و هیچ اشنایی یا دیگر اساتید وافراد توانمند در دیگر نقاط کشور ندارد
  • S IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    23 3
    چقدر سخنانتون حق بود کاملا موافق هستم متاسفانه ما مردم عادی از اینکه صدامون به دولت برسه ناامید شدیم
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    4 26
    حزب ندای مردم چرادرزمان روحانی که خزانه دولت راخالی میکردندوفاتحه هسته ای ایران راخواندندندایش درنیامد
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    6 13
    چرا نمیشه اون از مسکن اون از بورس و تورم و اشتغال و کالا و اجناس وووو کلا ابن کاره نیستین نه اینکه قبلی ها که از دانشگاه ام صادق نبودن خیلی گل کاشتن نه اینکه تورم و دلار و مسکن و خودرو و اشتغال و غیره نداشتیم جمعش کنید بابا
  • ناشناس IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    17 2
    در خانه اگر کس است یک حرف بس است
  • عبدالله IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    22 2
    والا با اون همه شعار که آقای رییسی دادند و قرار بود سفره مردم پرو پیمان شود ،دلار ارزان بشود ، رونق اقتصادی داشته باشیم و و و ،،، چه بگویم ،،دیگه نمی‌دونیم چکار کنیم ،وقتی دولت مردمی و انقلابی کارنامه اش در حد مردودی هست ،،از دولت های غیر انقلابی چه توقعی هست ؟؟؟؟!!!
  • مانا IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    28 2
    خدا بیامرزه جد و آبادتان را که چقدر شفاف و گویا مسائل و مشکلات کشور را با شجاعت و شهامت بیان کردید ، واقعا همینطوره همسو شدن قوای سه گانه به ضرر ملت و مملکت شده و صدای مخالفی بلند نمی‌شود و همه برای هم خربزه قاچ می‌کنند و از هم تقدیر و تشکر می‌کنند در حالیکه واقعا اینطور نیست و متخصصین خانه نشین شده اند ، واقعا دانشگاه امام صادق ع نخبه پرور است که همه مسئولین از آنجا باید باشند پس بقیه دانشگاه‌ها را تعطیل کنید؟!
  • .... IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    22 1
    حق بازنشسته هاروبدین خداازتون نگذره
  • یک فرد انقلابی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    4 8
    جناب آقای رئیسی ازشما عاجزانه و ملتمسانه خواهشمندیم بجای سخنرایی کردن عمل بکنید، عمل به شعارهای زمان انتخاباتتان و عمل بکنید به اقتصاد ویران شده دست دولت سیزدهم و کمترشعاربدهید و بیشتربفکرمردم باشید چون نظام نمیتواند بهای سنگینی بخاطر بی برنامگی دولت حضرتعالی داشته باشد وتامردم بیشتر خشمگین نشده راه چاره پیدابکنید چون ازهر هزارنفر درداخل شاید شاید فقط یکنفر از شما ودولتت راضی باشد امامتاسفانه همه را از چشم نظام مقدس جمهوری اسلامی میبیند بس بیایید هزینه سنگین به نظام واردنکنید، سپاسگزارم
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    23 8
    حنای شما با این شعارهای دروغین رنگی ندارد. ملت را عصبی و نامید کردین.در دنیا تحقیر شدیم. واقعا گرسنه شدند اکثر مردم. همه می‌دانندکه چقدر توخالی هست این مجموعه کوچک پر طمطراق و امیدی به تغییر نیست.
  • محسن IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    4 42
    آقای اصلاح طلب که ازپشت تریبون ندای ایرانیان صحبت می‌کنی ماهم متوجه مشکلات هستیم اما دولت روحانی چنان دولتی تحویل داده مانند بیماری که نیازبه توجه و داروودرمان طولانی داردلذاتنهابه قاضی نرویدتا سیدگنددولت قبل را پاک کند.علی برکت اله
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    5 22
    هر دولتی قابل نقد است. اما آنچه ندای ایرانیان از دولت رئیسی نقد کرده است بیشتر وشدیدترش در دولت های قبلی به ویژه دولت های اصلاح طلبان بوده است اما ندایی از ندای ایرانیان به گوش نرسید.آیا تقوای سیاسی این است.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    37 3
    الله اکبر .الله اکبر .شکستند کمر.ملت بیچاره .رو ...زیربارگرونی .شکستند حرمت .پدران زحمت کش روبعداز30 سال کاروزحمت که توان وقدرت خرید ندارند .خردکردنند .سرافکنده کردندفقط وفقط با وعده های دروغین .
  • حسین علی نژاد IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    7 61
    زنده باد رئیسی زنده باد رئیسی